דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, לאחר הניצחון בבחירות: ״תמיכה אדירה בדרך שלי״

כרבע מיליון עובדים הצביעו במערכת הדיגיטלית הגדולה בישראל, 78% מתוכם, כ-200 אלף איש, בחרו בבר-דוד לכהונה נוספת | עופר עיני קיבל 22% מהקולות | חגית פאר תמשיך לכהן בראשות נעמת

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ניצח בבחירות לראשות הארגון עם 77.76% מהקולות. עופר עיני, יו״ר ההסתדרות לשעבר, קיבל 22.4% מקולות הבוחרים. בבחירות בהסתדרות, שהתקיימו לראשונה באופן דיגיטלי, הצביעו 254,042 איש, 42.32% מבעלי זכות הבחירה.

״הבחירות בהסתדרות הסתיימו בניצחון סוחף״, אומר יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ״שמשקף תמיכה אדירה של מאות אלפי עובדים וגימלאים בישראל, ניצחון לדרך שלי. העובדים בישראל אמרו היום בקול גדול, רוצים מנהיגות אמיצה, מתקדמת, אחראית וישרת דרך. ההסתדרות בראשותי תמשיך ללכת קדימה, להיות הבית של העובדים והעובדות בישראל, ולהבטיח את עתידם וזכויותיהם".

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, לצד אשתו הילה, מצביע בבחירות להסתדרות בבית החולים איכילוב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, לצד אשתו הילה, מצביע בבחירות להסתדרות בבית החולים איכילוב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)

לדברי בר-דוד, "היום בפעם הראשונה ההסתדרות ניהלה הצבעה דיגיטלית מא' ועד ת' לכל אורך הדרך, ואני גאה על החדשנות, על השקיפות, ומעל הכול על מפגן מרשים ועוצמתי של דמוקרטיה".

סיעת עוגנים בראשות בר-דוד זכתה ב-78.3% מהקולות לוועידת ההסתדרות ולמרחבים. סיעת כולנו-סלע בראשות עיני, קיבלה 21.7% מהקולות.

יו״ר נעמת, חגית פאר, צפויה להיבחר מחדש לראשות הארגון לאחר שסיעת עוגנים בראשותה זכתה ב-78.61% מהקולות לוועידת נעמת. סיעת כולנו-סלע בראשות ח״כ לשעבר מיכל בירן, קיבלה 21.39%% מהקולות.

סיעת עוגנים זכתה גם לרוב בכל המרחבים בהסתדרות ובנעמת, והמועמדים מטעם הסיעה ייבחרו לראשות המרחבים לאחר כינוס מועצות המרחבים.

מליאת ועדת הבחירות המרכזית להסתדרות, המורכבת מ-25 נציגים ונציגות מכל סיעות הבית, אישרה את תוצאות הבחירות, כפי שהוצגו להם על ידי יו"ר הוועדה עו"ד אורי קידר ומנכ"ל הוועדה נחום אסד. כל חברי הוועדה והיועץ המשפטי לוועדת הבחירות ולהסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר, הביעו אמון מלא בתוצאות הבחירות. הוועדה תפרסם בימים הקרובים את תוצאות הבחירות המלאות באתר ועדת הבחירות, באתר ההסתדרות ובאפליקציית ההסתדרות.

מארגון עובדי עיריית תל אביב, למעו״ף ולראשות ההסתדרות

ארנון בר-דוד מכהן כיו״ר ההסתדרות מאז מרץ 2019. בעברו עמד בראש ארגון עובדי עיריית תל אביב ובראש הסתדרות המעו״ף, איגוד העובדים הגדול בהסתדרות. בר-דוד החליף את אבי ניסנקורן לאחר שפרש מתפקיד יו״ר ההסתדרות לטובת התמודדות בבחירות לכנסת.

במהלך כהונתו של בר-דוד התמודדה ההסתדרות עם משבר הקורונה העולמי, חתמה על עסקת חבילה במשק שכוללת את העלאת שכר המינימום ושיפור שכרם של עובדים מוחלשים במגזר הציבורי – בעיקר במערכת הבריאות, והובילה רפורמות בנמלים ובמקורות.

יו"ר נעמת, חגית פאר. סיעת עוגנים שרצה בבחירות לנעמת בראשותה זכתה ל-78.61% מהקולות (צילום: ישראל מלובני)
יו"ר נעמת, חגית פאר. סיעת עוגנים שרצה בבחירות לנעמת בראשותה זכתה ל-78.61% מהקולות (צילום: ישראל מלובני)

חגית פאר, שתמשיך בתפקידה בראשות נעמת, עמדה בראש מרחב הנגב בארגון, ונכנסה לתפקידה ב-2019 לאחר פרישתה של גליה וולוך מראשות נעמת. היא הובילה מאבק להעלאת שכר עובדות מעונות היום, יזמה את פרויקט 'מקדם שוויון' שמאפשר לארגונים ועסקים לקבל ייעוץ בנושא קידום הוגנות מגדרית, וחנכה את מרכז 'משנות' לחינוך לשוויון מגדרי בירושלים.

הנהגת ההסתדרות תיבחר תוך 45 ימים

יו״ר ההסתדרות נבחר בבחירות ישירות לחמש שנים. לצידו נבחרת גם ועידת ההסתדרות, בת 2,001 חברים, בהצבעה סיעתית. הוועידה מתכנסת אחת לחמש שנים, מייד לאחר הבחירות, ובוחרת ב-171 נציגי בית נבחרי ההסתדרות (בינ״ה), הרשות המחוקקת והמפקחת בהסתדרות.

לפי חוקת ההסתדרות, בתוך 45 יום מפרסום התוצאות צריך יו״ר ההסתדרות להציג לאישור בינ״ה את הרכב הנהגת ההסתדרות, הגוף המבצע שמקביל לממשלה.

עופר עיני בבחירות להסתדרות. סיעת כולנו-סלע זכתה ל-21.7% מקולות הבוחרים (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
עופר עיני בבחירות להסתדרות. סיעת כולנו-סלע זכתה ל-21.7% מקולות הבוחרים (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)

בבחירות נבחרים גם חברי המוסדות ב-29 מרחבי ההסתדרות, הנהגת השטח של הארגון. התפלגות ההצבעה לסיעות בכל מרחב מרכיבה את מועצת המרחב, שתתכנס לאחר הבחירות ותבחר ביו״ר המרחב לחמש השנים הקרובות.

חברות ההסתדרות בחרו גם את מוסדות נעמת, תנועת הנשים הגדולה בישראל. בהתאם לתוצאות ההצבעה לסיעות המתמודדות מורכבת ועידת נעמת, שבה 901 חברות. הוועידה מתכנסת לאחר הבחירות ובוחרת מתוכה את 201 חברות מרכז נעמת, שמהווה מועצת העמותה, גם לפי המפתח הסיעתי. המרכז בוחר את יו״ר נעמת מבין חברות הוועידה, ולפי המקובל בארגון, היו"ר שנבחרת היא יו"ר הסיעה הגדולה ביותר. בדומה להסתדרות, מועצות המרחבים של נעמת נבחרות בהתאם לפילוח תוצאות הבחירות למרחבים, ומתוכן נבחרות יושבות ראש המרחבים לאחר הבחירות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!