דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רות דיין

פרידה / רות דיין הלכה לעולמה בגיל 103

דיין יסדה את חברת האופנה והטקסטיל "משכית" ואת ארגון הצדקה "וראייטי ישראל" והייתה רעייתו הראשונה של שר הביטחון והרמטכ"ל, משה דיין

רות דיין, 2015 (צילום: משה דיין, פלאש 90)
רות דיין, 2015 (צילום: משה דיין, פלאש 90)
אורן דגן

רות דיין, מייסדת חברת האופנה והטקסטיל "משכית" וארגון הצדקה "וראייטי ישראל" ורעייתו של הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה דיין, נפטרה הלילה (שישי).  כחודש לפני יום הולדתה ה-104.

דיין, ילידת 1917, נפטרה כחודש לפני יום הולדתה ה-104. היא היתה פעילת שלום ואמם של במאי הקולנוע, אסי דיין ז"ל, של הפסל אודי דיין ז"ל, ושל הסופרת, העיתונאית ופוליטיקאית, יעל דיין.

רות דיין, 1955 (צילום: משה פרידן)
רות דיין, 1955 (צילום: משה פרידן)

דיין זכתה בשנת 2014 בעיטור נשיא מדינת ישראל ובפרס רפפורט על מפעל חיים בקטגוריית: עשייה נשית פורצת דרך ומחוללת שינוי בחברה הישראלית.

"אני נגד ללמד רקמה", אמרה דיין ב-2014, בראיון לרגל 60 שנה להקמת "משכית", "אני תמיד לצד העובד מאחורי המכונה. אם הוא לא מרוויח את יום העבודה שלו, אז זה לא מעניין אותי. לא, אין לי חיבור מיוחד לאופנה. חושבים שאני אוהבת אופנה ושאני יודעת לרקום. אין לזה שחר. אני יועצת פרויקטים. זה יכול היה להיות כל דבר אחר. אם הייתי מזהה משהו אחר שיכול להניב פרנסה לעולים, הייתי עושה אותו".

רות דיין וביתה, יעל דיין, 1990 (צילום: משה שי, פלאש 90)
רות דיין וביתה, יעל דיין, 1990 (צילום: משה שי, פלאש 90)

נכדה ליאור דיין כתב בפייסבוק: "נתחיל בתרחיש היפותטי. והיה ויום אחד, חס ושלום, מדינת ישראל תיכחד וירצו לשחזר אותה, אני מאמין שהדרך לשחזרה תהיה דרך דגימת די.אנ.איי של הגב׳ רות דיין. החומר שמרכיב את רות דיין הוא החומר המרכיב את מדינת ישראל.

"במידה ומדינת ישראל היתה שקולה למתכון, הגב׳ רות דיין הייתה אחד הרכיבים החשובים. רות דיין היא ארץ-ישראל, רות דיין היא אלגנטיות ארץ-שראלית, רות דיין היא אופנה כחול-לבן, רות דיין היא מעיל המדבר, רות דיין היא שווין הזדמנויות, דו-קיום, פמיניזם, שותפות, ציונות ופוסט-ציונות, רות דיין היא עבודות-יד מסורתיות, שימור המסורת האמנותית של עולי ארצות המזרח בשילוב עם עיצוב ישראלי מקורי, רות דיין היא דאגה לחלש, לאחר, לזר, רות דיין היא 96 שנים בלי יום אחד שלבשה בו ג׳ינס או מכנס, רות דיין היא אומץ וחמלה, רות דיין היא ההתיישבות העובדת, חליבת פרות, עמק יזרעאל, רות דיין היא לביאה, המלכה האם לבית דיין, רות דיין היא הנשמה מאחורי הרטייה, רות דיין היא אנושיות, היא סובלנות, רות דיין היא סבתא שלי. זכרונה לברכה".

נשא המדינה, ראובן ריבלין, ספד: "רות דיין איננה. אישה שהפכה לאגדה ישראלית עוד בחייה. אשת מופת ומודל לחיקוי לדורות של יזמים, שדבריה היו דברים של טעם ושל אהבה אין קץ למקום הזה ולתושביו באשר הם. אישה שידעה מהו טוב טעם, שיצירתה מחוברת לזמן ולמקום המיוחד הזה שכולנו אוהבים עד עומק הלב. כמוה. כמו כל מי שגידלה".

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, התייחס לפטירתה של רות דיין בגיל 103: "צעד גדול על פטירתה של דיין חברת מרצ מאז היווסדה ואשת שמאל נלהבת. עד הרגע האחרון היא הייתה מעורבת ומחויבת, אכפתית ובקיאה כמו שהייתה כל חייה". הורוביץ שלח תנחומים למשפחה: "אהבתי אותה מאוד. חיבוק גדול ליעל יקירתנו. יהי זכרה ברוך".

היא תיקבר בבית העלמין במושב נהלל. מועד הלוויה טרם פורסם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!