דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

חקירות נתניהו / יום לאחר שחתם על הסכם עד מדינה: הדלפות מעדות חפץ מתחילות לזרום

נראה שאתמול יצא יועץ התקשורת המנוסה לקרב תקשורתי נוסף | ערוץ 10: חפץ יעיד על אירועים ביטחוניים בהם נתניהו פעל בניגוד לעמדת הדרג המקצועי בגלל לחץ משפחתו | חברת החדשות: חפץ אמר למקורביו "הבנתי שעידן ביבי הסתיים" | נתניהו: "הדברים משוללי יסוד"

ניר חפץ בדיון בבית משפט להארכת מעצרו בפרשת 4,000. 18 בפברואר (צילום: פלאש90)
ניר חפץ בדיון בבית משפט להארכת מעצרו בפרשת 4,000. 18 בפברואר (צילום: פלאש90)
שי ניר

יממה מאז חתם יועצו לשעבר של ראש הממשלה ניר חפץ על הסכם עד מדינה ושעות בודדות לאחר שהדבר פורסם, אתמול (שני) החלו להתפרסם הדלפות מעדותו של חפץ, בין השאר בנושאים שכרגע כלל אינם בחקירה.

בחדשות ערוץ 10 פרסם הכתב אביעד גליקמן כי ניר חפץ יעיד במסגרת עדותו על שני אירועים בעלי אופי ביטחוני בהם נתניהו פעל בניגוד לעמדת אנשי המקצוע בגלל לחץ של בנו ורעייתו, בניגוד לחוות דעתם של ראשי השב"כ והמוסד. מדובר על אירועים מהעת האחרונה, וייתכן ששרה נתניהו ובנו של נתניהו, יאיר, ייחקרו בעניין. על פי הערכותיהם של פרשני החדשות, האירועים המדוברים הם הצבת המגנומטרים בהר הבית, וטקס החזרה שנערך למאבטח השגרירות מירדן. בשב"כ סירבו להגיב לדיווח.

בנימין ויאיר נתניהו. ארכיון (צילום: יונן זינדל/ פלאש 90)
בנימין ויאיר נתניהו. ארכיון (צילום: יונן זינדל/ פלאש 90)

בתגובה לפרסומים נמסר מטעמו של ראש הממשלה: "הדברים שיוחסו לניר חפץ ביחס לשרה ויאיר נתניהו הם שטויות. כבר למעלה מ-7 שנים שניר חפץ ממודר לחלוטין ממידע מודיעיני, מדיני או ביטחוני, ומקבלת החלטות בתחומים אלה. לכן הדברים שיוחסו לו משוללים כל יסוד".

בחברת החדשות פרסם הכתב אמנון אברומביץ' כי חפץ אמר למקורביו כי "ביבי דחה את חקירתו במשך ימים כשהוא ידע שאני יושב בגללו במעצר. כשמחזיקים אותי במעצר בתנאים קשים עד שהוא יואיל בטובו להיחקר. זה לא היה אכפת לו". בנוסף, צוטט חפץ שמסביר את בחירתו להעיד: "הבנתי שעידן ביבי הסתיים. שיהיה נגדו כתב אישום איתי או בלעדיי. התנגדתי למתקפות שלו על המשטרה ועל רשויות החוק". גם בציטוטים שהביא אברמוביץ' התייחס חפץ למשפחתו של נתניהו ואמר: "ביבי, בהשראת הבן יאיר והשפעתו, גילה חוסר אחריות לאומית וקיבל החלטות שפגעו באינטרסים הלאומיים של ישראל ובביטחון המדינה".

משטרת ישראל והרשות לניירות ערך הודיעו אתמול (שני) כי כבר ביום ראשון נחתם הסכם עד מדינה עם מקורבו ויועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניר חפץ. את חתימת ההסכם הובילו מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך והיחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 של המשטרה.

חפץ, שהיה עצור כשבועיים בחשד לקבלת שוחד בפרשת בזק (המכונה גם "תיק 4000"), שוחרר ביום ראשון למעצר בית בתנאים מגבילים. כבר בתחילת הפרשה היו מי שהעריכו כי מעצרו הארוך של חפץ יוביל אותו לחתימה על הסכם כזה, אך לא מן הנמנע כי מעצרו וחקירתו של עו"ד איתן צפריר, מקורבו, האיצו את המגעים.

הפיכתו של חפץ לעד מדינה עשויה להוות נקודת מפנה נוספת בתיק 4000, משום שחפץ נחשב לאיש סודו של נתניהו במשך שנים ארוכות והיה גם ליועצה האישי של רעייתו שרה נתניהו. גורמים במערכת הפוליטית מעריכים היום כי הסכם עד המדינה עם חפץ ידחוק את נתניהו עוד יותר לכיוון של בחירות מוקדמות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!