דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סייעות בגני ילדים

סכסוך עבודה / במשרד החינוך רצו להפעיל את 'בית הספר של החגים' ללא הסכמת הסייעות

הסתדרות המעו"ף, המייצגת את הסייעות בגני הילדים, הכריזה היום (ב') על סכסוך עבודה, בשל העובדה כי משרדי החינוך והאוצר לא נועדו עם ארגון העובדים לקראת יישום התוכנית

גן ילדים בישראל. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Michael Egenburg / Shutterstock.com)
גן ילדים בישראל. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Michael Egenburg / Shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרדי החינוך והאוצר הודיעו בשבוע שעבר על רפורמה בלוח חופשות התלמידים והפעלת 'בית הספר של החגים', ומרכז השלטון המקומי מיהר להצטרף. אלא שנראה כי המהלך בוצע בלא תיאום מול ההסתדרות, המייצגת את הסייעות בגני הילדים. היום (שני) הכריזה הסתדרות המעו"ף (עובדי מנהל, משק ופקידים) המייצגת אותם, סכסוך עבודה בדרישה להידברות בנושא. במעו"ף מדגישים כי אינם מתנגדים לעצם הרפורמה – אלא רק ליישומה באופן חד צדדי, תוך פגיעה בתנאי הסייעות.

'בית הספר של החגים' היא תוכנית האמורה להיות מיושמת כבר באביב הקרוב, שם במשך חמישה ימים בהם התלמידים בחופשה, אמורים לפעול למשך מספר שעות בבוקר, בתי הספר והגנים. לפי ההודעה של המשרדים בשבוע שעבר, המורות בבתי הספר יוכלו לבחור אם לעבוד בפרוייקט או לא, אולם מידע דומה לגבי הסייעות בגנים לא נמסר, ולכן הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה.

חיים ביבס וארנון בר דוד. צילום: חורחה נובומינסקי
חיים ביבס וארנון בר דוד. צילום: חורחה נובומינסקי

במכתב חריף ששלח יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דודליו"ר המרכז לשלטון מקומי וראש העיר מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס וכן לראשי הערים תל-אביב, ירושלים וחיפה, כתב בר-דוד: "בימים האחרונים התבשרנו על רפורמה חד-צדדית בלוח הפגרות בגני הילדים ובבתי הספר, ללא תיאום עם הסתדרות המעו"ף, הארגון המייצג את העובדים. כנראה שמישהו חושב שאפשר לבנות את כל הרפורמה על כתפיהן הצרות והשחוחות של סייעות גני הילדים, הקורסות תחת עול העבודה והדרישות ההולכות וגוברות לטיפול ראוי בילדי ישראל".

לפיכך, הודיע בר-דוד באופן חד-משמעי כי, "לא נשתף פעולה עם התכנית ההזויה הזאת, המשנה סדרי עולם ועלולה לפגוע בסקטור שכולו נשים ואמהות עובדות כשלעצמן", והתריע כי גני הילדים ובתי הספר לא ייפתחו בעת פגרות הלימודים כמתוכנן, ללא הסדרת הנושא בהסכמה עם ההסתדרות.

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה: "מספר ימי החופשה השנתית של הסייעות לגננות מוסדר בהסכם קיבוצי ועומד על 22 ימים בשנה אותם עליהן לנצל בחופשת הקיץ. יו״ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס הנחה את הצוות המקצועי של המרכז לעשות כל מאמץ על מנת להגיע להסכמות מול הסתדרות המעו"ף בנוגע לתנאי העסקה וזכויות הסייעות בחופשות החגים למען כלל עובדי השלטון המקומי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!