מגזין עשור קרן גמלאי המדינה

דחיב םיראשנ תויוכז החוור www.a-gam.co.il | gimlaim@a-gam.co.il | 08-9161004 | 08-9161002 | ט.ל.ח | 2023 יולי הכל זהב 22 יש צרכים שונים. יש שונות ענקית ברמת היכולות הפיזיות, התפקודיות והקוגניטיביות. חשוב שיהיה לי את התנאים המתאימים ליכולות שלי. לפעמים זה אומר לרכוש או להשיג מקופת החולים מכשיר מותאם – טאבלטים וטלפונים שמותאמים למי שיש לו בעיות ראייה או שמיעה למשל, או מכשירים שמותאמים למי שיש לו בעיות קוגניטיביות כאלו ואחרות. לרוב האנשים, הסיפור הזה יכול להיפתר בקלות דרך שינוי הגדרות בטלפון, במחשב או באתר הספציפי, כמו הגדלת הפונט והקונטרסט, ואפילו להניח את הטלפון על משטח לסובלים מרעידות של היד. . הדבר הכי חשוב הוא המוטיבציה 4 כדי ללמוד אוריינות דיגיטלית צריך לרצות ללמוד משהו שחדש לנו. צריך להפסיק את הנטייה להסתכל על מוצר דיגיטלי כדבר בלתי אפשרי, ולהבין שזה אומר לוותר על האגו ולהתחיל מאפס להבין משהו שעד עכשיו לא היה מוכר לי. הכפתורים לא יהיו מוכרים, אני לא אדע על מה ללחוץ, זה מפחיד ומעורר תחושה של חוסר ביטחון וחוסר מסוגלות. אבל אם לא אעשה את המאמץ, אף פעם לא אלמד. זה ייקח זמן, זה ידרוש מאמץ, וצריך לא להרים ידיים. מה שעושה את ההבדל בין אדם שמצליח להסתדר עם ממשק מסוים לבין אדם שלא הוא רק תחושת המסוגלות והיכולת להתמודד בסיטואציה שבה אני לא מכיר ולא מבין. יש פה שפה חדשה שאני לומדת עכשיו, זה ייקח לי עוד זמן, אני אצטרך לעשות עוד פעם, אני אלחץ על משהו וזה יהיה לא נכון, ואני אנסה עוד פעם, אני אשאל עוד פעם ואתעמק. כל פעם שאתם רוצים לסגור את החלון, ממש תגידו לעצמכם בקול רם: למדתי כל כך הרבה בחיים! למדתי שפות, למדתי מקצוע, למדתי לגדל ילדים, למדתי לנהוג – אין שום סיבה שאני לא אוכל ללמוד גם את זה. . הקדישו זמן ופניות ללמידה 5 עקומת הלמידה של אדם משתנה ככל שהוא מתבגר. זה לוקח יותר זמן. אל תעשו את זה "על הדרך", קחו את הזמן בלמידה, תלמדו כל פעם משהו אחד ותקדישו לזה זמן מוגדר – עדיף בשעות הבוקר, שבהן אנחנו ערניים יותר ולומדים יותר טוב. תבחרו מקום שקט, שאין בו הפרעות ואפשר להתרכז, ותקדישו ללמידה חצי שעה לפחות. אם יש מישהו שעוזר לי, אני לא אומרת לו "תראה לי דקה", אני קובעת איתו את החצי שעה הזו וזה זמן שהוא יודע שהוא איתי. . חלקו את הלמידה לשלבים קטנים 6 אל תנסו ללמוד הכול בבת אחת, כל פעם תלמדו דבר אחד שחשוב לכם. בזמן הלמידה, תראו שאתם מבינים מה אתם עושים. אפשר לרשום את ההוראות בדף, זה דבר שעוזר להרבה אנשים. אם למשל חשוב לי ללמוד את האפליקציה של הבנק, אז תקדישו את זמן למידה ספציפית לזה, וגם פה תחלקו לשלבים קטנים יותר, ותתרכזו במה שהכי חשוב לכם. למשל, עכשיו לומדים איך מפקידים צ'קים, אחר כך לומדים איך ליצור קשר עם השירות. . תתנסו בעצמכם ותתרגלו שוב ושוב 7 ככל שאנחנו מזדקנים, אנחנו צריכים יותר תרגול כדי להטמיע את מה שלמדנו. אם ילד קטן לומד לכתוב, והוא כותב את האות א' עשרות פעמים כדי ללמוד- ככל שאנחנו מזדקנים אנחנו צריכים אפילו יותר מזה. כל דבר שלימדו אותי, אם אני לא אתרגל ישר אחרי שלמדתי- אני לא אדע איך לעשות את זה לבד מחרתיים. מפעם אחת שמישהו מסביר לכם אתם לא תדעו לעשות את זה לבד. הדבר הכי חשוב זה שאני צריכה להתנסות בעצמי, זה לא מספיק שמישהו מראה לי. ללחוץ בעצמי על הכפתורים, עוד פעם ועוד פעם. למשל, כשאני לומדת את האפליקציה של הבנק, אני מתחילה במה צריך לעשות כדי להפקיד צ'קים. אז אני רושמת לעצמי איך מגיעים לפונקציה הזו, ועכשיו אני מגיעה לשם בעצמי. אחרי רבע שעה אני עושה את זה שוב, ועוד פעם ביום למחרת. ממש תעשו דקות ביום לתרגל. 10 תזכורת בטלפון . הילדים והנכדים הם לא בהכרח 8 המורים הכי טובים הרבה פעמים אנשים מסתבכים עם משהו, ואז פונים לאדם הראשון שזמין עבורם. בדרך כלל זה יהיה הבן או הבת, ואפילו הנכד או הנכדה, אבל הם לא בהכרח המורים הכי טובים. ללמד זו פרופסיה, ובמיוחד ללמד מבוגרים. יש אנשים שממש מתמחים בזה, וניתן ומומלץ להיעזר בהם. shutterstock

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=