דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
24.5°תל אביב
  • 24.3°ירושלים
  • 24.5°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 23.7°אשדוד
  • 29.4°באר שבע
  • 32.5°אילת
  • 29.3°טבריה
  • 21.7°צפת
  • 25.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

מדיני / במרכז נאומו של ראש הממשלה נתניהו בוועידת איפא"ק - האיום האיראני

נאום מדיני, בלי הרבה גימיקים בוועידת השדולה הפרו ישראלית בקונגרס האמריקאי, ועם מסר ברור - ארה"ב לצידנו בנוגע לאיום האיראני | "היום יש לנו את המן. מחר יהיה לנו את כורש וידידות ושלום", אמר נתניהו כשהוא מפריד בין העם והשלטון

ראש הממשלה נתניהו נואם בכנס השדולה היהודית AIPAC בארה"ב (צילום: AP Photo/Jose Luis Magana)
ראש הממשלה נתניהו נואם בכנס השדולה היהודית AIPAC בארה"ב (צילום: AP Photo/Jose Luis Magana)
שי ניר

"הטוב הוא טוב מאוד והוא הולך ומשתפר. הרע הוא רע מאוד והוא הולך ומחמיר, והכוח שעומד מאחורי רוב הרע הזה הוא המשטר הרדיקלי בטהראן. חובה עלינו לעצור את איראן", אמר אמש (שלישי) ראש הממשלה נתניהו בנאומו בוועידת איפא"ק, יממה לאחר פגישה חמה עם נשיא ארה"ב טראמפ. נתניהו לא התייחס בנאומו לחקירות המעיבות על ביקורו המדיני, ובחר למקד את תשומת הלב בסוגייה האיראנית. "הנשיא טראמפ הבהיר שהממשל שלו לא ישלים עם התוקפנות האיראנית באזור. הוא הבהיר שגם הוא לעולם לא ישלים עם איראן גרעינית", הדגיש נתניהו.

"כשנשאתי כאן דברים לאחרונה, התרעתי מפני הסכם גרעין שיהווה איום על הישרדותה של ישראל, ביטחון האזור ושלום העולם. התרעתי על כך שהמשטר בטהראן משקר שוב ושוב לקהילה הבינלאומית ושאין לבטוח בו. התרעתי על כך שההסכם מעניק לאיראן דרך סלולה לפיתוח ארסנל גרעיני בתוך קצת יותר מעשור. והתרעתי על כך שהסרת סנקציות לא תהפוך את המשטר האיראני למתון יותר או שוחר שלום אלא דווקא ליותר קיצוני ויותר תוקפני, הרבה יותר מסוכן.

נשיא ארה״ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן, 5 במרץ 2018 (צילום: AP Photo/Evan Vucci).
נשיא ארה״ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן, 5 במרץ 2018 (צילום: AP Photo/Evan Vucci).

"האפילה אופפת את אזורנו. איראן בונה אימפריה תוקפנית: איראן, עיראק, סוריה, לבנון, עזה, תימן. ויש עוד בדרך. כעת איראן חותרת להקים בסיסים צבאיים קבועים בסוריה, לבנות גשר קרקעי בסוריה שיחבר את טהראן לטרטוס ולים התיכון, ובנוסף להעברת חיל הים והאוויר שלהם לסוריה כדי שיוכלו לתקוף את ישראל מקרוב יותר, היא פועלת לבנות מפעלים לייצור טילים מדויקים בסוריה ולבנון נגד ישראל."

כמו בפעמים הקודמות, פנה נתניהו הפריד נתניהו בין השלטון האיראני ובין העם האיראני, "שעה שאנו מתמודדים עם תוקפנותה של איראן, עלינו לזכור תמיד את העם האיראני האמיץ. הוא סובל. התקוות שלהם, האומץ שלהם. נשים נכלאות על הסרת החיג'אבים שלהם. סטודנטים מעונים ונורים על כך שקראו לחופש. אנו ניצבים יחד עם אלה באיראן הניצבים למען חופש. אני מאמין שיבוא יום והעריצות האיומה הזאת תיעלם מן העולם, ואז והידידות ההיסטורית בין העם הישראלי והעם הפרסי שוב תפרח. היום יש לנו את המן. מחר יהיה לנו את כורש וידידות ושלום".

טראמפ: יתכן שאגיע לחנוכת השגרירות בירושלים

נתניהו המריא במוצאי שבת לביקור בארה"ב, וזאת לאחר שנחקרו הוא ורעייתו במקביל בנוגע לחשדות הנוגעים לתיק 4000. ביום שלישי ינאם נתניהו בפני וועידת המדיניות השנתית של איפא"ק, השדולה הפרו ישראלית בארה"ב, ולאחר מכן יקיים פגישות עם חברי קונגרס וסנאט בגבעת הקפיטול. מחר (רביעי) ישתתף נתניהו כנואם מרכזי בכנס הפורום הכלכלי של ארה"ב (Economic club of Washington). בדומה לכינוסים כלכליים קודמים בהם השתתף, הוא צפוי לדבר על משנתו הכלכלית הנאו-ליברלית אותה הוא מקדם בישראל.

אמש (שני) נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ, "אלה היחסים הכי טובים שהיו לנו אי פעם בין ישראל לארה"ב", אמר טראמפ בפתח הפגישה, והוסיף כי "ההחלטה על ירושלים היא דבר נהדר, אני חושב שזה משהו שמאוד מוערך בישראל". כשנשאל אם יגיע לאירוע פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים, אמר טראמפ: "ייתכן שאגיע". כשנשאל על תכנית השלום שלו, אמר כי ירושלים היא המשוכה הראשונה בדרך להסכם, וכי אם הפלסטינים לא ירצו לגשת לשולחן המו"מ "לא יהיה הסכם שלום".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!