דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

1,000 ש״ח בחודש: תוספת שכר ייחודית לעובדי התחזוקה באל על

ההסכם נחתם בין ההסתדרות להנהלת אל על לאור הירתמותם של העובדים בעקבות העלייה בביקושים ובהזמנות | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההתגייסות של העובדים ראויה לכל הערכה"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הודיעה היום (חמישי) על תוספת שכר ייחודית לעובדי התחזוקה, ההנדסה והמינהל באל-על. ההסכם, בהובלת איגוד עובדי התחבורה בראשות עו"ד אבי אדרי עם הנהלת אל-על, הגיע לאור העלייה בביקושים ובהזמנות בחברת אל-על, ועקב חוסר כוח אדם והתגברות ניכרת בעומסי העובדה, ולא פחות מכך – בשל הירתמותם של העובדים ונכונותם לעשות מעל ומעבר כדי לעמוד באתגרים הנובעים מהמצב.

במסגרת הסכם, נקבע כי כל עובדי מגזר תחזוקה והנדסה יקבלו תוספת של אלף שקלים לחודש (בחודשים מאי ויוני 2022). בנוסף, עובדים אשר מועסקים בתפקידים שבהם צפויים עומסי עבודה גבוהים אף יותר, תינתן תוספת נוספת של 2,000 שקלים המותנית בביצועים או בעמידה ביעדים (כמו: הקדמת או ההארכת משמרות, עבודה בימי מנוחה, תגבור מחלקות ועוד).

הפגנת עובדי אל על בירושלים, לפני החלטת האוצר על מתן הלוואה לחברה. (צילום: קובי וולף)
הפגנת עובדי אל על בירושלים, לפני החלטת האוצר על מתן הלוואה לחברה. (צילום: קובי וולף)

פרט לכך, הוסכם כי כל עובדי המגזר המינהלי (עובדים יומיים שביצעו לפחות 15 ימי עבודה ועובדים שעתיים שהשלימו לפחות 70 שעות) יקבלו תוספת של 400 שקל בחודש (בחודשים מאי ויוני 2022). עובדים ועובדות שעתידים במסגרת תפקידם לעומסים גבוהים יותר יוכלו לקבל מענק נוסף של 400 שקל לחודש (בתנאי שישלימו 120 שעות חודשיות) או מענק של 800 שקל (אם ישלימו מעל 165 שעות חודשיות). במהלך תקופת ההסכם יתנהל מו"מ על מנת להגיע להבנות קבועות בגין עומסים מתמשכים ועבודה מאומצת בשני המגזרים הללו.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "בשעה שהמוני ישראל ביקשו לצאת ולתור שוב את העולם, היו אלה עובדי ועובדות הקרקע של אל-על שעשו כל שביכולתם כדי לעמוד בפרץ ולאפשר בכל זאת מעבר חלק בנתב"ג. ההתגייסות של אותם עובדים, למול עלייה מטאורית בביקושים – ראויה לכל הערכה. אני מבין ומוקיר את העבודה המאומצת הזאת, כל זאת כדי לתת לאנשים לצאת לחופשה אחרי תקופת הקורונה, והמענקים הללו הם הדרך שלנו לומר תודה. מפה אני קורא: ענף התעופה זקוק לעוד ידיים, ומי שמעוניין – יכול למצוא בו מקום עבודה מתגמל, בתחום שמתעורר מחדש לחיים".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אבי אדרי: "נמשיך לחזק את עובדי התעופה שמתאוששים בימים אלה מטלטלה שעברו במהלך משבר הקורונה. ככל שענף התעופה יתחזק, כך נמשיך לחזק את שכרם ותנאי העסקתם של העובדים בענף. בהזדמנות זו אודה גם לוועדי העובדים של אל-על, ששומרים על החברה ועל העובדים כאחד".

במו"מ ובניסוח ההסכמים השתתפו בין היתר מנהל חטיבת אל על באיגוד עובדי התחבורה עו"ד מור אבלה ואחראית תחום רפורמות בלשכה משפטית לאג"מ עו"ד מירי מלכי יחד עם ועדי העובדים של סקטורים תחזוקה ומנהלי.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!