דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זכויות להט"ב

בארץ / י-ם: כמאה מפגינים קראו למשטרה לעצור את האלימות נגד מסעדת R&R

זאת בעקבות פגיעות חוזרות ונשנות במסעדה הלא כשרה, המנוהלת ע"י זוג נשים להט"ביות | ח"כ מוסי רז: "אם המשטרה לא תדע לדאוג לבטחון התושבים שרוצים לחיות את חייהם, פה במרכז ירושלים, אנחנו עלולים לקבל עיר אחרת לגמרי"

הפגנה מול מסעדת "R&R Diner" (צילום: ענת יורובסקי).
הפגנה מול מסעדת "R&R Diner" (צילום: ענת יורובסקי).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כמאה מפגינים התאספו אמש (רביעי) במרכז העיר ירושלים, בפתח מסעדת R&R שעלתה לכותרות לאחרונה בין היתר בעקבות שורה ארוכה של התנכלויות משכניה. המפגינים, שצעדו מפתח המסעדה ברחוב יפו אל תחנת המשטרה במגרש הרוסים, קראו למשטרה להתערב ולמנוע את הפגיעה הבאה במסעדה, וקראו לשמירה על ירושלים חופשית עבור כל הזרמים השונים החיים בה.

כזכור, במהלך החודשים האחרונים, מאז פתיחת המסעדה – שהנה לא כשרה ומנוהלת בידי זוג נשים המשתייכות לקהילה הלהט"בית – המקום סבל שוב ושוב מהתנכלויות, גניבות, פגיעה ברכוש, ואיומים כלפיי הנשים המנהלות את המסעדה. בעלת המקום רעות כהן הגישה ארבע תלונות במשטרה אך ההתנכלויות המשיכו. 

שמשה שבורה בחזית מסעדת R&R (צילום: ענת יורובסקי)
שמשה שבורה בחזית מסעדת R&R (צילום: ענת יורובסקי)

ח"כ מוסי רז (מרצ) אמר בהפגנה כי "באנו לכאן למחות נגד המשטרה שלא יודעת לספק בטחון בסיסי במרכזה של ירושלים. יותר נכון מלהגיד לא יודעת, לא רוצה לספק בטחון בסיסי במרכזה של ירושלים. ממש פה, מטרים מהמקום בו יושבת המשטרה, מטרים מבית המשפט, קומץ של אנשים פוגעים בנשים, פוגעים במסעדה, רק בגלל שהנטייה המינית שלהן לא נראית להם, אולי בגלל שהכשרות לא מתאימה להם, אולי אפילו בגלל שהמסעדה פתוחה בשבת – אסור לקבל את זה. אם המשטרה לא תדע לדאוג לבטחון התושבים שרוצים לחיות את חייהם, פה במרכז ירושלים, אנחנו עלולים לקבל עיר אחרת לגמרי. המשטרה חייבת להתעורר, והיא יודעת להתמודד עם בעיות הרבה יותר קשות כשהיא רוצה. כאן היא כנראה לא רוצה, ולכן אנחנו פה להעיר אותה. נחזק את כל מי שייפגע מהאלימות ונלחם נגד המשטרה עד שהיא תתעורר ותדע להגן על האזרחים בעיר הזאת".

חברת מועצת העיר לורה ורטון אמרה כי "מה שאנחנו חייבים להילחם נגדו זה בריונות. ומה שקורה בעיר הזאת זה מתן נצחון לבריונים. הגיעו אלי השבוע חרדים שהתחננו שאני אפנה למשטרה, שאפנה לציבור, להפסיק את זה. כי כשנותנים לבריונים לנצח רואים את זה בכל מקום. זה יכול להיות בבתי ספר, זה יכול להיות ברחוב, זה יכול להיות בנסיון לנהל מסעדה. אם נותנים לאנשים להשתולל, לפעול באלימות, להתעלם מהחוק, אנחנו נגררים למצב שאנחנו חיים באנרכיה ואנשים פוחדים. פוחדים לפתוח עסק, פוחדים לצאת, פוחדים לנסוע בשבת, פוחדים לעבור ברחוב הנביאים שעל פי חוק חייב להישאר פתוח, כי זורקים אבנים. אנחנו חטפנו אבנים ברחוב הזה ואסור שזה יקרה. הבעיה כאן היא הפקרות של תושבים".

חבר מועצת העיר איתי גוטלר אמר כי "המאבק הזה נוגע בנושא זכויות הקהילה הלהט"בית בירושלים. לי באופן אישי הקהילה הזאת מאוד יקרה, אנחנו מלווים אותם במספק מאבקים, ואני חושב שאם ירושלים תצליח, היא תצליח בין היתר בזכות השגשוג של הקהילה הזאת, בזכות זה שהקהילה הזאת תוכל להרגיש שהיא חופשית, שהיא פה, שיש לה מקום פה, שאף אחד לא מדיר אותה מכאן. והייתי מצפה מכל הגורמים, מראש העיר גם ומהממשלה לצאת נגד כל תופעה שמעורבת בה פגיעה בקהילה. נושא נוסף הוא האקטיביזם החברתי. אם אנחנו לא נהיה כוח שיוצא לרחובות ועושה כאן שינוי, לא יהיה פה שינוי. כל עוד אנחנו נהייה ברחבוות אנחנו נצליח". גוטלר הוסיף גם כי "מה שמטריד אותי כאן זאת אוזלת היד של המשטרה, שדווקא הפתיעה אותי לטובה במקרים אחרים. זה לא מרגיש שהם באמת זזים. מחוז ירושלים של המשטרה הוא בדרך כלל מחוז מאוד מקצועי, לכן מפתיע אותי שלא מתייחסים לעניין הזה בצורה יותר יסודית ומהירה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!