דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

"שראש הממשלה ישים את האמת על השולחן ויגיד שהוא בעד חיסול החקלאות"

דובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים, תקף את הממשלה וחוק ההסדרים: "הגורם למחירים הגבוהים היא הריכוזיות של רשתות השיווק"

דובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים בישראל. "אני אגיע לצבא ואחרי הרפורמה הזו אני אראה עגבניות מטורקיה ומירדן ואני אצטרך להחליט איך אני נלחם בחיזבאללה" (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים בישראל. "אני אגיע לצבא ואחרי הרפורמה הזו אני אראה עגבניות מטורקיה ומירדן ואני אצטרך להחליט איך אני נלחם בחיזבאללה" (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"החקלאים נמצאים במלחמת הישרדות כי הממשלה הפקירה אותם", אמר דובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים בישראל, בראיון לרינה מצליח. "בלי חקלאות אין מולדת, ואני כואב את המקום אליו הובילו אותנו" הוסיף, בדבריו בתכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח בערוץ 12.

הראיון נערך לקראת שביתת אזהרה שמתכננות המועצות האזוריות לקיים מחר (ראשון), במחאה על הרפורמה הרשלנית בחקלאות אותה מקדם שר האוצר אביגדור ליברמן במסגרת חוק ההסדרים. את הראיון פתחה מצליח בשאלה על יוקר המחיה, ואמרה "אני לא יודעת אם אתה הולך לסופר, אבל אני רואה שם אנשים בסופר שקונים אפרסק אחד".

אמיתי דחה בתקיפות את ההאשמה כאילו החקלאים הם האשמים במחירי הפירות והירקות ברשתות השיווק, וקבע: "הגורם לבעיה של המחירים הגבוהים היא הריכוזיות של הרשתות השיווק. אני חקלאי. אני מקבל שלושה שקלים לקילו. אתם משלמים 24-23 שקלים לקילו. אז אני הבעיה? החקלאות בישראל היא הבעיה? החקלאות שהקימה את המדינה הזו?".

דובי אמיתי ב"פגוש את העיתונות", הערב (שבת) "אני מקבל שלושה שקלים לקילו. אתם משלמים 24-23 שקלים לקילו. אז אני הבעיה?" (צילום מסך ערוץ 12)
דובי אמיתי ב"פגוש את העיתונות", הערב (שבת) "אני מקבל שלושה שקלים לקילו. אתם משלמים 24-23 שקלים לקילו. אז אני הבעיה?" (צילום מסך ערוץ 12)

אמיתי גם האשים את רשתות השיווק בהטלת אימה על חקלאים. לדבריו חקלאים שסימנו 'לייק' ברשתות החברתיות להתאחדות האיכרים, לאחר שזו האשימה את הרשתות ביוקר המחייה, "קיבלו טלפון שלא ייקחו מהם סחורה. זו סחיטה באיומים נגד החקלאים". אמיתי גם הוסיף ש"אין חקלאי שתראי אותו רוכש חברת תעופה", כשהוא רומז לרמי לוי, שרכש כרבע ממניות ישראייר בשנה שעברה.

"אנחנו לא הבעייה אלא הפתרון", אמר אמיתי, וציין כי במהלך משבר הקורונה מדינות רבות מינו שרים לביטחון תזונתי ותמכו בתוצרת מקומית. הוא הזכיר את השרה לביטחון תזונתי מאיחוד האמירויות שביקרה בישראל, וכן נציגים של מלך מרוקו, שלדבריו הזמינו חקלאים ישראלים לגדל במדינותיהם תוך תמיכה ממשלתית נדיבה, והפנה אצבע מאשימה אל שר החקלאות, עודד פורר (ישראל ביתנו) כשאמר: "שר החקלאות שלנו אמר בראיון שאנחנו תקועים 30 שנה אחורה. אנחנו תקועים? הממשלה תקועה 30 שנים אחורה. יש פתרון אחר ממה שיוגש לחוק ההסדרים. אנחנו בעד שישראלים יוכלו ליהנות מתוצרת חקלאית במחירים טובים".

שר החקלאות עודד פורר. "אמר בראיון שאנחנו תקועים 30 שנה אחורה. אנחנו תקועים? הממשלה תקועה 30 שנים אחורה" (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)
שר החקלאות עודד פורר. "אמר בראיון שאנחנו תקועים 30 שנה אחורה. אנחנו תקועים? הממשלה תקועה 30 שנים אחורה" (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)

"אנחנו החקלאים רוצים לחסל את החקלאות?"

אמיתי לא חסך האשמות גם מראש הממשלה נפתלי בנט ואמר "אנחנו החקלאים רוצים לחסל את החקלאות? שראש הממשלה ישים את האמת על השולחן ויגיד 'אנחנו בעד חיסול החקלאות'. אנחנו כבר נדע מה לעשות".

לשאלתה של מצליח מה מתכוונים החקלאים לעשות הוא השיב "אני לא מהסוג שמאיים. אני לא יישן כבר חמישה ימים ומחכה לקבל את הטלפון מאביגדור ליברמן, שיזמין אותי לשבת איתו כדי שאגיד לו שיש דרך אחרת. אני מצפה מחברי הכנסת של כל המפלגות להוריד את הדבר הזה מסדר היום".

בהמשך דבריו תאר אמיתי את הקושי בו הוא מצוי, לאור ההכרח להוביל מאבק כנגד המדינה: "אני דור רביעי בארץ. סבתא רבתא שלי עלתה לארץ ובנתה אותה קודם כל על חקלאות". כאן עצר אמיתי את דבריו ושלף משקית אדומה מדים נושאי דרגת אל"ם, הדרגה בה הוא משרת במילואים. "42 שנים אני משרת בצבא", המשיך, "וזה הורג אותי. אני אוהב להוריד את החליפה הזו ולעלות על המדים האלה. ואני אעלה עליהם כשיגיע צו 8, מה שקורה המון. אני אגיע לצבא ואחרי הרפורמה הזו אני אראה עגבניות מטורקיה ומירדן ואני אצטרך להחליט איך אני נלחם בחיזבאללה.

"ואני חושב על המשקים שייסגרו בגלל הרפורמה הזו. עד היום נלחמתי וסיכנתי את עצמי יחד עם הרבה אחרים. גם היום יש אלוף בצה"ל שמשפחתו תקרוס בעקבות הרפורמה. ואני יודע להילחם גם בתוך הארץ. אני אוביל את החקלאים להילחם עד טיפת הדם האחרונה אם החוק הזה לא ירד משולחן חוק ההסדרים, אם לא יישבו איתנו ויגיעו להסכם. צריך לדאוג גם לצרכנים, אבל בלי חקלאות אין מולדת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!