דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

חרם הצרכנות הנרחב של ההסתדרות: רשימת המוצרים המלאה

ההסתדרות הפיצה רשימת מוצרים שמשווקים על ידי החברות שסטוביץ', דיפלומט וקימברלי קלארק שהתייקרו לאחרונה, וקראה להימנע מקנייתם | ההסתדרות נערכת למבצע הסברה ארצי נגד יוקר המחיה במרכזי הקניות: ״נשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותנו״

שלט חוצות בקמפיין ההסתדרות למאבק ביוקר המחיה (צילום: דוברות ההסתדרות)
שלט חוצות בקמפיין ההסתדרות למאבק ביוקר המחיה (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות החלה היום (שני) בקמפיין חוצות שקורא לציבור להימנע מקניית מוצרים שהתייקרו, תחת הכותרת "מפסיקים להיות פראיירים, קונים חכם ונלחמים בעושק המחיה". לצד הקמפיין פרסמה ההסתדרות דף הנחיות לציבור שמסביר מה הם המותגים שהתייקרו, וקריאה לצרוך מוצרים חלופיים שמחיריהם נותרו ללא שינוי. במרכז הקמפיין קריאה שלא לקנות מוצרים המשווקים על ידי חברת שסטוביץ', דיפלומט וקימברלי-קלארק, שהעלו לאחרונה את מחירי המוצרים המשווקים על ידיהן.

ההודעה נשלחה לכ-800 אלף חברי ההסתדרות במיילים ובמסרונים. לפי הודעת ההסתדרות, המהלך נועד "להבהיר לציבור שלכל אחד ואחת יש את הכוח להשפיע על הורדת יוקר המחיה בדמות רכישה של תחליפים זולים יותר למוצרים שהתייקרו".

בהסתדרות הודיעו שאנשי הארגון יצאו בימים הקרובים אל מרכזי הקניות ברחבי הארץ ואל הסופרמרקטים, שם יחלקו חומרי הסברה לקהל הרחב בנושא דרכים להוזיל את סל הקניות.

"הרוח הגבית, אותה אני מקבל מרבים מאזרחי ישראל, רק מחזקת אותי ואת המהלך שאותו אני מוביל", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, "ההסתדרות תשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותה על מנת לבלום את יוקר המחיה ולהחזיר את המחירים לרמה סבירה".

דף הסברה לקמפיין 'נלחמים בעושק המחיה' של ההסתדרות, עם רשימת מוצרים שמחיריהם הועלו לאחרונה (צילום: דוברות ההסתדרות)
דף הסברה לקמפיין 'נלחמים בעושק המחיה' של ההסתדרות, עם רשימת מוצרים שמחיריהם הועלו לאחרונה (צילום: דוברות ההסתדרות)

בר-דוד הודיע על הקמפיין אתמול בישיבה מיוחדת של הנהגת ההסתדרות וקרא לחברי הארגון ולכלל האזרחים להימנע מקניית המוצרים. לצד זאת הציג בר-דוד לממשלה רשימת דרישות לצעדי מדיניות להפחתת יוקר המחיה, והודיע על הקצאת 40 מיליון שקלים מקופת ההסתדרות לסיוע לחברי הארגון.

"אי אפשר להמשיך להתנהל כשהכול עולה בטירוף כלפי מעלה"

"אני מבקש מכולנו להיות מאוחדים בחרם הצרכני", אמר בר-דוד, "זה דבר שאנחנו לא עושים בדרך כלל. אבל אני יודע שאתם כמנהיגי עובדים מבינים מצוין שאי אפשר להמשיך להתנהל כך כשהכל עולה בטירוף כלפי מעלה. אני קורא לוועדי העובדים הענקיים שלנו, הקטנים והבינוניים, כולם. אנחנו לפני חגים, אתם קונים חבילות, אתם קונים כל מיני עניינים, נא להקפיד שהמוצרים האלה לא יהיו בתוך החבילות. תשתדלו שהמוצרים יהיו הכול כחול לבן. בואו נחזק את התעשייה הישראלית על פני מוצרי הייבוא האלה שפושטים לנו את העור."

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

מדד המחירים לצרכן ביוני 2022 רשם עלייה של 4.4% לעומת לעומת יוני 2021. מוצרי צריכה רבים התייקרו בשנה האחרונה עקב תקלות בשרשרת האספקה העולמית והמלחמה באוקראינה, אך חלק ממחירי התשומות כבר ירדו מאז מבלי שירידה זו התגלמה במחירי המוצרים בישראל.

מטונה עד משחת שיניים: רשימת המוצרים

בר-דוד מיקד את המאבק בשלוש חברות גדולות שמייבאות מוצרים רבים לארץ והעלו לאחרונה מחירים של מוצרי צריכה: שסטוביץ', דיפלומט, וקימברלי קלארק. בנאומו הוא פירט את רשימת המוצרים שהתייקרו והוא ממליץ להימנע מקנייתם:

שסטוביץ': קולגייט, ספיד סטיק, מרידול, טונה ריו מארה, פלמוליב, ברילה, קפה לנדבר.

מוצרי שסטוביץ בתחום הקוסמטיקה: אברקומבי אנד פיץ', ברברי, קלווין קליין, רבלון, דולצ'ה גוואנה, קליאו, רוברטו קוואלי.

דיפלומט: ג'ילט, פמפרס, הד אנד שולדרס, מילקה, לוטוס, פנטן, טונה סטארקיסט, אוריאו, ג'קובס, פרינגלס, אריאל, אורל-בי, אולווייז.

קימברלי קלארק: האגיס, לילי, קוטקס, ניקול, קליניקס, מולט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!