דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

תכנית המעסיקים: הקשחת תנאי החל״ת, 9,000 שקלים לחוזרים לעבוד והעדפת תוצרת מקומית

לצד הטבות לעסקים מופיעים ב"תוכנית 100 הימים" שפרסמו המעסיקים לקראת הבחירות צעדים שנויים במחלוקת כמו הפחתת דמי הביטוח הלאומי למעסיקים והקלות להעסקה בשעות נוספות ושבתות

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר וראש הממשלה, ביבי נתניהו. (קרדיט: דוברות התאחדות התעשיינים)
נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר וראש הממשלה, ביבי נתניהו. (קרדיט: דוברות התאחדות התעשיינים)
יונתן קירשנבאום

נשיאות המעסיקים והעסקים הציגה היום (ראשון) את 'תכנית 100 הימים' שגיבש, להוצאת המשק ממשבר הקורונה.

התכנית שהציג ארגון גג של ארגוני מעסיקים, הכולל בין היתר את התאחדות התעשיינים, ארגון לשכות הסחר והתאחדות החקלאים, מורכבת מהקשחת החל"ת וחיזוק תמריצים ליציאה לעבודה, העדפת כחול לבן, השקעות. בנוסף מוצע בתכנית צעדים שעלולים לפגוע בעובדים, כמו הפחתת התשלום דמי הביטוח הלאומי של המעסיקים, הקלות בהיתרים לשעות נוספות ובשבתות.

במסגרת התכנית מציעים המעסיקים לצמצם את תכנית החל"ת על ידי הקשחת התנאים לקבלת דמי האבטלה, במקביל למענק בגובה 9,000 שקלים לרבעון לעובד שחוזר לעבודה. המעסיקים מציעים לאמץ תכנית הכשרות מקצועיות מקיפה יותר, שבה התכניות יותאמו לצרכי המעסיקים.

הצעה נוספת הקשורה לתנאי העבודה היא הפחתת תשלומי הביטוח הלאומי למעסיקים לשנת 2021, וקביעת מתווה להפחתת תשלומי ביטוח לאומי למעסיקים באופן קבוע. בנוסף, המעסיקים דורשים הקלות רגולטוריות, ביניהן החלטה שלא לייקר את עלות ההעסקה, והקלות ביכולת המעסיקים להעסיק עובדים בימי מנוחה, ומתן אישור להעסקה בשעות גמישות.

המעסיקים גם דורשים ביטול של תשלומי הארנונה לשנת 2021 לעסקים שנפגעו מהמשבר, והורדת תעריפי הארנונה לעסקים עד לשנת 2023, יחד עם הורדת תעריף המים לעסקים.

התכנית כוללת גם סעיפים הקשורים להאצת המשק בעקבות משבר הקורונה. המעסיקים חוזרים על הדרישה להרחיב את תקנות חובת המכרזים ככה שיחולו על כל גוף גיבורי, ובמקביל להרחיב את התקציבים לעידוד השקעות בתעשייה ובחקלאות, הגדלת תקציב רשות החדשנות לשנת 2021 ל-2.2 מיליארד שקלים, וקביעת תקציב הראשון בשיעור קבוע של 1.5% מהתקציב.

יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: ״אנחנו באחד המשברים החמורים ביותר שידענו ועל שלושת הגופים המרכזיים במשק – עובדים, מעסיקים וממשלה לפעול יחד ולשתף פעולה. מטרת תוכנית 100 הימים היא ליצור צמיחה של ממש במשק על ידי הקלת רגולציה, תמיכה ממשלתית במקומות הנדרשים, הגדלת ביקושים מקומיים והורדת יוקר הייצור"

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "לא ייתכן שחקלאי ישראלי יצטרך להתמודד מול חקלאי טורקי… אם אנחנו באמת רוצים לסייע לחקלאות ולמשק הישראלי – חובה על המדינה לקדם לאלתר את הקמת השוק הסיטונאי שיסייע לחקלאים למכור את מרכולתם בצורה טובה יותר שתסייע גם להוריד את יוקר המחייה. לקח נוסף מהקורונה הוא קידום פרויקט הגדלת היקף המים המוזרמים לנגב, בכ-100 מיליון קוב, וזאת על ידי הזרמת מי שיטפונות ומי קולחין מטוהרים. דבר זה יסייע בהגדלת עצמאותה של ישראל בכל הקשור לביטחון המזון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!