דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דימונה

הסכם היסטורי / דימונה: יושוו תנאי העסקתם של עובדי החברה העירונית ועובדי העירייה

החברות העירוניות הוקמו מאז שנות ה-80 כדי להעסיק עובדים בתנאים מוחלשים לעומת עובדי העיריות | ההסכם שנחתם אתמול (ה') בשותפות בין העירייה לבין ההסתדרות כמעט ומבטל את ההבדלים | סייעות הגנים ועשרות עובדים ייקלטו להעסקה ישירה

הכניסה לדימונה (צילום:  דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי)
הכניסה לדימונה (צילום: דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לראשונה – נחתם הסכם המשווה את מרבית תנאי העסקתם של מאות עובדי הקרן לפיתוח דימונה לאלו של עובדי העירייה, ומחיל עליהם את תנאי הסכם המסגרת של עובדי המגזר הציבורי. מלבד השיפור הדרמטי בתנאי השתכרותם של העובדים וזכויותיהם הסוציאליות והארגוניות – מדובר במהלך היסטורי שכן החברות העירוניות הוקמו בישראל מאז שנות ה-80 במטרה להעסיק את עובדיהן מחוץ לחוקת העבודה בשלטון המקומי.

"ההסכם הוא מהלך היסטורי שיצא לדרך לא מעט בזכות מערכת היחסים הטובה שיש לנו עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אשר פעם אחר פעם מקדם מהלכים חברתיים ברמה הארצית", אמר ראש עיריית דימונה בני ביטון. "עובדי הקרן לפיתוח דימונה עושים עבודה נאמנה ומשרתים את תושבי העיר, ואנו גאים בהם ושמחים לשפר את תנאי העסקתם".

הסכם היסטורי!מיומי הראשון בתפקיד דחפתי לכך שתנאי ההעסקה של עובדי הקרן לפיתוח דימונה יושוו לתנאי ההעסקה של עובדי…

Posted by ‎בני ביטון‎ on Thursday, February 22, 2018

"אני מברך על חתימת ההסכם אשר יעניק למאות עובדי הקרן תנאי העסקה מכבדים בהתאם לתפקידי הליבה אותם הם מבצעים בעיר", אמר ניסנקורן. "ההסכם, שהוא הצעד הנכון והצודק, יביא לתיקון עוול ולצמצום פערים בקרב עובדים שמעניקים שירותים חשובים לציבור, ומעתה הם יוכלו לעשות זאת בראש מורם".

"קליטת העובדים להעסקה בתנאים השווים לאלו של עובדי העירייה הינה צעד משמעותי להכרה בכבודם ובזכויותיהם הבסיסיות, תוך חתירה לצמצום פערים", אמר יו"ר הסתדרות המעו"ף, המייצגת את עובדי הרשויות המקומיות, ארנון בן דוד. "ההסכם שנחתם מחזק את מעמד העובדים העוסקים בתחומי ליבה בדימונה ואף מסדיר את קליטתן להעסקה ישירה של עשרות סייעות גנים, ועל כך אני מברך".

חתימת ההסכם בין ההסתדרות ועיריית דימונה (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם בין ההסתדרות ועיריית דימונה (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות)

כחלק מההסכם, למעלה מ-30 סייעות ייקלטו כאמור גם בפועל להעסקה ישירה כעובדות עירייה, וסייעות חדשות נוספות אשר ייקלטו בעתיד יועסקו גם הן באופן דומה. ההסכם מסדיר גם את העברתם להעסקה ישירה של עובדים מתחומים נוספים, כגון עובדי מועדוניות ועובדים סוציאליים, כשהוותק שצברו במסגרת הקרן יישמר להם לצורך זכויות שונות כמו חישובי שכר ופיצויים.

"אני גאה ושמח לקחת חלק בחתימת הסכם היסטורי, המבשר על מהפך של ממש. עובדים, שהיו אמורים מלכתחילה להיות עובדי עירייה, ישובו להיות מועסקים בה ועובדים שעושים שירות לציבור יקבלו מעמד של עובדי ציבור", אמר יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי וחבר מועצת העיר דימונה, ארמונד לנקרי. "הסכם מבורך זה, שהדרך לגיבושו לא הייתה קלה, לא מותיר עובדים שקופים וזהו ההישג הגדול בו. עתה על כולם לשלב ידיים ולהמשיך לתת שירות לתושבים ולפעול להצלחת העיר".

הקרן לפיתוח דימונה הינה חברה עירונית הפועלת מטעם העירייה בתחומי ליבה בעיר: פנאי וספורט, תרבות, חינוך (גנים וצהרונים), רווחה, בריאות ועוד. בקרן מועסקים כ-550 עובדים, אשר מספרם צפוי להכפיל עצמו כתוצאה מ"הסכמי הגג" שמוביל משרד האוצר בעיר. יו"ר ועד עובדי הקרן , אבי עובדיה, בירך אף הוא על ההסכם והודה לשותפים במו"מ.
באפריל 2016 נחתם הסכם דומה אך מצומצם יותר, אשר הסדיר השווה את תנאי עובדי החינוך והרווחה המועסקים באמצעות החברה הכלכלית לאילת לאלו של תנאי עובדי העירייה, והביא לקליטתם של עובדי ליבה נוספים כעובדי עירייה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!