בנימין נתניהו

חקירות נתניהו / ראש הממשלה נחקר היום בפעם השלישית במעונו שבירושלים

נתניהו ייחקר בנוגע לחשדות בפרשת המתנות ובפרשת שיחותיו עם נוני מוזס | אתמול התייחס נתניהו ללחץ הציבורי ואמר "זהו ניסיון לבצע הפיכה שלטונית בצורה לא דמוקרטית"

מעון ראש הממשלה (צילום ארכיון: יוסי זמיר  פלאש 90)
מעון ראש הממשלה (צילום ארכיון: יוסי זמיר פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר היום (שישי) בשלישית במעונו שבירושלים. נכון לעכשיו, נתניהו נחקר בחשד לפרשת המתנות ולפרשת שיחותיו עם ארנון מוזס. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה הגיעו לביתו של ראש הממשלה ברחוב בלפור שבירושלים בסביבות השעה 10:00 בבוקר.

נתניהו נחקר בחשד לשתי פרשות: האחת מכונה פרשת 1000, והיא נוגעת לקבלה אסורה לכאורה של מתנות מהמיליונר ארנון מילצ'ן. על פי החשדות בפרשה זו, קיבל ראש הממשלה מוצרי יוקרה במתנה מהמיליונר מילצ'ן, בחלק מהפעמים בהתאם לדרישתו המפורשת של נתניהו. בדיווח מהשבוע האחרון בעיתון הארץ על חקירתו של מילצ'ן נאמר כי ראש הממשלה אף השתמש במילות קוד כשרצה שהמיליונר יקנה בעבורו משהו.

רה״מ בנימין נתניהו לצד ארנון ׳נוני׳ מוזס (צילום: הדס פרוש | קוקו / פלאש 90).
רה״מ בנימין נתניהו לצד ארנון ׳נוני׳ מוזס (צילום: הדס פרוש | קוקו / פלאש 90).

הפרשה השנייה, המכונה פרשת 2000, נוגעת לשיחות שקיים נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס. בשבועות האחרונים הודלפו תמלילים משיחות אלה, לפיהם התקיים בין השניים משא ומתן, בו נתניהו בחן את האפשרות של אישור חוק המגביל את תפוצת העיתון ישראל היום, וזאת בתמורה לסיקור אוהד יותר ברשת ידיעות אחרונות. ארנון מוזס נחקר אתמול בפעם החמישית בפרשה. במסגרת השיחות שהוקלטו אמר נתניהו כי הוא צריך "לדבר עם הג'ינג'י", ברומזו לקשר עם מו"ל ישראל היום המיליארדר היהודי אמריקאי שלדון אדלסון.

השבוע עלה נתניהו על דוכן הכנסת במסגרת שעת שאלות ותשובות וענה בתקיפות לקריאות שנשמעות נגדו באופוזיציה. "אתם לא באמת מתכוונים לומר שאני הראשון שנפגשתי עם מו"לים ואנשים משפיעים בתקשורת" אמר ראש הממשלה, "אני שמח שהמיזוג אוויר עובד פה כמו שצריך כי אחרת הררי החמאה שיושבים פה לאנשים על הראש, לא יודע מה היה קורה לכם אז, החמאה הייתה נמסה בשלוליות אדירות".

אתמול אף התייחס נתניהו לראיון שנתן אהוד ברק לאתר וואלה, ובו האשים את ברק, ביחד עם מיקי רוזנטל ואלדד יניב, ב"ניסיון לבצע הפיכה שלטונית בדרך לא דמוקרטית."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!