הכוח האנושי הוא אחד מהנכסים החזקים ביותר של ארגונים. עובדים מלאי מוטיבציה מסוגלים להפיק תפוקה רבה יותר בסוף החודש ועובדים ממורמרים עשויים לגרום לקריסתה של החברה. לכן, מנהלי משאבי אנוש לומדים את המקצוע בקורס ייעודי ומשמשים כזרוע המקשרת בין העובד לחברה בהיבטים רבים. החל מהיום הראשון בו העובד עובר את תהליכי הסינון ונקלט בחברה ועד ליום שבו יצא לפנסיה מטעמה. במאמר זה ננסה לעמוד על נקודות מפתח שלומדים במהלך קורס משאבי אנוש המעניק את הכישורים הנדרשים והידע הרלוונטי בכדי להיות מנהל משאבי אנוש מצליח.

מה לומדים בקורס משאבי אנוש?

קורס משאבי אנוש כולל מגוון רחב של נושאים המשיקים זה לזה, ביניהם:

  • גיוס עובדים
  • הנעת עובדים
  • דיני עבודה
  • ניהול קריירה
  • ניהול הדרכה בארגון
  • ניהול תהליכי פרישה
  • יצירת מנגנוני תגמול
  • עבודת צוות ובניית צוותים
  • מיומנויות ניהול

טיפים חשובים: כיצד תנהלו את משאבי האנוש בצורה מוצלחת?

מנהל משאבי אנוש מוצלח ניחן בתכונות אופי ותכונות נרכשות הנלמדות במהלך הקורס. לצד כל אלה מומלץ לפתח מספר כישורים נוספים:

  • משמעת עצמית וניהול זמן: תחום משאבי האנוש הוא עיסוק דינמי הכולל מגוון רחב של משימות הקשורות לתהליכי הגיוס, ההדרכה הארגונית, ניהול השכר, טיפול בפניות עובדים, משא ומתן על תנאי שכר ועד להחלטות כמו: פיטורין או סיוע בפרישה מרצון. לכן, חשוב לדעת לתעדף משימות ולנהל את הזמן בצורה אפקטיבית.
  • הכרות אישית עם העובדים במשרד: מנהל משאבי אנוש חייב לפתח כישורים חברתיים ולהיות בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה. במצבי דחק עובדים רבים פונים למח' משאבי האנוש במטרה למצוא מענה לפנייתם ויכולת רגשית גבוהה יכולה לפתור חלק מהקונפליקטים הבין-אישיים בחברה בשלווה.
  • היכרות מעמיקה עם מבנה הארגון: מנהל משאבי אנוש מוצלח מכיר את כלל המחלקות בארגון ואת תחומי העיסוק השונים בו. זאת על מנת לנייד בקלות עובדים ממחלקה למחלקה בעת הצורך או לזהות עתודה ניהולית ולסייע לעובדים בניהול הקריירה שלהם לרווחתם ולחיזוק המרקם הארגוני.
  • שמירה על ראש פתוח: חלק מהנושאים העולים במהלך היום בחייו של מנהל משאבי האנוש דורשים ראייה שונה מעט ויכולת לשמור על ראש פתוח. במיוחד בעידן הנוכחי בו חלק מהעובדים מועסקים מהבית ואחרים עובדים בסניפים מרוחקים, ניהולם מרחוק עשוי להציב אתגר נוסף. חשיבה יצירתית מסייעת למצוא פתרונות חדשים ויצירתיים לבעיות הצצות בקרב העובדים בעקבות שינוי סטטוס כמו: רילוקיישן, הורות, גירושין ועוד.
  • יוזמה: מנהלי משאבי אנוש מגיעים להנהלה פעמים רבות עם יוזמות חדשות. תוכניות הדרכה מגוונות, ימי כיף וגיבוש לעובדים או מתן תגמול לעובד שהקדיש לחברה מעל ומעבר בחודש מסוים. רצוי להיות בעלי יוזמה ולנסות לגלות איך עוד ניתן לשפר את הארגון בו פועלים?

לסיכום, קורס ניהול משאבי אנוש פותח בפני הסטודנטים דלת לעולם הארגוני המרתק והמתגמל. הוא מאפשר לא להיות שכיר בלבד אלא להכנס ל"תא הטייס" ולגלות כיצד הארגון פועל מבפנים? והופך קבוצה של אינדיבידואלים לצוות המוביל את הארגון להצלחה.