דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

שביתת אזהרה בבית החולים ׳גהה׳ לבריאות הנפש: "בבתי כלא יש מרחב מחיה גדול יותר"

מנהלים, פסיכיאטרים ואחים השביתו את פעילות אשפוז היום והפגינו בשער המרכז הרפואי שבפתח תקווה, כחלק מהמאבק להקטנת הצפיפות והוספת כוח אדם במרכזים לבריאות הנפש | יו"ר ועד הרופאים: "אנחנו במצוקת כוח אדם אדירה. אנשים ממתינים חודשים לטיפול"

עובדי המרכז לבריאות הנפש גהה מפגינים בדרישה לשיפור התנאים ותוספת כוח אדם למערך בריאות הנפש (צילום: ההסתדרות הרפואית)
עובדי המרכז לבריאות הנפש גהה מפגינים בדרישה לשיפור התנאים ותוספת כוח אדם למערך בריאות הנפש (צילום: ההסתדרות הרפואית)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

עובדי המרכז לבריאות הנפש גהה בפתח תקווה הפגינו הבוקר (ראשון) במחאה על הזנחת מערך בריאות הנפש, ושיבשו את הפעילות השוטפת. במסגרת מחאת העובדים, הטיפולים במרפאות האמבולטוריות נעצרו. בהפגנה שנערכה בשער בית החולים השתתפו פסיכיאטרים, מנהלי ומנהלות מחלקה, אחים, אחיות ועובדים נוספים. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב "יש חולים, אין רופאים" ו"במחלקה צפופה אין החלמה".

המחאה התקיימה כחלק ממאבק 'פיקוח נפש' שמובילה ההסתדרות הרפואית בדרישה לשינוי יסודי במערך בריאות הנפש הציבורי בבתי החולים ובקהילה.

הדרישות העיקריות של מאבק "פיקוח נפש" הן הגדלת כלל כוח האדם בבתי החולים בהתאם למתווה מוסכם, הקטנת מספר המאושפזים במחלקות כדי למנוע אשפוז בתנאי צפיפות, תקצוב מאבטחים בכל מחלקה ומרפאה שבה פועל השירות הפסיכיאטרי, קידום תקנון מיונים ומחלקות שפועלות כיום ללא מקורות תקציבים וסובלות ממצוקה מתמדת, גיוס פסיכיאטרים למערכת הבריאות הציבורית כדי לצמצם למינימום את זמני ההמתנה לשירות פסיכיאטרי ואימוץ וועדת האיכות בפסיכיאטריה (וועדת מלמד) על ידי משרד הבריאות כתוכנית חומש למערך רפואת הנפש.

במחאה השתתפו מנהלים בכירים, רופאים ואנשי צוות. ד"ר דוד בן דור, יו"ר ועד הרופאים ומנהל מחלקת הנוער ב'גהה': "המטופלים נמצאים בצפיפות, בחוסר של מיטות, בתנאים ירודים. מחלקה צפופה לא מאפשרת טיפול סביר. אנחנו במצוקת כוח אדם אדירה. אנשים ממתינים חודשים על גבי חודשים לקבל טיפול במרפאה, המצב שלהם כמובן לא משתפר, אלא לעתים מחמיר והם עלולים גם להגיע לאשפוז".

מר זקין מירזאיב, יו"ר ועד העובדים ב'גהה': "בתי החולים הפסיכיאטריים עומדים מתחת לכל תקן מינימלי שיש למחיה. בבתי כלא יש מרחב מחיה גדול יותר מאשר בבתי חולים פסיכיאטריים. לא יתכן שבחדר שהתקן שלו לא עולה על שני מטופלים, ישכבו חמישה-שישה אנשים. זה תת רמה טיפולית בכל קנה מידה. מעל קיבולת מסוימת של מספר חולים אי אפשר כבר לטפל. אותו אדם שלא התקבל במרפאה או במיון בזמן סביר, נקבל אותו מאוחר יותר סוער, אלים, תוקפן. חייבים לעצור את כדור השלג הזה. אנחנו לא מוכנים להיות הבייביסיטרים של החולים, אנחנו רוצים לטפל בהם בכבוד. חשוב שיגיעו שרים ויראו את המצב בשטח, שחולה ישן על חולה".

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית אמר הבוקר: "משרד הבריאות ממשיך במדיניות השתיקה, והחולים והצוותים המטפלים בהם משלמים את המחיר. לא נהסס להחריף את הצעדים ככל שיידרש, על מנת להביא לפתרון המשבר. אני קורא להנהלת משרד הבריאות להיפגש באופן מיידי על מנת לקדם באופן מידי תכנית מתוקצבת וישימה, שתבטיח את איכות הטיפול הפסיכיאטרי לכל אזרח במדינת ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!