בתהליך קידום אתרים אורגני יש המון עבודה. חברת הקידום צריכה לדאוג לעשרות רבות של סעיפים המשפיעים על קידום האתר שלכם ולכן היא צריכה תכנית עבודה קפדנית, מסודרת ומדויקת. לכל אתר וכל עסק יש את הסיפור שלו, את האני מאמין שלו, את ביטויי המפתח אליהם הוא מכוון ואת מידת התחרות הקיימת בתחום שלו. על כן תכנית קידום אתרים יכולה להשתנות בין אתר אחד לאחר: אם בעל העסק משקיע יותר כסף, אם התחום שונה, אם כמות ביטויי המפתח המקודמים שונה, איכות האתר והוותק שלו, איכות התוכן באתר ועוד. על אף שתוכנית הקידום עשויה להשתנות בין חברת קידום אחת לאחרת ובין אתר אחד לאחר – ישנם שלבי בסיס שכל חברת קידום מקפידה עליהם כחלק מהעבודה בדרך זו או אחרת.

אפיון העסק ומחקר מתחרים:

השלב הראשון בכל הליך קידום צריך להיות לימוד של העסק אותו אנו רוצים לקדם. לפני שנבצע מחקר מילות מפתח כדי להחליט בכלל על הביטויים המקודמים צריך להבין מהו העסק, מה החזון של בעל העסק, מהם הציפיות שלו בנוגע לקידום ולמה שהקידום יעשה עבורו, מהם השירותים המקודמים של העסק ועל מה נשים דגש בקידום האורגני של האתר ועמודיו הפנימיים. לאחר מכן יש לבצע מחקר מתחרים כדי לראות אילו ביטויים אפשריים המתחרים הגדולים שלנו מקדמים ומה הם עושים כדי להתברג בתוצאות הראשונות. את מחקר המתחרים אפשר להשאיר גם לאחר מחקר מילות המפתח.

מחקר מילות מפתח וסינון סופי:

במחקר מילות המפתח ננסה להבין מה הגולשים מחפשים כדי להגיע לאתרים מהסוג של הלקוח שלנו. אם לדוגמה ללקוח שלנו יש חנות חניות הכוללת מזון, משחקים וציוד לבעלי חיים ביתיים אז נרצה לבצע מחקר שיראה לנו מה לקוחות פוטנציאליים שלנו עשויים לחפש בגוגל כדי שנרצה להיות מדורגים שם בתוצאות הראשונות ושאותם אנשים יגיעו אלינו. ניתן להיעזר בכלי מילות המפתח של גוגל, ב-ahrefs וכלים נוספים.

אופטימיזציה לאתר קיים ולתוכן בו:

במהלך התאמת האתר הקיים למנועי החיפוש חברת קידום האתרים שלכם תצטרך לבצע כמה שינויים באתר. לדוגמה תבצע שינויים בתפריטים באתר בהתאם להיררכיית התוכן שתיקבע לאחר מחקר מילות המפתח. יתבצעו שינויים ועריכות לתכנים קיימים בארגון. יתווספו קישורים פנימיים בין עמודי האתר וקישורים מתוך האתר לעמודים חיצוניים ועוד.

שיפור חוויית המשתמש באתר:

חברת הקידום תפעל בכמה דרכים לשפר את מהירות הטעינה של עמודי האתר, להתאים את האתר לגלישה במובייל, להתקין תוסף נגישות ולבצע פעולות נוספות שישפרו את חוויית המשתמש באתר. חוויית המשתמש היא מושג חשוב מאוד בתחום קידום האתרים בשנת 2020 והיא שמה את הגולש במרכז, משהו שגוגל מאוד אוהבת ותומכת בו ולכן אוהבת לדרג בתוצאות הראשונות אתרים בעלי חוויית משתמש ברמה גבוהה.

בניית קישורים לאתר:

חלק מרכזי בכל הליך קידום אורגני הוא בניית קישורים. מלבד הקישורים הפנימיים החשובים מאוד הרי שיש גם קישורים חיצוניים שצריך להביא מרחב הרשת אל תוך האתר. צריך לעזור זאת בצורה נכונה ובתהליך קישורים נכון. רוב הקישורים טוב שיהיו איכותיים ומאתרים סמכותיים. אפשר וכדאי גם לשלב חלשים יותר כדי שתמהיל הקישורים יראה טבעי.

איסוף נתונים ותפעול שוטף:

בשלב התפעול השוטף חברת הקידום תדאג לתכנים חדשים להשאיר את האתר מעודכן, תבצע שינויים ועריכות מפעם לפעם בתוך האתר וכן תשתיל קודים של כלים שונים בהם עושה החברה שימוש כדי לאסוף נתונים אודות דירוג ביטויי המפתח של האתר, אודות התנהגות הגולשים ועוד. כלים אלו יכולים להיות גוגל אנליטיס, גוגל סירץ' קונסול, כלים פנימיים פרי פיתוח החברה ועוד.