מזון מהיר סובל מיחסי ציבור גרועים, למרות שבפועל יש המון אפשרויות שיכולות להיות גם בריאות וגם טעימות. אבל איך בוחרים מבין כל הטוב הזה? קבלו את המידע שיעזור לכם לקבל החלטה

קצב החיים המודרני מעודד צריכת מזון מהיר. את המזון המהיר אנחנו פוגשים בקניון, בשעות הפנאי ובעבודה ולעיתים קרובות הוא גם היחיד שעוזר למשפחה עם ילדים לשרוד את היום או לסיים מוקדם את הערב. עם זאת, דווקא המזון המהיר – או בלועזית Fast Food – לא תמיד מקבל את ההערכה שהוא ראוי לה.

המצב בפועל הוא שמזון מהיר סובל לעיתים מיחסי ציבור גרועים. זה נכון שיש מאכלים עם ערך תזונתי נמוך וברור שאף פעם לא כדאי להגזים, אבל האמת היא שקיימות גם אפשרויות מומלצות. מתקשים להאמין? הנה המידע שיעזור לכם לדעת איך לבחור מבין המגוון הגדול:

  1. המבורגר

איכות ההמבורגר היא פונקציה ברורה של הבשר. ככל שהבשר שמשמש להכנת הקציצה יהיה איכותי וטרי יותר, כך תוכלו להיות רגועים ולישון בשקט בלילה. הבעיה היא שברוב רשתות המזון המהיר מוכרים בשר מעובד, לכן תמיד רצוי לתת עדיפות להמבורגר של מסעדה או לפחות של קצביה.

מבחינת הלחמנייה, ניתן לשאול על אפשרות לשדך את ההמבורגר ללחם חיטה מלאה או דגנים ולוותר על קטשופ, מיונז וחרדל לטובת ירקות טריים.

  1. פיצה

קשה לערער על היתרונות של משלוחי פיצה ולא סתם היא הפכה לאחד המאכלים הכי אהובים בעולם. זו הבחירה המושלמת עבור מי שרוצה לאכול מוצרי חלב, לרענן את התפריט עם עגבניות וטריות וליהנות מבצק פריך ואפוי במקום משהו מטוגן.

חוץ מזה, היתרון של פיצה יכול לבוא לידי ביטוי בתוספות: החל מזיתים, דרך פטריות ועד ארטישוק, אננס, גבינה בולגרית ועוד.

  1. פלאפל

פלאפל מכינים מגרגירי חומוס ועד כאן לא אמורה להיות עם זה שום בעיה תזונתית. מנגד, הפלאפל עלול להיות טבול ביותר מדי שמן ויש מקומות שבהם מכינים אותו משמן מלוכלך או לא מספיק חם.

אם זה המצב, צריך למצוא פלאפליה אחרת או להסתפק בצלחת חומוס בלבד. בכל מקרה אחר, אין סיבה לחשוש לפני שמוסיפים את הפלאפל לתפריט השבועי.

  1. שווארמה

שווארמה נחשבת בעיני רבים לאחות חורגת של הפלאפל, למרות שבפועל מכינים אותה ממרכיבים שונים לחלוטין.

כמו בפעמים הקודמות, גם פה מה שצריך לבדוק זה את איכות הבשר ולוותר על דברים מסוימים (מי אמר צ'יפס?) לטובת דברים אחרים (עמבה, מלפפון חמוץ והמון טחינה).

  1. סושי

אוהבי סושי יכולים להיות רגועים. אם מזמינים משלוח ממקום שבו משתמשים רק בדגים טריים, סושי מהווה אופציה נהדרת ומשביעה עם ערך תזונתי גבוה.

במידה ולא מכירים מקום כזה, צריך לאסוף המלצות אובייקטיביות ולהתחיל בטעימות תפריט סולידיות יותר.