דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאגיד השידור הציבורי

סכסוך עבודה / עיתונאי 'כאן': "דורשים מהנהלת התאגיד לעצור מיידית את הליכי הפיטורים"

לטעת הוועד, סכסכוך העבודה הוא תגובת העובדות והעובדים לגרירת הרגליים בדרך להסכם קיבוצי, כשמסתמן כי ההנהלה מתכננת צעדים חד צדדים הכוללים בין היתר פיטורי עובדים | מכאן בהרצה נמסר: "מכתבו של הוועד רצוף אי דיוקים"

אולפני תאגיד השידור החדש ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
אולפני תאגיד השידור החדש ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון העיתונאים הכריז הבוקר (רביעי) על סכסוך עבודה ב'כאן – תאגיד השידור הישראלי', סכסוך ראשון מאז עלייתו לאוויר, על רקע גרירת רגליים במו"מ להסכם קיבוצי ראשון, וצעדים חד צדדיים הכוללים בין היתר פיטורי עובדים, הרעת תנאים והפרת התחייבויות כלפי עובדי רשות השידור לשעבר, המועסקים בתאגיד.

״לפני כחודש קיימנו אסיפות הסברה שבמסגרתן הסמכתם את חברי ועד הפעולה ואת ארגון העיתונאים להכריז על סכסוך עבודה בתאגיד אם המשא ומתן עם ההנהלה לא יישא פרי", נכתב במנשר שהוציא ועד העיתונאים לעובדים הבוקר. "מעבר לכך שהמשא ומתן לא מתקדם, ההנהלה מנסה לקבוע עובדות בשטח בטרם ייחתם הסכם. לצערנו, ההנהלה עושה זאת בפיטורי עשרות עובדים ואנחנו סבורים שאנחנו עומדים בפני גל פיטורים גדול בהרבה".

גאולה אבן סער (צילום: רפי דלויה, באדיבות תאגיד השידור)
גאולה אבן סער (צילום: רפי דלויה, באדיבות תאגיד השידור)

"ההנהלה גם פועלת בחוסר תום לב מוחלט: מבצעת מהלכים חד-צדדיים ובהם שינויים בתנאי ההעסקה, הרעה בתנאי שכר, הפרת ההסכמים עם עובדי רשות השידור לשעבר וכאמור פיטורי עשרות עובדים, תוך התעלמות מההתארגנות של העובדים ומחובתם לקיים עמנו היוועצות. לנוכח התנהלות ההנהלה, ארגון העיתונאים אישר את סכסוך העבודה עבור עיתונאי התאגיד. במצב הדברים הנוכחי, נראה שבעוד כשבועיים יוכרז סכסוך עבודה גם במנהלה ובהנדסה".

משמעות הכרזת סכסוך העבודה היא שבעוד שבועיים יוכל סקטור העיתונאים בתאגיד להתחיל ולנקוט צעדים ארגוניים, ואף לשבות שביתה מלאה. ועד העובדים הביע תקווה כי הדברים לא יגיעו לכדי כך, אך הבהיר: "לא נוכל להשלים עם פגיעה מתמשכת בעובדים ובזכויותיהם ונאבק בכך בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אנחנו דורשים מהנהלת התאגיד לעצור מיידית את הליכי הפיטורים, לנהל איתנו משא ומתן אמיתי כדי לפתור את כל יתר הסוגיות ולחתום על הסכם קיבוצי״. 

מכאן בהרצה נמסר: "מכתבו של הועד רצוף באי דיוקים ואין הליך פיטורין של עשרות עיתונאים. חובתינו לשמור על גבולות התקציב וכן על זכויותיהם של העובדים תוך הקפדה על עידוד המצוינות. בשבועות האחרונים מתקיים דיאלוג שוטף בין ההנהלה, הוועדים וההסתדרות שימשך עד לפתרונות וסיכומים המקובלים על כל הצדדים.״

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!