הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, אוסרת על חברות וסוכני הביטוח למכור מוצר ביטוח לאדם המחזיק ברשותו מוצר זהה, אלא אם הצהיר על רצונו בכפל ביטוח והודיע כי הוא מודע למשמעותו. "תופעת הביטוחים הכפולים היא פסולה מיסודה ויש להילחם בה על מנת להגן על המבוטחים" מה סלינגר. "אנו מעודדים שקיפות מלאה למבוטח במטרה להבטיח לו הוגנות מרבית ולהגביר את התחרות בין מוצרי הביטוח השונים".

מדובר במהלך חשוב מבחינת המבוטחים, מכיוון שעד היום יכול היה להיווצר מצב שסוכני הביטוח מכרו למבוטח יותר מביטוח אחד על אותו "מוצר", מה שלמעשה גרם למבוטחים להוציא כסף על מוצר שכבר יש להם. המהלך צפוי להוביל לחסכון כספי למבוטחים.

הממונה מחייבת את החברות והסוכנים לבצע בדיקה באתר 'הר הביטוח' לפני מכירת ביטוחים, בכדי לוודא שלא קיים אצל המבוטח מוצר ביטוח זהה. בנוסף, מבוטח יבחר האם להציג לחברה או לסוכן את רשימת מוצרי הביטוח שברשותו, או להעניק הרשאה חד פעמית לשימוש ב'הר הביטוח', זאת במטרה להגביר את הוודאות להתנהלות הוגנת של החברות והסוכנים בעת הליך צירוף מבוטחים לביטוח.

בנוסף, קובעות ההוראות החדשות כי חברת הביטוח תשלח באמצעים דיגיטליים (מסרון או כתובת דואר אלקטרוני) מידע למבוטחים, אלא אם ביקשו לקבל שירות באמצעות דואר רגיל. בכדי שמהלך העדכון הדיגיטלי יתבצע, מחייבת הממונה את סוכני הביטוח להעביר לחברת הביטוח את פרטי הקשר הנדרשים לכך.

רשות שוק ההון השיקה באפריל 2017 את הר הביטוח, ממשק אינטרנטי חינמי לטובת המבוטחים שמרכז מידע בסיסי על כל מוצרי הביטוח (רכב, דירה, בריאות וחיים) במקום אחד. מעל מיליון גולשים כבר בדקו את נתוני הביטוח שלהם בהר הביטוח ואיתרו היכן הם מבוטחים וכמה הם משלמים עבור כל מוצר ביטוח.

ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח, אמר בתגובה להודעה כי "בשנים האחרונות נחשפנו רבות למקרים בהם נעשה שימוש לרעה בדאטה של גמלאים, דבר שהוביל למבוטחים חלשים לשלם פעמיים, ויתר על כן, זכויות שנצברו במשך שנים נפגעו. העברת כל פרטי המבוטחים, שהינם נכס של סוכני הביטוח, לחברות הביטוח הוא מהלך לא חוקי, לא חכם, לא יעבור בכנסת ולא בבג"ץ, והדבר החמור ביותר שהוא מעקר את התחרות בענף. במקום שעל כל מבוטח יתחרו מספר של רב של סוכנים, המפקחת על הביטוח מייצרת מונופול של חברות ביטוח. לא הכנסת ולא הממשלה יאשרו ב-2018 מונופול של טייקונים על המבוטחים. סוכן הביטוח עמל במשך שנים רבות לבנות מאגר לקוחות נאמן שהולך אחריו בשל שירות ומקצועיות, באיזה עוד מקצוע דורש רגולטור מהמפוקח תחתיו לחשוף את הנכס החשוב ביותר של העסק והוא מאגר המידע של הלקוחות? מדובר בסוף מחשבה במעשה תחילה ואנחנו לא נסכים לו"