דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מערכת הבריאות

מערכת הבריאות / מנהלי בתי החולים הציבוריים: ביום רביעי נעבור למצב חירום

המנהלים מחו מול משרד האוצר על האפלייה בתקציב מול בתי החולים הממשלתיים | פרופ' זאב רוטשטיין: "אין לנו כסף לשלם לספקים, התרופות אוזלות ויש סימן שאלה לגבי תשלום שכר"

במחאה בתי חולים ציבוריים, כל המנהלים עומדים ביחד. (צילום: דוד טברסקי)
במחאה בתי חולים ציבוריים, כל המנהלים עומדים ביחד. (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי
דפנה איזברוך

מנהלי שבעת בתי החולים הציבוריים בארץ מחו הבוקר (ראשון) מול משרד האוצר בירושלים על האפלייה התקציבית מול בתי החולים הממשלתיים. לטענתם, חסרים 2.1 מיליארד שקלים על מנת להגיע לתקצוב שוויוני. המנהלים הזהירו כי במידה והאוצר לא ייכנס איתם למשא ומתן בנושא, יעברו בתי החולים למתכונת חירום ביום רביעי, במסגרתה לא יתקבלו חולים שלא במצב חירום.

פרופסור זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה: "כל בית חולים עם הגרעונות שלו, בתחושה שאין אבא ואין אמא, ולמשרד האוצר אין פתרון. אנחנו עומדים פה היום, ואין לנו כספים לשלם לספקים, התרופות אוזלות ויש סימן שאלה לגבי תשלומי שכר".

זאב רוטשטיין מנכ"ל הדסה. (צילום: דוד טברסקי)
זאב רוטשטיין מנכ"ל הדסה. (צילום: דוד טברסקי)

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), שהשתתף במחאה, אמר: "אנשים משלמים מס בריאות ענק ובסוף אומרים לבתי חולים לקחת כסף מתרומות. אין שום הצדקה שהמדינה תפלה בין בתי החולים שמטפלים בכולם. לשבעה בתי חולים מחזיקים ב-15% מהמיטות, אבל מקבלים רק 5% מהתקציב".

פרופסור עופר מרין, מנכ"ל בית החולים שערי צדק: "אנחנו עומדים בבושת פנים.
אחרי חצי שנה של בקשות, אנחנו מבקשים להיכנס למשא ומתן מול האוצר לחלוקה שיוויונית והוגנת של תקציבים. אנחנו לא יודעים להגיד איך נשלם לספקים על חודש ינואר, נגבה מתרומות את חלק מהגרעונות אבל חייבים פתרון".

ד"ר פהד חכים, מנהל בית החולים האנגלי בנצרת: "אנחנו שובתים עם הספקים ועם העובדים שלנו. חולה בן 47 נפטר מעומס במחלקה באיכילוב וכל המדינה רעדה. תחשבו מה יקרה בהמשך בתת-תקציב שאנחנו מקבלים. לא רוצה לקבל עוד משפחה ועוד משפחה כשאין צוות. כן, אין צוות, זה משפט שאף אחד לא רוצה לשמוע".

פהד חכים, מנהל בית החולים האנגלי בנצרת. (צילום: דוד טברסקי)
פהד חכים, מנהל בית החולים האנגלי בנצרת. (צילום: דוד טברסקי)

ד"ר אברהים חברבג'י, מנהל בית החולים המשפחה הקדושה בנצרת: "אומרים לי להסתדר אבל איך אני אסתדר? ביום רביעי יגיע אמבולנס ואני אפנה אותו לבית חולים של המדינה. אני לא אוכל לעזור לו".​

מנכ"ל לניאדו נדב חן: "ראש הממשלה, שרי האוצר והבריאות צריכים להתבייש במצב הזה. לא אנחנו. אין לנו אפשרות יותר לטפל במטופלים שלנו. הגיעו מים עד נפש. זו הזדמנות אחרונה להציל את בתי בחולים, אנחנו לא רוצים להיות פה. האזרחים של ירושלים, נתניה, בני ברק ונצרת שווים כמו כל אזרחי המדינה".

מנהל בית החולים הצרפתי בנצרת, ד"ר נאיל אליאס: "ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות, תצטרפו אלינו למאהל. בואו נפתח במשא ומתון ונציל את בתי החולים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!