דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אולימפיאדת החורף 2018

אולימפיאדת החורף / התחרתה באולימפיאדת החורף ובמקביל חיפשה את הוריה הביולוגיים

גולשת הסקי בסגנון סלופסטייל, מיי-היון ליי, נולדה בקוריאה, אומצה ונלקחה לארצות הברית | כאשר קיבלה הצעה לשוב לקוריאה הדרומית ולהתחרות כחלק מהנבחרת האולימפית, החליטה לנצל את ההזדמנות ולחפש את הוריה הביולוגיים

גולשת הסקי מיי-היון ליי (צילום: AP Photo/Lee Jin-man)
גולשת הסקי מיי-היון ליי (צילום: AP Photo/Lee Jin-man)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לרבים מהספורטאים שמתחרים באולימפיאדת החורף. התחרות האולימפית שנגמרה ביום ראשון היא נקודת השיא של חייהם. בניגוד אליהם אצל גולשת הסקי מיי-היון ליי בת ה23, ההשתתפות באולימפיאדה היה רק נקודת ההתחלה לחיים חדשים אותם היא חיפשה כל חייה.

מיי-היון ליי נולדה בקוריאה הדרומית וכאשר הייתה בת שנה היא נמסרה לאימוץ. לאחר תקופת המתנה קצרה ליי הועברה למשפחה חדשה בארה"ב. היא הייתה חלק מגל שבו הורים אמריקאים חשוכי ילדים אימצו ברחבי העולם ילדים יתומים. ליי גדלה בפנסילבניה עד שבגיל 14 התגלתה גולשת הסקי המוכשרת על ידי מאתרים מאיגוד האולימפי של קוריאה הדרומית והוזמנה, כמו ספורטאיות נוספות, לחזור ולייצג את המדינה בא היא נולדה.

בשנת 2014 נודע לה, כי בשל מדיניות האזרחות הכפולה של קוריאה הדרומית, היא יכולה להתחרות כחלק מהקבוצה האולימפית הקוריאנית מבלי לוותר על אזרחותה האמריקאית. שנה לאחר מכן קבלה ליי, בעזרת התאחדות האולימפית של קוריאה הדרומית, דרכון קוריאני והחלה להתחרות תחת הדגל המקומי.

https://twitter.com/qlstnfp/status/965075781729714177

ליי מתחרה בסגנון סקי סלופסטייל, סקי חופשי הכולל קפיצות ותרגילים עם המגלשיים שבסופו מקבלים ניקוד על איכות הביצוע. היא הגיעה למקום ה-13 והמכובד באולימפיאדת החורף שזה אתה הסתיימה בקוריאה הדרומית. אבל הדבר האמיתי והחשוב ביותר בחייה התרחש מחוץ למסלול התחרויות. מאז שליי הגיעה חזרה לקוריאה הדרומית היא חיפשה את הוריה הביולוגים. זהו חיפוש כמעט בלתי אפשרי במדינה כל כך גדולה עם אוכלוסיה של 51 מיליון תושבים. היא לא וויתרה ופרסמה את סיפורה בתקווה למצוא שביב של סימן או רמז כלשהו.

"הדבר היחיד שקשר אותי לפני הגעתי לקוריאה הדרומית הוא שמי, שהמשמעות שלו הוא בוגרת ויפיפה" מספר ליי לניו-יורק טיימס. "תמיד הייתי סקרנית. לפני שלוש שנים זאת הייתה הפעם הראשונה שביקרתי בקוריאה, אחרי שאיגוד הסקי הדרום קוריאני הציע לי להתחרות עבורם. התחלתי לחפש את הורי הביולוגיים, והבנתי שאירוע כלל עולמי יכול לעזור לי"."

ליי מתארת שהיא מתהלכת ברחבי סיאול עיר הבירה ומרגישה אמביוולנטיות. מצד אחד היא חשה שייכת, אך מצד שני היא אינה מבינה או דוברת את השפה. היא מסתובבת ברחובות ותוהה לעצמה האם מישהו מהאנשים שהיא רואה הוא אחד ההורים שלה או אולי קשור אליה בקשר משפחתי כלשהו. זאת הפעם הראשונה שילדה מאומצת מארה"ב תחזור ותתחרה בשביל קוריאה הדרומית, ובניגוד לבעלי אזרחות אחרים שהגיעו לייצג באולימפיאדת החורף את המדינה בה הם נולדו או שהוריהם היגרו ממנה, ליי תהיה היחידה שאומצה ובחרה לחזור.

"כשעליתי להתחרות ידעתי שאולי זהו הרגע, הם אולי צופים בי ואולי לא. לאחר מכן לקחתי כמה נשימות עמוקת ואמרתי לעצמי זאת תחרות שלך בשביל עצמך. זהו הזמן שלך. זה לא משנה מי צופה בך, כמה אנשים צופים בך. זה את וההר". במהלך התחרות סיפורה התפרסם ברחבי קוריאה הדרומית וליי זכתה לתמיכה אדירה מהקהל המקומי.

עם סיום התחרויות ליי זכתה לטלפון משמח מגבר מקומי שטען שהוא אביה הביולוגי, ושהוא ואמה רוצים לפגוש אותה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!