דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

עבודה עולמית / שביתת המורות והמורים בווירג'יניה המערבית תסתיים מחר, המאבק נמשך

מאות אלפי ילדים בוירג'ינה המערבית לא מגיעים לבתי הספר כבר חמישה ימים, וזאת בשל שביתת מורות רחבה | המורות מחו על שכר זעום, אי תשלום ביטוחי בריאות ומחסור בשירותי בריאות | השביתה הסתיימה בעקבות עליית שכר של 5%, אך המורים אינם מרוצים

אלפי מורים ומורות שובתות בווירג'יניה במחאה על תנאי השכר שלהן (AP Photo/John Raby)
אלפי מורים ומורות שובתות בווירג'יניה במחאה על תנאי השכר שלהן (AP Photo/John Raby)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

שביתה היסטורית של 20 אלף מורים ו-13 אלף עובדי הוראה משאירה כ-277,000 ילדים בוירג'יניה המערבית, ארה"ב, בבית זה היום החמישי. סיום השביתה צפוי למחר (חמישי) ונראה ששכרם של המורים יעלה ב-5%, אך נושאי הביטוח ישובו למשא ומתן בהמשך.

מושל וריגניה ג'ים ג'סטיס נפגש אמש (שלישי) עם מנהיגי איגודי מורים מ-55 המחוזות במדינה, ולאחר מכן הכריז כי המשבר נפתר והמורים יחזרו לכיתות ביום חמישי. ההסכם עליו חתם ג'סטיס מעלה את שכר המורים ב-808 דולרים בשנה הבאה וב-404 דולרים בשנתיים לאחר מכן.

ראש צוות המשא ומתן, מייק הול אמר כי העלאת השכר מבוססת על תחזיות כלכליות הצופות עלייה בהכנסות המדינה, אולם למרות זאת וחרף ההזכם עצמו, עליית השכר תצטרך להיות מאושרת על ידי הרשות המחוקקת.

לפי קריסטין קמפבל, נשיאת הפדרציה של מורי וירג'יניה המערבית, ההסכם עליו חתמו המורים לא מתייחס לבעיות הביטוח וגם לא לעלייה במחירי שירותי הבריאות. שכרם הממוצע של המורים בוריג'ניה המערבית מדורג בתחתית (48) טבלת שכר המורים בארה"ב. המורים שהתאספו למחאה בבירת המדינה, צ'ארלסטון, קראו קריאות בוז למשמע ההישגים, אשר לא כוללים את נושאי הביטוח.

השביתה הבאה כבר כאן

דבי הלוי, מורת כיתה ו' מהאיסט בנק, סיפרה לרשת הטלווזיה CNN כי במהלך השביתה חוותה משבר, וכעת היא חוששת שהניצחון במשא ומתן יהיה חולף. "אני פשוט מפחדת שההישגים לא בטוחים, ואנחנו נצטרך לעשות את זה שוב", אמרה.

לטענת המושל ג'סטיס, השינוי שהתחולל במשא ומתן התרחש בעקבות מפגש שהיה לו עם תלמיד בכיתה ו' בשם גדעון טיטוס-גלובר. ג'סטיס אמר שגדעון שאל שאלות על התיירות, והמושל ניסה להסביר על תשואות על השקעות בשיווק. "הפיכת דולר אחד לשמונה היא השקעה טובה", אמר המושל לגדעון. "האם זה לא יהיה השקעה להשקיע מורים חכמים שיעשו אותי חכם יותר, ואז אני בתמורה יכול להשתנות ולעשות דברים טובים וחכמים בשביל המדינה שלנו?" השיב התלמיד גדעון. המושל סיפר שגדעון 'הפיל לו אסימון' ושהוא ניגש לשביתה בצורה לא נכונה. "הסתכלתי על זה כעל מה הדבר הזהיר לעשות ולא כהשקעה", אמר ג'סטיס.

לפני שהוכרז סיום השביתה, סיפרה וונדי פיטרס, מורת בכיתה ג' ל-CNN כי הנושאים העיקריים הם השכר והביטוח אבל יש אחרים, כגון ותק וקריטריונים פחות מחמירים המאפשרים למורים לא מוסמכים ללמד – משהו שלדעת פיטרס לא צריך לקרות.

פיטרס, עם 16 שנות ותק מאחוריה, סיפרה שהיא מרוויחה 42,000$ בשנה, ואמרה ששכר המורים בוירג'יניה המערבית צריך לעמוד בסטנדרטים של שאר המדינות בארה"ב, "אנחנו דואגים לדבר החשוב ביותר במדינה שלנו, הילדים שלנו", אמרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!