דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תחבורה

אושר בממשלה: 1,000 שקלים בחודש לעובדי המגזר הציבורי תמורת ויתור על רכב

הממשלה אישרה תכנית להפחתה הנסיעה ברכב פרטי על מנת לתעדף שימוש בתחבורה הציבורית | התכנית כוללת גם את הרחבת האפשרות לעבודה מרחוק במגזר הציבורי ותוספות שירות תחבורה ציבורית לאיזורי תעסוקה

פקק תנועה בכביש החוף (צילום: מאיר ועקנין/ פלאש90)
פקק תנועה בכביש החוף (צילום: מאיר ועקנין/ פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה היום (ראשון) תכנית תמריצים להפחתת שימוש ברכב הפרטי. בהודעה משותפת לראש הממשלה, נפתלי בנט, ושרת התחבורה, מרב מיכאלי נמסר שהתכנית מיועדת להפחית מיליון נסיעות ביום בתוך שנה.

התכנית כוללת מספר סעיפים הנוגעים לעובדי המגזר הציבורי – אפשרות להמיר את הרכב מהעבודה, בסעיף "ניידות" בשכר, בשווי 1,000 שקלים. עוד צוין כי התכנית תאפשר להגביר את האפשרות לעבודה מרחוק במגזר הציבורי ותוספות שירות של תחבורה ציבורית לאזורי תעסוקה.

התוכנית גובשה יחד עם משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרדי ממשלה וגופים ציבוריים נוספים, ונוגעת לעשרות צעדים המיועדים להפחתת התמריצים לשימוש ברכב פרטי, לצד חיזוק הזרועות המרכיבות את מערך התחבורה הציבורית והאצת פרויקטים להפחתת הנסיעה ברכב הפרטי.

התכנית כוללת סעיפים נוספים שביניהם: עידוד נסיעות שיתופיות שתתוקצב בעשרות מיליוני שקלים; הקמת מנגנון "לא נסעת – לא שילמת": למתן הטבות למי שלא עושה שימוש יומ-יומי ברכב הפרטי והאצת הטמעתם של שירותים דיגיטליים בכל משרדי הממשלה, להורדת הצורך בנסיעה לצורך קבלת שירות.

מרב מיכאלי ונפתלי בנט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
מרב מיכאלי ונפתלי בנט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

תכנית לשיפורים נוספים בתחבורה הציבורית: 
– הקמת 120 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית בכל רחבי הארץ, אשר יאכפו לראשונה על ידי יחידה לאכיפה בנתיבים יעודיים בין-עירוניים.

– שיפור תנאי הנהגות והנהגים, לרבות חיזוק הביטחון האישי, הקמת עוד 100 חדרי מנוחה לנהגות ונהגים נוסף לעשרות שכבר הוקמו, והשקעת כסף מתקציב משרד התחבורה, שמתקיים לגביו בימים אלה שיח ומו"מ, לטובת שיפור תנאי ההעסקה.

– תוספות שירות שכבר תוקצבו בתקציב האחרון.

סיכויי המימוש בתקופת בחירות נמוכים

התכנית מאגדת לתוכה מספר רב של תכניות קטנות, אשר קודמו כבר בעבר וכעת נארזו מחדש במיתוג בשם "תכנית המליון", אך המצב הפוליטי הנוכחי יקשה על מימוש מרביתם.

תוספות השירות בתחבורה הציבורית המיועדות בתכנית כבר תוקצבו, אלא שהתחבורה הציבורית סובלת ממחסור חמור בנהגים, כך שתוספות השירות עלולות לגרום לפגיעה נוספת באמינותו. שרת התחבורה מיכאלי עומדת במוקד מאבק נהגי האוטובוסים בחלק מהחברות, אשר דורשים העלאת שכר עוד השנה.

לאור הכוונה לפזר את הכנסת ולהיכנס לממשלת מעבר, עד בחירת כנסת חדשה, יהיה לממשלה קשה לממש את התכנית, בייחוד בסעיפים אשר מחייבים שינויים בתקציב המדינה, כאשר הסיכוי להעביר את תקציב 2023 עוד השנה אינו ברור.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "תכנית המיליון היא בשורה משמעותית לציבור במדינת ישראל. מטרת התוכנית היא להפחית שימוש ברכבים פרטיים ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית בכדי להביא להקלה בטווח הקצר והבינוני של הפקקים בכבישים. אני מודה לשרת התחבורה, ולכל השותפים בממשלה שתרמו להוצאת המהלך לפועל".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "כולנו מרגישות ומרגישים את העומס בכבישי הארץ והיום יותר מתמיד אנחנו מבינות שהפתרון לכך הוא מעבר לתחבורה ציבורית ושימוש ברכבת, באוטובוסים, בהליכה ובאופניים. "תוכנית המיליון" היא בשורה אדירה לציבור הישראלי אשר תביא מיידית בטווח הזמן הקרוב לצמצום מספר הנסיעות ברכב הפרטי והיא תוצר של מדיניות רחבה של משרד התחבורה בראשותי המקדמת היפוך הפירמידה והצבת התחבורה הציבורית בראש. מודה לכלל שותפיי שהבינו את גדול השעה והשקיעו רבות על מנת שהתוכנית הזו תאושר ותצא לדרך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!