דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

לא רק ביטן / פרשת השחיתות בראשל"צ: 4 חשודים נוספים עוכבו לחקירה

הארבעה חשודים בעבירות מתחום טוהר המידות, שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה | אחד החשודים שעוכבו הבוקר הוא המשנה לראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, שנחקר כבר בפרשה

מטה להב 433 ועיריית ראשון (צילום: פלאש 90 / ויקיפדיה).
מטה להב 433 ועיריית ראשון (צילום: פלאש 90 / ויקיפדיה).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

המשטרה עיכבה הבוקר (ראשון) ארבעה חשודים נוספים בפרשת השחיתות בראשון, לחקירה באזהרה. אחד החשודים שעוכבו הבוקר הוא המשנה לראש עיריית תל אביב ויו"ר סיעת הליכוד בעירייה, ארנון גלעדי. שלושת המעוכבים הנותרים טרם נחקרו בפרשה. הם הובאו לחקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, ובנוסף מתבצעים גם חיפושים במשרדיהם.

על פי הודעת המשטרה, הארבעה חשודים במעורבות בעבירות מתחום טוהר המידות, שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה. עוד נמסר כי החקירה מנוהלת יחד עם רשות המיסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל-אביב (צילום: ויקיפדיה).
ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל-אביב (צילום: ויקיפדיה).

ח"כ דוד ביטן, החשוד גם הוא בפרשה, נחקר בשבוע שעבר בפעם השישית, בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. ביטן שמר במהלך החקירה על זכות השתיקה כפי שעשה בחקירותיו הקודמות. בנוסף לכך ביקש מהחוקרים לערוך עימות בינו לבין מקורבו משה יוסף ואיש העסקים דרור גלזר, ששמם נקשר בפרשה. השניים מסרו בעבר עדות אף הם וביטן טען בפני החוקרים כי ימסור את גרסתו לאירועים רק לאחר עימות פנים מול פנים עמם.

גלעדי נחקר בפרשה בחודש שעבר בחשד למרמה והפרת אמונים. על פי החשד, הוא קידם מיזם בנייה של גלזר להקמת מעונות סטודנטים, לבקשת ביטן. גלעדי אמר בחקירתו שסייע לביטן כפי שהיה מסייע לכל אזרח אחר שהיה פונה אליו. אלא שמעדותו של משה יוסף, העד המרכזי בתיק, עלה כי גלעדי קידם באופן אקטיבי את המיזם תמורת שוחד.

החקירה עוסקת בשורה של פרשות שונות שחלקן נחשפו על ידי מבקר המדינה ונחקרו, אך לא נכללו בדוחות המבקר ועברו ישירות למשטרה. על פי ההערכות, במרכז הפרשה עומד יו"ר הקואליציה ביטן, שכיהן, בנוסף לתפקידו בוועדת התכנון והבנייה, גם כסגן יו"ר העירייה בשנים 2005 עד 2015, וכיו"ר קבוצת הכדורגל הפועל ראשון לציון בשנים 2001 עד 2008.

יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן במליאת הכנסת. ארכיון (צילום: פלאש 90)
יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן במליאת הכנסת. ארכיון (צילום: פלאש 90)

בשלב זה נחקרים בפרשה יותר מעשרים חשודים, בראשם ראש עיריית ראשון לציון דב צור, הנמצא במעצר, וח"כ ביטן. במרכז החקירה נמצא "מתחם 1000" – מתחם של 1,000 דונם במערב ראשון לציון בשווי כמה עשרות מיליוני שקלים, שהוצא למכרז והחשד כי הזוכים זכו בו תמורת טובות הנאה. בין היתר נבדק האם ח"כ ביטן היה קשור למכרז, בו זכה בנו של אחד ממקורביו, שגם תרם לו במערכת הבחירות. גם קשריו של ביטן עם משפחת הפשע ג'רושי נבדקים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!