דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קצבאות הנכות

קצבאות הנכות / האוצר מתנגד להצמדה לשכר הממוצע, הדיון בהעלאת הקצבאות שוב נדחה

הצעת החוק הממשלתית אמורה הייתה לעבור היום (ב') לקריאה בהליך מזורז | הבוקר נמסר כי בשל התנגדות פרופ' אבי שמחון, וראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור, יחול עיכוב נוסף | ח"כ גילאון: "שמחון יורק בפרצופה של הדמוקרטיה"

הפגנת הנכים בתל אביב, 13 ביוני 2017 (צילום: תומר נויברג  פלאש90)
הפגנת הנכים בתל אביב, 13 ביוני 2017 (צילום: תומר נויברג פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הצעת החוק הממשלתית להעלאת קצבאות הנכות הייתה אמורה להעלות היום (שני) בוועדת שרים לחקיקה, לקבל מאוחר יותר את אישור ועדת הכספים ולעבור עוד היום בקריאה ראשונה במליאה. אולם, הבוקר נמסר כי הדיון בחוק נדחה למועד אחר, זאת בשל התנגדות שהביעו יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, וראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור להצמדת הקצבה לשכר הממוצע במשק. כיום, יש לציין, מוצמדת הקצבה למדד המחירים, מה שהביא להעלאה בגובה שמונה שקלים בשנה האחרונה. ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי "נמצה את ההליך הנדרש ונוציא הודעה מסודרת".

הפגנה של ארגוני הנכים בכנסת , ארכיון (צילום ארכיון: הדס פרוש \ פלאש90)
הממשלה התחייבה להעלות את קצבאות הנכות מה-1 בינואר, ומפרה התחייבותה כבר
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

שר האוצר משה כחלון, עורך בשעה זו מסיבת עיתונאים בדימונה בעניין חתימת הסכם הגג עם העירייה. בתגובה לקריאות מהקהל בנושא, אמר כחלון כי משרדו העביר את 4.2 מיליארדי השקלים הנדרשים להעלאת הקצבאות.

"פרופסור שמחון בולם וקובר בימים אלה באופן סופי את הניסיון של השר חיים כץ לייצר פיתרון למשבר הנכים" אמר הבוקר ח"כ אילן גילאון (מרצ), "מתברר שנתניהו נותן לפרופסור אחד לנהל את המדינה בניגוד להחלטות ולחקיקה של כנסת ישראל והממשלה. שמחון יורק בפרצופה של הדמוקרטיה, של הממשלה, של כנסת ישראל ושל רבע מיליון אזרחים ישראלים עם מוגבלויות".

אלכס פרידמן, יו"ר "נכה לא חצי בן אדם", אמר כי "הבושה לא נגמרת. אם מקודם הנכים היו חצי בן אדם, היום אנחנו כלי במלחמות קרדיטים שלא נגמרות. זו התעללות לשמה"

ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" הודיע כי יקים בשעות הקרובות מאהל מחאה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה, לאות מחאה על העיכוב וההתנגדות של האוצר והממשלה להסכם אליו הגיעו. חלק מהפעילים מתכננים לפתוח בשביתת רעב, "עד שממשלת ישראל תבין כי לא ניתן לחיות מקצבה של 2,342 שקלים ותעמוד בהסכמים".

אייל כהן, מוביל הארגון, מסר כי "כל עוד השרים לא יבינו שהמשחקים נגמרו, ויש במדינת ישראל נכים שכל יום קמים בבוקר ומוותרים על תרופות ואוכל ויש לשנות את המצב שנוצר באופן מיידי לפני התפרצות מחאה שתצא משליטה של מובילי המחאה ולא יהיה ניתן להחזיר את המצב לקדמותו יחריף המאבק מיום ליום. קבוצות הנכים החליטו על החרפת המאבק באופן שממשלת ישראל והעומד בראשה לא ראו כמותם וירגישו כבר בימים הקרובים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!