דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

כתב אישום נגד בעל מסעדה שהורה לקטין לטחון פלאפל וידו נקטעה

הנער, בן 14 שעבד במסעדה ללא אישור יחד עם אחיו, נאלץ לנקות מטחנת פלאפל ביוני 2019 למרות האיסור לעבוד עם חפצים חדים | כתב האישום מייחס למעסיק 'מעשי פזיזות ורשלנות', ו'הלנה והעסקה שלא כדין', אך לא גרימת חבלה ברשלנות

דוכן פלאפל חג' בקרי ברחוב רזיאל ביפו (צילום: איחוד הצלה)
דוכן פלאפל חג' בקרי ברחוב רזיאל ביפו (צילום: איחוד הצלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כתב אישום הוגש על ידי פרקליטות מחוז ת"א לבית המשפט השלום בתל אביב כנגד בעלי פלאפלית חג' בקרי ברחוב רזיאל ביפו בה נקטעה ידו של נער עובד בן 15 בשעה שניקה מטחנת פלאפל ביוני 2019.הנאשם, בן 34 מירושלים העסיק את הנער ואת אחיו, שניהם פלסטינים תושבי השטחים ששהו בישראל שלא כדין, ואף הלינם בפלאפליה שבבעלותו. במהלך עבודתו עם מטחנת הפלאפל, נתפסה ידו הימנית של הנער בפתח מגש ההזנה של המכונה. לאחר חצי שעה של ניסיונות לחלץ את ידו של הנער מהמכונה, פונה הנער על ידי מד"א לבית החולים איכילוב כשידו עדיין לכודה במכונה. בבית החולים נאלצו לקטוע את ידו בניתוח.כתב האישום ציין כי הנאשם העסיק את הנער בעבודה עם מטחנת מזון, על אף שמדובר על עבודה בה אסור להעסיק בני נוער בהתאם לתקנות עבודת הנוער מפעת מסוכנותה. כתב האישום הוסיף וציין כי הנאשם אף לא ביצע לנער הדרכה על הסיכונים במקום העבודה, לרבות בכל הנוגע להפעלת המכונה, אופן השימוש בה ותחזוקתה.

"במעשיו עשה הנאשם, בדרך נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו חבלה מעשים לגבי מכונה שבפיקוחו, ולא נקט אמצעי זהירות נאותים מפני סכנה מסתברת הכרוכה בה. בנוסף העסיק והלין הנאשם שלא כדין את העובדים שהינם תושבים זרים שנכנסו לישראל שלא כדין ויושבים בה שלא כדין". על אף חומרת האירוע, ייחס כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד עמית שלוס לייזרוביץ', סגנית בפרקליטות מחוז תל אביב. לנאשם עבירות של 'מעשי פזיזות ורשלנות', ו'הלנה והעסקה שלא כדין' בלבד – ואינו מייחס לו עבירה של גרם חבלה ברשלנות.

"חוק עבודת הנוער והתקנות המלוות לו אוסרות במפורש על עבודה עם כלים חדים ומסוכנים", מסר ל״דבר״ אורי מתוקי, ראש אגף האיגוד המקצועי בהסתדרות הנוער העובד והלומד בתגובה לכתב האישום. "אנו תקווה שהפציעה הקשה לא תישאר כ״אירוע טבע״ על הפרת החוק והרשלנות יש לשלם. מברכים את גורמי החוק על הגשת כתב האישום".

במסעדת חג' בקרי מסרו ל״דבר״ כי הנאשם טרם קיבל לידיו את כתב האישום. בפרקליטות השיבו לדבר כי כתב האישום הוגש לבית המשפט כבר לפני כשבוע, ויצירת הקשר עם הנאשם היא באחריות בית המשפט.

ד"ר הדס תגרי מהקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה מסרה לדבר כי היא מברכת על הגשת כתב האישום. יחד עם זאת, הוסיפה תגרי, "יש להצטער על כך שכתב האישום הוגש רק כחלוף שנתיים וחצי ממועד התרחשות התאונה, עיכוב הפוגע אנושות בהרתעה מפני העסקה פוגענית ורשלנית של נערים. כמו כן, מטרידה אי האשמת הנאשם בהפרות חוק עבודת נוער ופקודת הבטיחות בעבודה. לחקירה משטרתית וטיפול תביעתי מהירים ומקיפים במקרים של התרשלות בשמירה על בטיחות עובדים בכלל וקטינים בפרט, נודעת חשיבות רבה לשם העברת מסר אודות החומרה היתרה שהמדינה רואה בעבירות אלה ולשם הרתעת מעסיקים רשלנים מהתנהלות כזאת בעתיד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!