דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

נתניהו בארה"ב / בשיא החקירות, חיזוק מטראמפ: ייתכן שאגיע לפתיחת השגרירות בירושלים

אם יתממש התרחיש של הקדמת הבחירות, ביקור אפשרי של הנשיא האמריקאי אמור להתקיים במהלך הקמפיין ולחזק את נתניהו | טראמפ: אם הפלסטינים לא יגיעו לשולחן המשא ומתן לא יהיה הסכם שלום

נשיא ארה״ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן, 5 במרץ 2018 (צילום: AP Photo/Evan Vucci).
נשיא ארה״ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן, 5 במרץ 2018 (צילום: AP Photo/Evan Vucci).
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגשו הערב (שני) במסגרת ביקורו של נתניהו בארה"ב. זהו הביקור הרשמי הראשון של נתניהו בארה"ב מאז הכריז טראמפ על העברת השגרירות לירושלים, והוא מתקיים על רקע ההתפתחויות האחרונות בחקירות ראש הממשלה וחתימתו של יועצו לשעבר ניר חפץ על הסכם עד מדינה.

"אלה היחסים הכי טובים שהיו לנו אי פעם בין ישראל לארה"ב", אמר טראמפ בפתח הפגישה, והוסיף כי "ההחלטה על ירושלים היא דבר נהדר, אני חושב שזה משהו שמאוד מוערך בישראל". כשנשאל אם יגיע לאירוע פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים, אמר טראמפ: "ייתכן שאגיע". כשנשאל על תכנית השלום שלו, אמר כי ירושלים היא המשוכה הראשונה בדרך להסכם, וכי אם הפלסטינים לא ירצו לגשת לשולחן המו"מ "לא יהיה הסכם שלום".

"זו פעם ראשונה שאני מגיע לבירת ארה"ב מבירתה של ישראל, אחרי שהצהרת עליה ככזאת", אמר ראש הממשלה כשהוא פונה לטראמפ. "ההחלטה שלך להעביר את השגרירות לירושלים הייתה חשובה מאוד. אני רוצה לומר לך שאנחנו נזכור את ההחלטה הזאת. נזכור שאתם הייתם המדינה הראשונה להכיר במדינת ישראל, ואתה היית הראשון להכיר בירושלים כבירת ישראל. אתה זה שתיזכר לנצח על כך. הרבה הבטיחו, אבל אתה קיימת".

נתניהו המריא במוצאי שבת לביקור בארה"ב, וזאת לאחר שנחקרו הוא ורעייתו במקביל בנוגע לחשדות הנוגעים לתיק 4000. ביום שלישי ינאם נתניהו בפני וועידת המדיניות השנתית של איפא"ק, השדולה הפרו ישראלית בארה"ב, ולאחר מכן יקיים פגישות עם חברי קונגרס וסנאט בגבעת הקפיטול. ביום רביעי ישתתף נתניהו כנואם מרכזי בכנס הפורום הכלכלי של ארה"ב (Economic club of Washington). בדומה לכינוסים כלכליים קודמים בהם השתתף, הוא צפוי לדבר על משנתו הכלכלית הנאו-ליברלית אותה הוא מקדם בישראל.

לצד נתניהו ינאמו גם הנשיאה ומנכ"ל חברת 'לוקהיד-מרטין', מרלין הווסון ויו"ר הוועד המנהל ומנכ"ל 'בנק אוף אמריקה', בריאן מויניהן. מאוחר יותר באותו יום ישתתף נתניהו באירוע הוקרה לכבודו של יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, וציון 30 שנים לשחרורו מהכלא הסובייטי כאסיר ציון. באירוע צפוי להשתתף נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש. ביום חמישי ימריא נתניהו חזרה לישראל לאחר ביקור בתערוכת ירושלים באו"ם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!