דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: שוער נבחרת ישראל המשתפר שעושה עונה נהדרת בסקוטלנד

וגם - הקבוצה שהחתימה שחקן רק בגלל הערך המפוברק שלו בויקפדיה | הישראלית שזכתה בכסף באליפות אירופה בקראטה | האמריקאי שעשה עלייה כדי להקים נבחרת מזחלות שלג פראלימפית | כלום לא הולך להפועל עפולה בכדורסל

אופיר מרציאנו (צילום: Botend / ויקיפדיה).
אופיר מרציאנו (צילום: Botend / ויקיפדיה).
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח הרחק מאור הזרקורים  – אופיר מרציאנו

צור רוזנצוויג

בסוף השבוע האחרון התקיים משחק צמרת בליגה הסקוטית בין גלאזגו רינג'רס לקבוצת היברניאן המכונה היבס שנחשבת להפתעת העונה, בה משחק הרחק מאור הזרקורים השוער הלאומי שלנו (לפרקים) אופיר מרציאנו. מרציאנו הוא השוער הראשון של המועדון זו השנה השנייה והעפיל עמה מהליגה השנייה. השנה הוא סוגר כבר 23 משחקים רשמים במדיה, ויש לו חלק חשוב מאוד בהיותה בחלק העליון של הטבלה. במשחק האחרון הוא היה אחד האחראים לניצחון החשוב במשחק שהסתיים בתוצאה 1:2 לטובתם, על אף 17 בעיטות לכיוון השער של הכחולים למסגרת, ובכך וצומצם הפער מהריינג'רס ל-5 נקודות בלבד. עושה הרושם שהשוער, שלפני יותר משנתיים היה בצומת דרכים בקריירה, מצא לו בית חם שמעריך ואוהב אותו בסקוטלנד בתקווה שימשיך לעמוד בין הקורות לעוד תקופה ארוכה ואולי גם נבחרת ישראל תרוויח.

מפסידים בויקיפדיה: פ.ק פוניבז'

ליאור ברטל

בקבוצת הכדורגל FK Panevėžys (פ.ק פוניבז') מהליגה השנייה בליטא, החליטו להחתים את שחקן ההתקפה בארקלי מינגואל-פנזו בן ה-25, אך מסתבר שמחלקת הסקאוטינג שלהם לא ממש התאמצו לחקור עליו. לאחר שבדקו בויקיפדיה, גילו שהחלוץ ממוצא אנגולי שיחק בקבוצת ק.פ.ר האנגלית, בה כבש 24 שערים ב-36 משחקים. בנוסף, לפי הערך המפוברק שלו, הוא הופיע גם שלוש פעמים בנבחרת אנגולה במהלכן כבש שער אחד במשחקי מוקדמות המונדיאל.

לאחר שחתם על החוזה מול קבוצתו החדשה, החלוץ המאושר הצטלם אם נציג המועדון. הקבוצה הליטאית פרסמה בגאווה את התמונה ביחד עם הרזומה הפנטסטי של השחקן החדש. בליגה הליטאית השנייה היו בטוחים שזאת היא גנבת השנה ולא הבינו איך חלוץ אדיר שמחורר רשתות בפרמיירשיפ האנגלית, נוחת פתאום בליגה הליטאית השנייה. עיתונאי מקומי בירר עם קבוצת ק.פ.ר האנגלית על השחקן וגילה לתדהמתו שבארקלי מינגואל-פנזו מעולם לא שיחק בקבוצה ולאחר שחקר לעומק את הסיפור גילה שהמקום היחיד שכתוב שהשחקן שיחק בקבוצה האנגלית היה הערך שלו בויקיפדיה.

לאחר מכן הקבוצה הליטאית עשתה בדיקה חוזרת על הקריירה של מינגואל-פנזו במקורות אמינים יותר ופרסמו את הטעות הקריטית שלהם באתר הקבוצה, בצירוף למכתב התנצלות מהאוהדים ההמומים. לאחר שהסיפור פורסם החליטו אוהדים מקומיים להמשיך לשפץ את הערך שלו בויקיפדיה וצורפו גם את קבוצת ריאל מדריד הספרדית לרשימה הארוכה של הקבוצות במדיהן החלוץ החסון כיכב. בארקלי מינגואל-פנזו אולי לא שיחק בנבחרת אנגולה, בק.פ.ר או ריאל מדריד, אך אין ספק שהוא נכנס לספרי ההיסטוריה כאחת החתמות המוזרות אי פעם.

מנצחת בנחישות: דינה לונצ'יץ'

יאיר צוקר

הישג נפלא ללוחמת הקראטה דינה לונצ'יץ' שזכתה השבוע במדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל 21 בקראטה שמתקיימת בימים אלה בסוצ'י, רוסיה. לונצ'יץ', תלמידת כיתה י"ב מתיכון האורן ביבנה המתחרה במשקל מעל 68 ק"ג, גברה על שלוש יריבות בדרכה לגמר: הסרבית טארה רופרט, פרידה אלייבה מאזרבייג'ן והטורקיה אדה אלטמור. בקרב המכריע על הזהב היא נוצחה על ידי מירנסה בקטס מבוסניה והסתפקה בכסף ובמקום מכובד על הפודיום.

Posted by ‎התאחדות הקראטה בישראל israel karate federation‎ on Sunday, February 4, 2018

מנצח ועולה על המזחלת: דיויד ניקולס

ליאור ברטל

אולימפיאדת החורף בפתח ושווה שמיד אחריה תחל התחרות הפראלימפית שאולי יום אחד נשתתפף גם בה. דיויד ניקולס היה מנהל נבחרת ארה"ב במזחלות פראלימפיות. בעקבות שיתוף פעולה של ארגון נפש בנפש, הסוכנות היהודית ומשרד העליה החליט ניקולס לעלות לישראל ולנסת להקים בארץ לראשונה נבחרת מזחלות פראלימפיות. בימים אלה הוא מתחרה באליפות העולם בשוויץ ומייצג לראשונה את מדינת ישראל במירוץ המזחלות. ניקולס שהיה גולש סקי בעברו, נפצע באחד האימונים ע"י גולש סנובורד שפגע בגבו ובצוורו וגרם לו לנכות. הוא פעם ב-13 השנים האחרונות להפיכת ספורט המזחלות לפראולימפי, הצליח להשיג את הסכמת הוועד לאשרו לתחרות רשמית מאולימפיאדת החורף שתתקים בב'יגינג בשנת 2022. כעת המטרה שלו היא להקים נבחרת מזחלות בישראל, שתוכל להעפיל ולהתחרות באולימפיאדה בעוד ארבע שנים. שיהיה בהצלחה!

דיוויד ניקולס (צילום: ישראל היום).
דיוויד ניקולס (צילום: ישראל היום).

מפסידים ודממה ביזרעאל –  הפועל עפולה כדורסל

צור רוזנצוויג

כל מי שקשור לקבוצת הכדורסל הפועל עפולה מהליגה הלאומית, כנראה ירצה לשכוח את החודש האחרון, הקבוצה מבירת עמק יזרעאל סופרת כבר שישה הפסדים ברציפות והשבוע זה קרה בביתה מול קריית מוצקין בתוצאה 84:79. בשני ההפסדים האחרונים עמד על הקווים המאמן השלישי במספר העונה עמיר עוזי, עוזי הוא שועל קרבות ותיק בליגה הלאומית, אך כנראה שגם הניסיון שלו לא יכול בינתיים לעצור את ההתדרדרות. כרגע הקבוצה נמצאת במקום האחרון בטבלה, צמודה לשכנתם מגדל העמק וזאת על אף חיזוקה בחלון ההעברות והחתמת ג'ף אלן שחזר לקדנציה שניה בעפולה וטרה סימונס, שניהם עם עבר בליגת העל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!