דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / עובדי תאגיד השידור: "נעשים פה דברים בניגוד לחוק ובניגוד להסכמים"

במחאה על כוונת ההנהלה לבצע פיטורים ושינויים מבניים באופן חד צדדי, החלו אתמול (ד') העובדים בנקיטת צעדים ארגוניים | ארגון העיתונאים פנה לבית הדין בבקשה לצווי מניעה נגד צעדי ההנהלה: "נתקלים בחומה של אטימות"

אולפן השידור של ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
אולפן השידור של ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עיתונאי תאגיד השידור הישראלי כאן החלו בנקיטת צעדים ארגוניים, זאת כנגד צמצומים, פיטורים ושינויים מבניים  אותם מתכוונת ההנלה להוביל, לטענתם, באופן חד צדדי. היום (רביעי) נעצרה העבודה בתאגיד השידור, והעובדים כונסו לאספת הסברה. לדברי חבר הוועד תומר שלפניק, זהו צעד ראשון מתוך שורה של צעדים ארגוניים שייצאו לפועל בימים הקרובים. "החלטנו לעשות אסיפת פתע, ולעצור את העבודה בדסק ,כדי להעביר מסר ברור להנהלה: אי אפשר להמשיך ככה ואנחנו נחריף את הצעדים בהדרגה", הסביר. במקביל, פנה ארגון העיתונאים לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בבקשה לצווי מניעה כנגד השינויים החד צדדיים.

"במקרים רבים הנהלת התאגיד מתנהלת בצורה יותר גרועה מהנהלות בכלי תקשורת מסחריים" אמר יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי, "אנחנו נתקלים בחומה של אטימות. מתייחסים פה לאנשים בצורה לא סבירה. אנשים עזבו מקום עבודה לטובת התאגיד והיחס לאנשים האלה מחפיר. העובדים פה ירקו דם לטובת השידור הציבורי. ניסינו לנהל הידברות והם לא קולטים. אי אפשר לקבל את זה". ורד פלמן, עיתונאית וחברת ועד הוסיפה כי "נעשים פה דברים בניגוד לחוק ובניגוד להסכמים. אנחנו לא מפחדים ואנחנו ניאבק כפי שזכותנו להיאבק".

ועד העיתונאים בתאגיד הכריז על סכסוך עבודה כבר לפני שבועיים, וביום שני האחרון אישרה הועדה לתיאום ולביצוע בהסתדרות סכסוך עבודה גם עבור עובדי המינהלה והטכנאים בתאגיד. במכתב ששלח לפני שלושה ימים  עמי ברנד, רכז האיגוד המקצועי בארגון העיתונאים, למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, נכתב כי נציגות העובדים נתבשרה על הכוונה לבצע שינויים ארגוניים שיובילו לפיטורי צמצום של עשרות עובדים במהלך ישיבה שוטפת שנערכה עם מחלקת משאבי האנוש, ושהדברים נאמרו "כבדרך אגב", זאת כשבוע לאחר שהכחישה ההנהלה את כוונתה לערוך שינויים אירגוניים, בפגישה קודמת.

"מיותר לציין כי אין בהודעה של נציגת משאבי אנוש, כלאחר יד בישיבה עם הוועד, כדי לצאת ידי חובה" כתב ברנד, "בנסיבות העניין נבקש כי תמלאו למלא את חובתכם בדין ותעדכנו אותנו על מלוא כוונות ההנהלה מבעוד מועד ובתוך כך תעבירו לנו נתונים מלאים בנושא לצד תיאום ישיבה דחופה בנושא והקפאת כל צעד חד צדדי בעניין". מכתבו עדיין לא זכה לתשובה.

תאגיד השידור הישראלי כאן נמסר בתגובה כי "מעבר לשידור ציבורי איכותי ועצמאי, תפקידנו להגן על הקופה הציבורית ולהוביל להתייעלות ומצוינות. אנו מאמינים בחשיבותה של העבודה המאורגנת ונמצאים בקשר הדוק ובהידברות עם ועד העובדים. עם זאת, לא נוכל לאפשר פגיעה ביכולתם של מנהלי התאגיד לקבל החלטות שמטרתן להיטיב ולייעל את העבודה בתאגיד, ולהבטיח את קיומו העתידי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!