שתיית מים חיונית לגופינו, המים תורמים לתהליך ההתחדשות של הרקמות והתאים, משפרים את תהליך העיכול, משפרים את הזיכרון ואת הכושר הגופני, מזרזים את היציאות ומפחיתים כאבי ראש. כמו כן, המים מסייעים במניעת השמנה, מפחיתים את הסיכון ללקות במחלות שונות, מונעים התייבשות והרשימה עוד ארוכה. במידה שלא נשתה מספיק מים מדי יום נגרום לפגיעה במערכות שונות בגופינו ולכן חשוב להתרגל לשתות מים בכמות מספקת ובכל עונות השנה, כאשר בעונת הקיץ יש להקפיד על כך עוד יותר.

שתיית מים חשובה לכולם – למבוגרים ולילדים כאשר הילדים רגישים יותר מהמבוגרים בנוגע לרמת המים שבגופם. הסיבה לכך שהילדים רגישים יותר מאשר המבוגרים לכמות המים שבגופם היא שגופם של הילדים נמצא בתהליך של גדילה והתפתחות. נוסף על כך, חילוף החומרים אצל ילדים מהיר יותר מחילוף החומרים של המבוגרים ואחוז המים שבגופם גבוה יותר מאחוז המים שבגופם של המבוגרים. כאן עולה השאלה: "איך ניתן לגרום לילדים לשתות יותר מים?". במאמר זה ננסה לענות על השאלה.

איך ניתן לגרום לילדים לשתות מספיק מים?

ניתן לומר שהדרך הטובה ביותר לגרום לילדים לשתות מים היא להרגיל אותם לכך מאז שהם תינוקות. יחד אם זאת, גם אם הילדים גדלו ולא התרגלו לשתות מים, ניתן לשנות את הדבר ולגרום להם לרכוש הרגל בריא לחיים בעזרת מגוון דרכים. נציין 7 דרכים יעילות שיסייעו לכם – ההורים, לעודד את ילדכם לשתות יותר מים מדי יום:

  1. העלאת המודעות – הסבירו לילדים שחשוב לשתות מים מדי יום ושיש לשתות אפילו יותר כשנמצאים בחוץ בקיץ או כשמבצעים פעילות ספורטיבית כמו למשל: לרקוד או לשחק כדורגל.
  2. צורות וצבעים – תוכלו להגיש לילדים מים עם קרח בצורות שונות, כמו למשל: פתיתי שלג, לבבות ואפילו קרח בצורות של מלחמת הכוכבים. כמו כן, אפשר למזוג את המים לכוסות מיוחדת שהילדים אוהבים. אפשר גם לבחור בקבוקים יפים עליהם מצוירות דמויות אהובות.
  3. דוגמה אישית – כדי לחנך את הילדים לנהוג בצורה מסוימת יש להעניק להם דוגמה אישית, זה לא יעבוד בצורה אחרת. שתו בעצמכם מים ובעודכם שותים אמרו להם: "אתם רואים? גם אני שותה מים כי זה מאוד חשוב! כיף לשתות מים!"
  4. להתראות למשקאות מתוקים – אל תקנו משקאות ממותקים לבית, או לפחות המעיטו ברכישתם, כך שהאופציה הבולטת תהיה לשתות מים.
  5. בקבוק מים לבית הספר/ לגן – שלחו את הילדים אל בית הספר או לגן עם בקבוק מים ולא עם מיץ פטל או עם משקה ממותק אחר. הסבירו להם שאם המים נגמרים להם (דבר רצוי), הם יכולים למלא אותם בקולר או לבקש מהגננת למלא להם את הבקבוק. השתמשו בבקבוקים שקל לפתוח, כמו למשל בקבוקים עם פקק ספורט וודאו שהילדים יודעים איך לפתוח פקקים רגילים. כמו כן, הסבירו לילדים איך לסגור את הבקבוקים כדי שהמים לא יישפכו להם בתיק.
  6. מיקום המים – מקמו את קבוקי המים האישיים במקום שבולט לעין, כך שבמבט מהיר הילדים יוכלו לקלוט את הבקבוק ולהיזכר לשתות. כמו כן, הקפידו שהמקום יהיה נגיש, כך שלא תהיה להם בעיה להגיע אליו (אל תניחו את הבקבוק למשל במקום גבוה אליו הילדים לא יכולים להגיע). נוסף על כך, תוכלו להציב ברי מים בסביבת הילדים.
  7. שתייה בזמנים קבועים – ערכו "טקסי" שתיית מים בזמנים קבועים. תוכלו למשל לקבוע שבבוקר שותים כוס אחת או שתי כוסות מים, כשבצהריים – כשחוזרים מבית הספר או מהגן שותים כוס מים או שכשיוצאים לחצר שותים כוס מים.