דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המאבק להעלאת קצבאות הנכות

קצבאות הנכות / ח"כים מכלל הסיעות: "אם העלאת הקצבאות לא תאושר בקרוב, נשבית את הכנסת"

בישיבת חירום בהשתתפות גילאון, ביטן וח"כים מהסיעות השונות הוצע לדרוש את העברת החקיקה מוועדת העבודה והרווחה לוועדת הכספים | הממשלה הפרה התחייבותה להעלות את קצבאות הנכות עד ה-1 בינואר 2018

כנס ח"כים בנושא קצבאות הנכים, 1 בינואר 2018. (דובר ח"כ אילן גילאון)
כנס ח"כים בנושא קצבאות הנכים, 1 בינואר 2018. (דובר ח"כ אילן גילאון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

"אם החוק להעלאת קצבאות הנכות לא יאושר בשבוע הקרוב, נדרוש להעביר את הדיון לוועדת הכספים או להשבית את הכנסת" – כך אמר ח"כ מיקי רוזנטל בישיבת חירום של חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה בנושא העלאת הקצבאות. זאת, לאחר שהתחייבות הממשלה להסתדרות ולארגוני הנכים להעלות את קצבאות הנכים החל מינואר 2018 טרם עוגנו בחקיקה. בכינוס השתתפו חברי הכנסת אילן גילאון (מרצ), דוד ביטן (ליכוד), יו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה), מרב מיכאלי ומיקי רוזנטל (המחנה הציוני), קארין אלהרר (יש עתיד), דב חנין (הרשימה המשותפת) שולי מועלם (הבית היהודי) ויעקב מרגי (ש"ס).

הפגנה של ארגוני הנכים בכנסת , ארכיון (צילום ארכיון: הדס פרוש \ פלאש90)
הממשלה התחייבה להעלות את קצבאות הנכות מה-1 בינואר, ומפרה התחייבותה כבר
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

בהודעה מטעמו של גילאון נמסר כי "כל חברי הכנסת הסכימו כי המצב הקיים הוא בלתי נסבל ולא ניתן להמשיך בגרירת הרגליים" וסיכמו על הקמת צוות שכולל את ח"כ דוד ביטן, ח"כ משה גפני, ח"כ יעקב מרגי וח"כ אילן גילאון". עוד נמסר כי הצוות ייפגש עם יו"ר וועדת העבודה והרווחה ח"כ אלי אלאלוף וייזום יחד עימו דיון בוועדה בשבוע הקרוב, לצורך הכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית. במידה והחוק לא יאושר, נידונו כמה אפשרויות פעולה, כשביניהם ניתן למנות את האפשרות להשבית את הכנסת או להעביר את הדיון לוועדת הכספים.

"אני ביקשתי שנתכנס כאן בוגרי 'מתווה ביטן', מי שהיה במסיבת העיתונאים של כלל סיעות הבית", אמר ח"כ גילאון בפתח הדיון, בהתייחסו למתווה שהציע ביטן להעלאת הקצבאות בהסכמת כלל סיעות הכנסת ביוני 2017, כאשר מאבק הקצבאות היה בעיצומו. גילאון הוסיף כי "אני הבנתי שאני לא מקבל הכל, והגענו למיצוי של העניין. היה ח"כ אחד שזה לא התאים לו, במקרה הוא גם ראש הממשלה. ואז הביא כל מיני פרופסורים (הכוונה לצוות שהוביל פרופ' אבי שמחון לבחינת העלאת הקצבאות – ט.כ.), עד ערב יום כיפור שבו הגענו לפשרה (ההסכם בין הממשלה לארגוני הנכים – ט.כ.)."

כנס ח"כים בנושא קצבאות הנכים, 1 בינואר 2018. (דובר ח"כ אילן גילאון)
כנס ח"כים בנושא קצבאות הנכים, 1 בינואר 2018. (דובר ח"כ אילן גילאון)

גילאון הוסיף כי "היות והממשלה לא טרחה לכתוב תזכיר חוק, ועדת העבודה והרווחה דנה בחוק שלי שעבר בקריאה טרומית. נכון לעכשיו, 1 בינואר, הקצבה עדיין 2,342 ש"ח. לא יודע מי נגד מי, השורה התחתונה היא שלא קרה דבר בניגוד לכל ההבטחות".

בהמשך התווכחו חברי הכנסת מי נושא באחריות לכך שהחוקים להעלאת הקצבאות לא קודמו. חלקם האשימו את שר הרווחה חיים כץ, שהגיש הצעה משלו להעלאת הקצבאות וכלל בה סעיפים שלא נכללו במתווה המקורי, מה שכביכול עיכב את המתווה מספטמבר.
לטענת גורמים במשרד הרווחה, הצעת החוק של כץ לא עלתה עד כה להצבעה עקב חוסר הסכמה בין משרד הרווחה לאוצר.

שיפור מצבן של אוכלוסיות נכים ייחודיות – מתווה חיים כץ – השוואה למצב הקיים ולהסכם עם ארגוני הנכים וההסתדרות (גרפיקה: אידאה)
שיפור מצבן של אוכלוסיות נכים ייחודיות – מתווה חיים כץ – השוואה למצב הקיים ולהסכם עם ארגוני הנכים וההסתדרות (גרפיקה: אידאה)

 

יו"ר ועדת העבודה והרווחה חה"כ אלי אלאלוף (כולנו) הגיב להודעתו של גילאון ואמר כי: "מוזר בעיני מאוד לקרוא בתקשורת על אולטימטום שכלל לא הוצב. איני מונע על ידי אולטימטומים, אלא על ידי מחויבות אישית עמוקה להביא לפתרון מיטבי עבור ציבור הנכים בישראל. אמשיך לפעול לשם כך בכל הכוח במסגרת ועדת הרווחה בראשותי. אני מזמין את חה"כ אילן גילאון לקחת חלק בדיונים ובהכרעות שעל הפרק במקום לעסוק בהפצת פרסומים מיותרים בתקשורת."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!