דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / שכרם של 400 עובדי אגד היסעים יעלה הודות להסכם קיבוצי חדש

ההסכם שנחתם בין איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות לאגד ישפר משמעותית את תנאי העסקתם של הנהגים, וזאת ביחס למקובל בענף. יו"ר ההסתדרות: "חיזוק אוכלוסיית הנהגים במדינת ישראל הינו אינטרס ציבורי"

חתימת ההסכם באגד היסעים (צילום: דוברות ההסתדרות).
חתימת ההסכם באגד היסעים (צילום: דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות חתם בשבוע שעבר על הסכם קיבוצי חדש באגד היסעים – חברת בת של אגד המספקת בעיקר הסעות מאורגנות למוסדות, לטיולים ולתלמידים. ההסכם שנחתם לשלוש שנים יחול על 400 עובדים.

"חיזוק אוכלוסיית הנהגים במדינת ישראל הינו אינטרס ציבורי חשוב וההסתדרות תמשיך ותדאג למעמד הנהגים" אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן ובירך על חתימת ההסכם. "מדובר בהסכם המיטיב עם אוכלוסייה קשת יום, המשפר את שכרם ואת תנאי העסקתם" הוסיף יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

"מדובר בהסכם ראשון בתחום ההיסעים הפרטיים, שמציב את אגד היסעים כחברה המובילה בענף" אמר יו"ר מזכירות אגד ויו"ר אגד היסעים אבי פרידמן, "אני מודה ליו"ר ההסתדרות ולמחזיק תיק התחבורה בהסתדרות על שנרתמו וסייעו להשגת ההסכם". יו"ר ועד אגד היסעים, שמחה להב אמר כי "ההסכם שנחתם הינו הסכם מצוין המוביל בענף בכל הקשור לשכר, הפרשות לפנסיה. יש לשבח את העובדים שהגיבוי המלא שקיבלנו מהם יחד עם איגוד עובדי התחבורה וההנהלה, הוביל לחתימת הסכם מוצלח במיוחד".

ההסכם משפר משמעותית את תנאי עובדי החברה ביחס למקובל בסקטור ההסעות הפרטיות, בין היתר יעלה במסגרתו שכר הנהגים ל-35 שקלים לשעה. כמו כן השכר המובטח לצורך ההפרשות הפנסיוניות יחושב לפי 186 שעות בחודש, גם אם בפועל עבד העובד פחות.

ההסכם קובע כי תעריף השהייה מחוץ לבית יעמוד על 110 ש"ח ליום. מענקי ההצטיינות שיקבלו העובדים יעמדו על 625 ש"ח. נהגי אגד תעבורה שישובצו לביצוע קווי תחבורה ציבורית ישתכרו בגין נסיעות אלו 39 ש"ח לשעה, כמקובל במגזר התחבורה הציבורית ועל פי ההסכם הקיים באגד.

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות וארגון חברות ההיסעים הפרטיות מתנהל בימים אלו מו"מ על הסכם קיבוצי ענפי כולל שיקיף את כלל נהגי החברות. על פי ההערכות הסכם ענפי שכזה יקיף למעלה מעשרת אלפים עובדים. לפני כשבועיים נחתם הסכם קיבוצי ראשון בחברת ההיסעים ברקנית באריאל.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!