דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / מוסקבה: אזרח ישראלי דקר שדרנית בכירה בתחנת רדיו אופוזיציונית

גבר כבן 50 התפרץ היום (ב') לבניין תחנת הרדיו אחו מוסקבי (הד מוסקבה) הידועה בסיקור ביקורתי של השלטונות, ודקר את סגנית העורך הראשי טטיאנה פלגנגאואר | התחנה, יחד עם כלי תקשורת דומים, נמצאים תחת מתקפה של גורמי השלטון

נציג משרד הפנים הרוסי נכנס לבניין תחנת אחו מוסקבי אחרי דקירת השדרנית טטיאנה פלגנגאואר, 21.10.17. (צילום: REUTERS/Tatyana Makeyeva)
נציג משרד הפנים הרוסי נכנס לבניין תחנת אחו מוסקבי אחרי דקירת השדרנית טטיאנה פלגנגאואר, 21.10.17. (צילום: REUTERS/Tatyana Makeyeva)
דוד טברסקי

כתבת בכירה בתחנת הרדיו הרוסית הליברלית אחו מוסקבי (הד מוסקבה) נדקרה בצווארה. התוקף, גבר כבן 50, התפרץ לבניין התחנה במוסקבה, ריסס גז מדמיע בפניו של המאבטח בכניסה לבניין, ועלה לקומה ה-14 של הבניין, בה נמצאים משרדי העורכים. שם רץ לכיוונה של טטיאנה פלגנגאואר, סגנית העורך הראשי של התחנה, המשדרת בה מעל לעשור, ודקר אותה בצווארה. פלגנגאואר, ששהתה בבניין אחרי שסיימה להגיש את תכנית האקטואליה היומית "דיבור הבוקר", פונתה לבית החולים כשהיא במצב בינוני עד קשה אך יציב. מבית החולים נמסר כי לא נשקפת סכנה לחייה.

הדוקר, שעל פי דיווחים ברשתות החברתיות פגע בפלגנגאואר במכוון, הובא למעצר. על פי כוחות החקירה הרוסים, הוא פעל לבדו. סוכנות הידיעות הרוסית ריאה דיווחה כי לפי מקור בכוחות הביטחון הרוסיים, מדובר באזרח ישראלי יליד גיאורגיה.

העורך הראשי של תחנת הרדיו, אלכסיי ונדיקטוב, מסר לעיתון נובאיה גאזייטה כי ביקש מחברת האבטחה להגביר את האבטחה סביב הבניין ועיתונאים בכירים של התחנה.

ע"פ דיווח של סוכנות הידיעות ריאה, לדוקר קוראים בוריס גירץ, ועל פי חשבון הפייסבוק שלו הוא תושב באר שבע. גירץ מנהל בלוג בו ציין במשך תקופה שפלגנגאור פוגעת בו באמצעים 'טלפתיים'. בפוסט אחרון שפרסם לפני ארבעה ימים, כתב גירץ שהיא מנסה להורגו. בינתיים רשויות הביטחון הרוסיות ציינו שגירץ, המואשם בניסיון לרצח, נשלח לאבחון פסיכיאטרי.

אחו מוסקבי ידועה כתחנת רדיו ליברלית, שמבקרת תכופות את השלטון הרוסי ובאופן ממוקד את העומד בראשו, ולידמיר פוטין. התחנה היא מהיחידות היום במדינה שמשדרת וסוקרת הפרת זכויות אדם ברחבי המדינה, שחיתויות ומעבירה ביקורת על ענייני היום. היא משמשת כביתם של פוליטיקאים מהאופוזיציה, פעילים פוליטיים ואנשי תרבות, ביניהם הסופרים דימטרי ביקוב ובוריס אקונין, מוביל תנועת המחאה נגד השחיתות אלכסיי נבלאניי והפוליטיקאי בוריס נמצוב, מתנגד חריף של פוטין שנרצח בפברואר 2015.

יחד עם ערוץ הטלוויזיה ואתר האינטרט דוז'ד (גשם) והעיתון נובאיה גאזייטה, הידועים כגופי תקשורת אופוזציוניים,נמצאת התחנה תחת מתקפה מתמדת של השלטון, וגופי התקשורת שבשליטתו, בטענה שהם מפיצים תעמולה "אנטי רוסית".

התקשורת הממסדית ברוסיה, כמו גם פוליטיקאים רוסים ממפלגת השלטון, מתבטאים לעיתים קרובות כנגד שדרני התחנה, אותם הם מכנים "רוסופובים" הפועלים "נגד ערכיה של רוסיה", הממומנים על ידי אירופה וארה"ב כדי לחתור תחת רוסיה. מספר עורכים ועיתונאים בתחנה נכנסו לרשימת "אויביה של רוסיה", שהופצה ע"י קואליציה של ארגונים לאומניים בשנים האחרונות ברשתות החברתיות ובבלוגים שונים.

בעקבות הדקירה, הזכירה מערכת העיתון נובאיה גאזייטה שבתקופה האחרונה ישנה שרשרת של תקיפות כנגד עיתונאים ברוסיה. לפני מספר חודשים הוצתה מכוניתה של העיתונאית הבכירה יוליה לטיניה, וביתה רוסס בחומרים כימיים רעילים. לטיניה מועסקת בנובאיה גאזייטה ובאחו מוסקבי. קיריל מרטינוב, העורך הפוליטי של העיתון, כתב מאמר מערכת תחת הכותרת 'צלצול לסולידריות מהמערכת', ובו ציין שלמרות שיכול להיות שהמניעים פה לא היו פוליטיים –  ההסתה ופגיעה בפעילים, עיתונאיים ואנשי דעת שלא מזוהים עם הממשל ברוסיה הפכה לשגרה ונורמה מאז שפוטין נבחר ב-2012 וזה דבר מסוכן מאוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!