דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקירות נתניהו

פרסום ראשון / תיק 4000: עו"ד איתן צפריר, לשעבר בכיר במשרד התקשורת, הוא הנחקר החדש

צפריר כיהן כראש מטה ראש הממשלה במשרד התקשורת בזמן כהונת ארדן ועזב את תפקידו עם מינוי נתניהו לשר ופילבר למנכ"ל משרדו | ייתכן כי החוקרים מקווים שנסיבות סיום תפקידו יעודדו אותו לשפוך אור על התמונה הגדולה בפרשה

איתן צפריר (מימין), בנימין נתניהו ושלמה פילבר (צילום: פלאש 90 / יח"צ משרד התקשורת).
איתן צפריר (מימין), בנימין נתניהו ושלמה פילבר (צילום: פלאש 90 / יח"צ משרד התקשורת).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ביום שישי בבוקר נחקר עו"ד איתן צפריר באזהרה בתיק 4000 במקביל לחקירת בני הזוג נתניהו, שאול אלוביץ' וניר חפץ. צפריר כיהן כראש מטה ראש הממשלה במשרד התקשורת, בתקופה שגלעד ארדן כיהן כשר התקשורת, ופרש מעט אחרי שנתניהו הפך בעצמו לשר התקשורת ומינה למנכ"ל המשרד את שלמה פילבר, מי שהושעה וכיום חתום על הסכם עד מדינה בפרשה.

בעבר התפרסם כי צפריר ביקש לקצר את תקופת הצינון שלו, לפני שזכה באישור ועבר לייעץ לזכיינית הטלוויזיה "רשת" בתחילת 2016, ככל הנראה כחלק מהיערכות הזכיינית לפיצול העתידי של ערוץ 2. לצפריר אין רקע בתחום התקשורת, למעט מספר חודשים בהם כיהן כמתאם בין לשכת ראש הממשלה למשרד התקשורת מדצמבר 2014.

בתקופה זו החלה היערכות לבחירות 2015 ובמשרד התקשורת לא התנהלו מהלכים גדולים. ייתכן כי אחד הנחקרים האחרים בפרשה העיד על מעורבות לכאורה של צפריר במה שלימים גרם לפיצוץ הפרשה: עסקת בזק – YES, בה ניסה שאול אלוביץ' למכור את חלקו ב- yes במחיר מנופח, ועוד להעלות את התמורה מהעסקה במאות מיליוני שקלים בעזרת תמיכה שקיבל מרגולטורים שונים, ביניהם שלמה פילבר.

לצד זאת, יש לציין כי צפריר כיהן בתפקידו חודשים ספורים ולא ידוע עד כה על מעורבות ישירה שלו בעסקה, או במהלכים אחרים במשרד התקשורת. בתרחיש יותר מסביר ייתכן כי בחקירתו באזהרה מקווים במשטרה להשתמש בפרטי מידע אותם יודע צפריר מתקופתו במשרד התקשורת ואולי אף מטענים שיש לו בשל נסיבות סיום העסקתו במשרד, העדפת פילבר על פניו לתפקיד מנכ"ל המשרד, כדי לסייע ליצור תמונה שלמה יותר בחקירה ולאו דווקא כדי להפלילו בגין עבירה כזאת או אחרת.

בניין בזק ובניין YES (צילום: פלאש 90 / אידאה)
בניין בזק ובניין YES (צילום: פלאש 90 / אידאה)

עוד פורסם בעבר כי היה מעורב בדיונים על גורלו של ערוץ 10, כאשר זה היה בסכנת סגירה. קודם לכן, עבד צפריר בשנים 2009-10 כיועץ למזכיר הממשלה, צבי האוזר וכיועץ למשרד ראש הממשלה לענייני מורשת. הוא היה מעורב בקידום חוק אשר מתקצב את השידורים בשפה האמהרית. בהסכם ניגוד העניינים עליו חתם, לא מופיעות דמויות או חברות משמעותיות, ובתקופה זו השהה את חברותו במשרד עורכי הדין שלו, אליו חזר לאחר פרישתו ממשרד התקשורת.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!