דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

עסקים / איך להציל את העסק מפשיטת רגל?

קניות ברשת (PEXELS)
קניות ברשת (PEXELS)

עסקים קטנים, בינוניים וגדולים נמצאים כל הזמן בסיכון מסוים לפשיטת רגל. במאמר הבא נסביר לכם מה לעשות רגע לפני שזה קורה ואיך מתמודדים עם נסיבות לא נעימות מן הסוג הזה

עסקים קטנים, בינוניים וגדולים נמצאים כל הזמן בסיכון מסוים לפשיטת רגל. במאמר הבא נסביר לכם מה לעשות רגע לפני שזה קורה ואיך מתמודדים עם נסיבות לא נעימות מן הסוג הזה

פשיטת רגל היא למצער חלק בלתי נפרד מענף היזמות. בעלי עסקים צריכים לקחת בחשבון שנסיבות כאלה עלולות להתרחש, על אף תמיכה מצד הממשלה ולמרות שקיימים כיום מסלולים נוחים יחסית של הליכי הוצאה לפועל. עם זאת, לא מדובר בגזירה משמיים ודווקא העובדה שמדובר בסיכון שמשותף לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים יכולה להיות יתרון.

הנה למשל כמה דרכים להציל את העסק מפשיטת רגל או לפחות לדחות אותה:

  1. הלוואה

תכנון מחדש של פעילות העסק מחייב גב כלכלי. את הגב הכלכלי ניתן להשיג רק אם מקבלים מימון מיידי, כמו למשל באמצעות מסלול ייעודי של הלוואה לעסק הקיים. מבחינת גופי המימון, הלוואה שניתנת לעסק קיים כרוכה בסיכון נמוך יותר מאשר הלוואה לעסקים חדשים ולכן התנאים שלה טובים.

כמו כן, ניתן לנצל את מועד נטילת ההלוואה בשביל להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי תכנית הבראה לעסק. בסופו של דבר, האינטרס של הגורם המלווה הוא שהעסק יצליח ולכן תכנית ההבראה היא חלק בלתי נפרד מהשירותים שהוא עשוי לספק.

  1. פיטורי עובדים

האפשרות של פיטורי עובדים היא אף פעם לא נעימה אך יש מקרים שבהם אין ברירה אלא לבצע אותה. במקרים כאלה צריך לפעול בהגינות, לבדוק את המשמעות האמיתית של היפרדות מעובדים מסוימים לעומת גיוס עובדים חדשים ולבחון את ההשפעה על מאזן ההכנסות וההוצאות.

פיטורי עובדים יתאימו למצבים שבהם העסק עומד בפני פשיטת רגל אך קהל הלקוחות שלו נאמן יחסית. במקרים כאלה יכולים המנהלים עצמם להיכנס לעבודה אינטנסיבית ולחפות על העובדים שפוטרו. בנוסף, יש לקחת בחשבון אפשרות של גיוס עובדים מחדש לצורך הגברת הפעילות והגדלת המכירות.

  1. העלאת מחירים

בעלי עסקים שמוכרים מוצרים ושירותים צריכים לתמחר את עצמם לפי הרווחים הצפויים. במידה והרווחים לא עומדים בציפיות אך אין ירידה במכירות, ייתכן והגיע הזמן להעלות מחירים. גם כאן צריך לבחון כל מקרה לגופו ולבדוק את ההשפעה על קהל הלקוחות, אך זו אופציה שבהחלט שווה להכיר.

העלאת מחירים יעילה בעיקר בטווח הקצר. היא מאפשרת לבעלי עסקים לסיים את החובות שלהם לעובדים, לספקים ולנותני שירותים ולרוב היא גם תסייע לשפר את מצב חשבון הבנק שלהם טרם נטילת הלוואה.

בתוך כך, יש לדאוג להעלאת מחירים סולידית שלא תפגע במוניטין של העסק ולהיזהר משינויים דרמטיים מדי. את זה עושים באמצעות השוואת פעילות העסק למתחרים ומעקב אחר מה שקורה בשוק ובתחום. כך ניתן למצוא את המחירים הנוחים עבור המוצרים והשירותים ולייצר הכנסות נוספות שימנעו מהעסק להיכנס לתהליך פשיטת רגל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!