דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות

תרבות / מיזוג הענק שיוליד מפגשים מעניינים על המסך ותאגיד עצום במציאות

חברת 'דיסני' הכריזה שלשום (ה') כי היא עתידה לרכוש בקרוב את מרבית המניות של ענקית הקולנוע 'פוקס' תמורת 52.4 מיליארד דולר | המיזוג עשוי להפגיש על המסכים את ה"אקס-מן" עם "הנוקמים" ויהפוך את דיסני לתאגיד הגדול אי-פעם

קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים (באדיבות yes)
קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים (באדיבות yes)

עסקת המיזוג העתידי בין אימפריות המדיה 'דיסני' ו'פוקס' עתידה ליצור גן עדן למעריצי הז'אנרים, בכך שתאחד את גיבורי העל ודמויות המדע הבדיוני, שהופרדו תקופה ארוכה על-ידי חומת החוק התאגידי. למשל, העולם של גיבורי מארוול: במשך שנים גיבורי האקס מן וארבעת המופלאים נלחמו ברשעים מתוך האולפנים של רשת 20th Century Fox, בעוד איירון-מן, האלמנה השחורה ויתר הנוקמים הביסו את יריביהם בצד שני של הגלקסיה, המנוהל על-ידי דיסני. מעולם דמויות אלו לא נפגשו – אך כעת כל זה עשוי להשתנות.

העכבר שאכל את השועל

הודעתה של דיסני ביום חמישי כי תרכוש ב-52.4 מיליארד דולר את מרבית המניות של ענקית הקולנוע 'פוקס' מאחדת בפועל את שתי החברות, ועשוי ליצור שיתופי פעולה ביניהן. החברה המאוחדת תהיה אחראית על יותר משליש מההכנסות בעסקי הקולנוע בארה"ב וקנדה, 11 מיליארד דולר בשנה שעברה, ועוד נתח משמעותי מההכנסות בעולם.

שומרי הגלקסיה: חלק 2 (באדיבות yes)
שומרי הגלקסיה: חלק 2 (באדיבות yes)

דיסני הודיעה כי תשיק ב-2019 שירות צפייה ישירה משלה, זאת אחרי שאסרה על נטפליקס לשדר את סרטיה. אחרי שתפוג העסקה של פוקס עם HBO, המעניקה לה כיום את הזכות לשדר את תכניה בשירות הצפייה הישירה שלה, גם סרטי פוקס יעברו לשירות הצפייה הישירה של דיסני.

כוכב מוות אחד גדול ומאושר

מי שמבוגר מספיק כדי לזכור את הפתיח של סרטי "מלחמת הכוכבים" המקורית כבר אינם צריכים לחפש "הרחק, הרחק מכאן" כדי למצוא את שארית הסרטים. הראשון הופק על-ידי פוקס, אבל הוא היה יוצא דופן. שאר הסרטים הופקו עי lucasfilms והופצו על-ידי פוקס. אבל הכוח עשוי לאחד חזרה את מפיקי הסרטים. רכישת פוקס תעניק לדיסני גם את השליטה בפלטפורמת הצפייה הישירה "הולו". בנוסף לשידורי הספורט המקומיים ושידורי "נשיונל ג'אוגרפיק", כעת תציע הפלטפורמה מגוון רחב של שירותים, שעשויה להפוך אותה לפופולרית ביותר.

המיזוג יהפוך את החברה החדשה לגדולה ביותר אי-פעם והעסקה עשויה ליצור מחדש את מה שבית המשפט העליון בארה"ב פירק בשנות ה-40, אז הכריח את הוליווד לבזר את הבעלות על רשתות קולנוע כדי למנוע ממפיקי התוכן שליטה בכל השלבים שבתהליך יצירת הסרט.

הנוקמים: עידן אולטרון (באדיבות yes)
הנוקמים: עידן אולטרון (באדיבות yes)

פלטפורמות חדשות

במקביל לעסקת המיזוג, חברות-טק – ובמיוחד נטפליקס, אמאזון, פייסבוק, גוגל ואפל – משקיעות כמויות אדירות בפלטפורמות לצפייה ישירה. חברות הבידור בהוליווד סבלו מתהליך זה היות שיותר ויותר אנשים זונחים את הטלוויזיה המסורתית ועוברים לפלטפורמות הבידור הממוקמות בעמק הסיליקון.

הדינימיקה הזו עשויה לדחוף את הרגולטורים לאשר את העסקה, שצפויה להיחתם תוך שנה עד שנה וחצי. "האנשים האלו מתמודדים עם פייסבוק וגוגל, לא עם האחים וורנר או MGM" אמר מייק קלי, יו"ר לשעבר ברשת תקשורת אמריקאית. "אם תסתכל על זה ככה, אני לא חושב שלממשלה צריכה להיות בעיה עם זה".

בוב איגר, יו"ר דיסני, אומר שהוא צופה "קפדנות רגולטורית משמעותית בארה"ב ובעולם כולו" בגלל ההיקף של העסקה, אבל הרשויות צריכה לאשר אותה בגלל ההטבות שתביא לצרכן. איגר אומר כי דיסני מתכננת כרגע לפצל את פלטפורמת הצפייה הישירה שלה לשלושה מותגים שונים. דיסני גם מתכננת להרחיב את הקהל העולמי שלה, היות ובמסגרת רכישת פוקס, היא תרכוש גם את תאגיד השידור הבריטי "סקיי" שמשדרת ברחבי אירופה, ואת תאגיד השידור ההודית"star india".

עם כח רב – באה אחריות גדולה

עם זאת, יש עוד חלק אחד מעולם גיבורי העל של מארוול שנותר מחוץ לשליטתה של דיסני: ספיידרמן, שעליו העבירו מארוול את הזכויות לסוני ולמרות שסוני ודיסני הגיעו להסכם שהכליל את ספיידרמן בסרטי הנוקמים בשנה בעברה, סוני ממשיכה לפתח את המציאות המקבילה שלה בסרטי ספיידרמן, שיתחילו לצאת בשנת 2018.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!