דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המלחמה בסוריה

המלחמה בסוריה / בפעם השלישית: בני נוער מובילים מבצע איסוף תרומות למען הפליטים הסורים

מבצע 'חום אנושי' יכלול גיוס נרחב של ציוד לחורף למען כ-15.5 מיליון פליטים, ביניהם לפחות 5 מיליון ילדים שנעקרו מביתם | טל רותם מהוועד למאבק ברצח עם: "ההיסטוריה שלנו כעם מחייבת אותנו מבחינה ערכית ומוסרית להיות הקול של חסרי הקול"

דוד טברסקי

תחת הכותרת "הנוער לא נשאר אדיש לזוועות בסוריה" – תנועת הנוער, הנוער העובד והלומד, תנועת דרור ישראל ו'הוועד למאבק ברצח עם' יוצאים בפעם השלישית בקמפיין איסוף של ציוד חורף לפליטים והעקורים הסורים.

מבצע 'חום אנושי' שהתקיים בחורף 2014 ו-2016 יוצא בפעם השלישית למהלך גיוס נרחב של בגדי חורף, שמיכות וציוד חורפי למען הפליטים והעקורים הסורים במחנות הפליטים.

מבצע ׳חום אנושי׳ לסיוע לפליטים ועקורים סורים בתנועת הנוער העובד והלומד (צילום: הנוער העובד והלומד).
מבצע ׳חום אנושי׳ לסיוע לפליטים ועקורים סורים בתנועת הנוער העובד והלומד (צילום: הנוער העובד והלומד).

מלחמת האזרחים המשתוללת בסוריה מזה 7 שנים יצרה משבר הומניטרי חמור, ובנוסף לכחצי מיליון הרוגים ישנם כיום ע"פ הערכות האו"ם כ-12.5 מיליון אזרחים סוריים, מתוכם לפחות חמישה מליון ילדים, שנעקרו מביתם ונמצאים בסכנת חיים מתמדת עקב מחסור באמצעי מחייה בסיסיים.

המבצע יתקיים במהלך חודש ינואר כאשר במהלכו יפתחו שישה מוקדי איסוף באזור הצפון, ביישובים יהודים, ערביים ודרוזים אליהם יוכל הציבור הרחב להביא ציוד שימויין וייארז ע"י מתנדבים מתנועת הנוער העובד והלומד, תנועת דרור ישראל והוועד למאבק ברצח עם. הדגש במבצע הוא באיסוף מעילים, שמיכות, כפפות, נעליים אטומות ושקי שינה, עקב תנאי מזג האוויר והקור הקשה. מהמוקדים בהם ייאספו הפרטים יועבר הציוד לפליטים ועקורים סוריים בעזרת ארגון סיוע. בנוסף, פונים המארגנים לציבור הישראלי לתרום מכספו כדי לסייע בקיום המבצע שכאמור מבוסס כולו על מתנדבים.

"אין באפשרותנו להישאר אדישים לזוועות מהקרבות בסוריה אשר מתפרסמות מדי יום" מסרה טל רותם, רכזת מבצע 'חום אנושי' מטעם הוועד למאבק ברצח עם. "ההיסטוריה שלנו כעם והיותנו חברה דמוקרטית, מחייבת אותנו מבחינה ערכית ומוסרית לפעול למען נפגעים באשר הם, להיות הקול של חסרי הקול. אל לנו לעמוד מנגד כאשר ביכולתנו לסייע לאלה הזקוקים לכך".

"כשקורים דברים מאוד רעים בעולם או בארץ, יש תחושה של חוסר אונים ושאין מה לעשות" אומר שניר לוי, חבר בתנועת דרור ישראל ובוועד למאבק ברצח עם. "הבנו שאנחנו יכולים לעשות משהו בשביל לעזור. מדובר באנשים שבאמת אין להם כלום או שאין להם מספיק והם צריכים להחליט מי יקבל את המעיל מבין הילדים. כמה שנים לפני שהתחיל המבצע הזה שאלנו את עצמנו מה צריך, ובחורף צריך בגדים חמים ושמיכות, זה מה שביקשו מאתנו בשטח".

מבצע ׳חום אנושי׳ לסיוע לפליטים ועקורים סורים בתנועת הנוער העובד והלומד (צילום: הנוער העובד והלומד).
מבצע ׳חום אנושי׳ לסיוע לפליטים ועקורים סורים בתנועת הנוער העובד והלומד (צילום: הנוער העובד והלומד).

"באנו ואמרנו לציבור הישראלי שיש מה לעשות, קורים כל הדברים הנוראיים האלו ומה שעושים זה אמנם קטן, אבל זה יכול להציל חיים. מעיל שסתם שוכב בארון יכול להיות הדבר שכי יעזור וישמח את הבנאדם שנמצא היום במצוקה". לוי מספר שבשנים האחרונות המתנדבים נדהמו מכך שהציבור הישראלי נרתם למבצע באופן יוצא מן הכלל. "עלינו על כל הציפיות שלנו בכמות הציוד שהגיע. היכולת של אנשים לבוא ולהתנדב, להזיז דברים ממקום למקום, המוקדים הוצפו בבגדים ובשמיכות".

במידה ואתם מעוניינים להתנדב, לתרום ציוד או כסף (אפשר גם בפייפאל) ניתן לפנות בטלפון 054-9747460 למטה 'מבצע חום אנושי' או לחלופין להוביל עצמאית ציוד למרכזי האיסוף המרכזיים.

פרטים נוספים על המבצע ניתן למצוא באתר מבצע חום אנושי או בפייסבוק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!