איכות השינה שלנו היא חלק משמעותי ובלתי נפרד מאיכות החיים שלנו

האדם הממוצע צריך לישון, באופן בריא, בין שבע לתשע שעות בכל יממה. אם נעשה ממוצע ונגיע לשמונה שעות, נבין כי האדם הממוצע והבריא צריך לבלות בשינה כשליש מהחיים שלו – וברור מדוע חשוב מאוד לא לבזבז שליש מהחיים שלכם בחוסר נוחות. שינה נוחה, שהיא למעשה איכות שינה גבוהה, היא תנאי הכרחי בכדי ליצור איכות חיים גבוהה, ואם לא נשקיע בשינה שלנו לא נוכל לתת לעצמנו אנרגיה בחיי היום יום שלנו. לכן, אם אתם מתקשים להשיג לעצמכם שינה איכותית, ננסה לעזור לכם עם כמה רעיונות לשיפור איכות השינה שלכם.

החלק הבסיסי ביותר של שיפור איכות השינה הוא שדרוג המיטה והמזרון

כל אחד מכם בוודאי מבין שהמרכיבים הבסיסיים ביותר של שינה הם המיטה והמזרון שלנו, ובכדי לשפר את איכות השינה שלנו עלינו בראש ובראשונה לשפר את המזרון והמיטה שלנו. כיום, קיימים בשוק מגוון רחב של מוצרים בתחום, ועלינו להבין מה הכי מתאים לנו. המזרונים הקלאסיים הם כמובן אלה המבוססים על קפיצים, אך קיימים כיום גם מזרוני לטקס ומזרוני ג'ל ויסקו, שיתרונם הוא בכך שהם מפתחים "זיכרון" של צורת הגוף שלנו וכך מעניקים לנו את התמיכה האידאלית בכל פעם שנשכבים עליהם. מבחינת בסיס המיטה, בהחלט ניתן לשדרג את השינה עם מיטות מתכווננות שמסייעות לא רק בשעות השינה, אלא גם בשעות הערות ובנוחות שבשימוש במיטה.

איכות השינה מושפעת מהפרעות חיצוניות כמו אור ורעש, ויש להיערך לכך

כמובן שאיכות שינה לא קשורה רק אלינו אלא גם לכל מה שסובב אותנו, וישנם לא מעט אנשים שהשינה שלהם נפגעת משום שהם מתעוררים בקלות או מתקשים להירדם בנוכחות של אור או של רעש. בכדי להתאים את מרחב השינה שלכם לאתגרים האלה יש שתי אפשרויות – להשתמש בכיסוי עיניים ובאטמי אוזניים בלילה, או ליצור מרחב שינה אידאלי מחדר השינה. אם אנחנו בוחרים באפשרות השנייה, אנחנו צריכים לתכנן את החדר היטב מבחינה תאורה טבעית והיכולת לחסום אותה מבלי לפגוע באוורור. בנוסף עלינו לדאוג גם לבידוד הרעש של החדר, ובמידה ואנחנו סובלים מרגישות לרעשים בשעת השינה, הרי שעלינו לתכנן זאת כבר בשלב התכנון של הבית, או לשפץ ולהתאים אותו לצרכינו.

אם אתם מתקשים להירדם, כדאי שתכירו טכניקות ושיטות הירדמות שונות

לעתים, הקושי הוא פשוט בהירדמות. במצבים כאלה, כדאי להכיר טכניקות הירדמות שונות שמסייעות להגיע למצב המבוקש מבלי שנצטרך לחכות לשינה במשך שעות רבות. טכניקת הירדמות מוכרת קשורה לנשימות, ברוטינה של שאיפה דרך האף, החזקת האוויר בריאות, נשיפה דרך הפה וריקון כל האוויר בריאות, וחוזר חלילה. מעבר לטכניקות נשימה, כדאי גם להכיר את הגוף שלנו טוב יותר – אם מקפידים על פעילות גופנית הגוף נרדם בקלות רבה יותר, ואם עושים מקלחת חמה בטווח של שעה-שעתיים לפני השינה, הגוף מוריד את הטמפרטורה שלו ומעייף את עצמו והדבר מסייע לנו להירדם.

השקיעו באיכות השינה שלכם – מדובר בהשקעה בלא פחות משליש מהחיים שלכם

השקעה באיכות השינה, בין אם מדובר בהשקעה כלכלית במזרונים ובמיטות או בשיפוץ חדר השינה, ובין אם מדובר בהשקעה אישית באורח חיים בריא יותר, היא השקעה בלא פחות משליש מזמן המחייה שלנו. ברור, אם כן, מדוע זה חשוב כל כך – וכעת אתם יודעים מה עליכם לעשות.