דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / נחתם הסכם המסדיר את זכויות עובדי ארקיע בהעברת שדה התעופה מאילת לתמנע

הנהלת ארקיע, איגוד עובדי התחבורה וועד עובדי ארקיע הגיעו להסכמות על שמירת זכויותיהם הכלכליות והתעסוקתיות של העובדים שיעברו בעתיד לשדה התעופה המוקם בימים אלה מצפון לאילת - בהתאמה לתנאי המקום ובכפוף לצורכי העבודה

מטוסי ארקיע בנתב"ג (צילום: משה שי/פלאש 90)
מטוסי ארקיע בנתב"ג (צילום: משה שי/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי ארקיע, ההסתדרות הכללית והנהלת החברה חתמו היום (רביעי) על הסכם המסדיר את השלכות העברת פעילות שדה התעופה מאילת לתמנע (נמל התעופה "רמון"), בכל הנוגע לתנאי העסקתם של עשרות עובדי ארקיע המוצבים כיום בתחנת אילת.

"אנו מברכים על חתימת ההסכם שמסדיר את מעבר צוות תחנת אילת הוותיק והמסור לפעילות בשדה התעופה החדש בתמנע" אמר מנכ"ל ארקיע, ניר דגן, "הסכם זה הוא אחד מכמה צעדים שיגדילו משמעותית את נפח הפעילות של ארקיע בשדה החדש והמרווח, הן במטוסי סילון בין שדה דב לתמנע והן בהפעלת טיסות בינלאומיות, הכל כחלק משדרוג חווית הטיסה לתושבי אילת ולטסים אליה".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הצטרף לדברים, ואמר כי "פתיחת שדה התעופה הבינלאומי החדש תביא לשיפור השירות לציבור הישראלים והתיירים, ואני מברך על כך שבאמצעות ההסכם שנחתם יישמרו זכויות העובדים אשר יעברו אליו".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ציין כי "הצלחנו להגיע להסכמות בכל הקשור לתנאי העסקתם של עובדי ארקיע שדה התעופה באילת. באמצעות ההסכם דאגנו לשמור על מלוא זכויותיהם הכלכליות והתעסוקתיות של העובדים".

יו"ר ועד עובדי ארקיע, עליזה בלאיש אמרה כי "ההסכם עליו חתמנו נועד לשמור על ביטחונם התעסוקתי ועל תנאי העסקתם של העובדים בשדה החדש. זהו הסכם שהיה לנו חשוב לעשות אותו בעקבות השינויים הצפויים, ואני מברכת על כך שהצלחנו להגיע להבנות".

במסגרת ההסכם, ארקיע מתחייבת כי כל פעילות שתעבור משדה התעופה באילת לתמנע, בטיסות פנים ארציות ובינלאומיות, המבוצעת כיום על ידי עובדי ארקיע המועסקים בהסכמים קיבוציים, תמשיך ותבוצע על ידי עובדים אלה גם בשדה התעופה בתמנע למטוסי ארקיע. כל זאת בכפוף לכך שהדבר יתאפשר בהתאם לדין ולהוראות הרשויות הרלוונטיות. בנוסף לכך, גם בעקבות רכישת חברת "אירוהנדלינג", ארקיע לא תחדל לבצע פעילויות המבוצעות כיום באילת על ידי עובדיה המועסקים בהסכמים קיבוציים.

לאור המעבר העתידי לשדה החדש, הממוקם כ-20 ק"מ צפונית לאילת, נקבע בהסכם מנגנון התפטרות לעובדים שיבחרו לעשות זאת עקב השינוי. במסגרת מנגנון זה, יקבלו העובדים את הפיצויים והתגמולים שהצטברו לטובתם, ובמידת הצורך יושלם להם הסכום עד לגובה שכרם האחרון, כפול מספר שנות עבודתם בחברה.

ההסכם אף מסדיר את נושא הגעת העובדים לתמנע, כך שעובדים שיגיעו לשדה באמצעות רכבי הסעות, יקבלו שכר בפועל גם במקרים בהן ההסעה תקדים או תאחר, אך ידרשו לעבוד בפרקי זמן אלה.

לצד זאת, בהתאם למרחק, יוגדלו תשלומי הנסיעות ותשלומי החזקת הרכב לעובדים הזכאים. בנוסף, ככל שלא תמצא בשדה התעופה החדש חניה חינם (כפי שקיים היום באילת), עובדים הזכאים לכך יקבלו חניה על חשבון החברה, ושאר העובדים יהיו זכאים להשתתפות בגובה 40% מהתשלום לחניה.

עוד נקבע כי החברה תשכור משרד בעיר לטובת עובדי ההזמנות והמטענים בתיאום עם הוועד, תעמיד חדר מנוחה לצוותי האוויר בשטח שדה התעופה ותסדיר את המשך קבלתן של ארוחות מסובסדות.

ההסכם נחתם בין יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, מנכ"ל ארקיע ניר דגן, ממונה חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה עו"ד קרנית שפר-לידור ויו"ר ועד עובדי ארקיע עליזה בלאיש. את המו"מ ליוו משפטית מצד ההסתדרות עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי ומצד ארקיע עו"ד אורלי אבירם ממשרד נ. פינברג ושות'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!