קידום אתרים אורגני הפך להיות בשנים האחרונות צורך הכרחי עבור כל בעל עסק או חברה. מכיוון שהתחרות על המיקומים הראשונים בגוגל גבוהה במיוחד, כי לכולם יש אתרי אינטרנט כדי להיות כמה שיותר חשופים לקהל הגולשים ברשת, מקדמי אתרים שונים מקבלים פניות מבעלי אתרים לקידום האתר כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל.

מכיוון שתהליך SEO (search engine optimization) נוגע לתהליכי קידום טבעיים של האתר, מדובר על עניין שדורש זמן ולא מעט סבלנות מצד המקדם וכמובן מצד הלקוח. המטרה הסופית של פעולות הקידום היא כמובן להופיע בראש התוצאות והמיקומים בגוגל, אך גם להיות אתר איכותי ובעל ערך עבור הגולשים, כך שהם ימצאו בו שימוש רב וביצעו באמצעותו פעולות והמרות שבסופו של דבר יניבו רווחים לעסק.

תהליך SEO מורכב ממגוון רחב של פעולות שונות אותם מבצעים מקדמי אתרים מקצועיים, בין אותן פעולות ניתן לראות כמה בולטות ומהותיות ביותר להצלחת תהליך הקידום:

תוכן איכותי

תוכן איכותי באתר הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתהליך הקידום. מכיוון שהגולשים שואבים מידע באמצעות אותו תוכן שמוצג להם באתר, קיימת חשיבות לרלוונטיות ולאיכות שלו. תוכן איכותי הוא כזה הקשור לתחום בו עוסק האתר, ולערך שהוא נותן לגולשים בהתאם למידע אותו הם חיפשו ברשת.

כאשר האתר מציג תוכן איכותי לגולשים, גוגל יכולה לזהות זאת בקלות באמצעות פרמטרים כמו כמות כניסות וביקורים באתר, זמן שהייה ממוצע של גולשים באתר ומעבר בין דפי האתר השונים. כמה שיותר גולשים העושים שימוש באתר, כך גוגל מבינה כי מדובר באתר איכותי שיש להציגו כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש.

בניית קישורים

קישורים הם עוד פרמטר מהותי במיוחד בתהליך של  קידום אתרים אורגני. הקישורים הם למעשה מערך של קשרים שהאתר יוצר עם אתרים אחרים ברחבי הרשת, כך שככל שהאתר מקושר ליותר אתרים – כך זהו סימן עבור גוגל כי האתר הינו סמכותי ואיכותי, והוא מקבל את העדיפות להופיע במיקומים הראשונים במנוע החיפוש.

חשוב להבין כי לא כל קישור לאתר אחר הוא טוב לאתר. כשם שאדם לא רוצה להיות מקושר לאדם שנחשב שלילי או רע, כך גם בנוגע לקישור האתר אל אתרים שהם טובים ומהימנים בלבד. רשת הקשרים מוכרחה להיות יציבה ואיכותית באמצעות קישורים אל אתרים גדולים וסמכותיים.

סדר ונראות של האתר

מכיוון שגוגל מפעילה באופן קבוע זחלן מיוחד שתפקידו לסרוק את דפי האינטרנט והאתרים השונים המופיעים במנוע החיפוש, כך קיימת חשיבות לסדר וההיררכיה שקיימת באתר. אתר המסודר באופן נגיש ואיכותי עם חלוקה נכונה של קטגוריות, דפים, עמודים ופוסטים מעניק לגוגל אישור לכך כי מדובר באתר איכותי המציע מידע או שירותים באופן נגיש ונוח.

חוויית משתמש

בסופו של דבר, הקביעה מצד גוגל בנוגע לאתרים איכותיים שימוקמו בראש תוצאות החיפוש נובעת משיקולי חוויית המשתמש של הגולשים עצמם. מכיוון שגוגל רוצה להעניק לגולשים שלה את השירות המקצועי והטוב ביותר, היא תבחר להציג להם רק את האתרים האיכותיים והרלוונטיים ביותר לחיפוש שהגולשים ביצעו.

לכן תהליכי ה-SEO נוגעים בעיקר בתהליכי אופטימיזציה של האתר, כדי להעניק לגולשים חוויית משתמש טובה ונעימה יותר וכך קבלת עדיפות למיקומים גבוהים מצד גוגל.