דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תעש

מיזוג ענק במשק / סוכם: תע"ש תמכר לאלביט תמורת 1.8 מיליארד שקלים

חמש שנים לאחר ההחלטה להפריט את החברה, משרד האוצר הודיע כי סוכמו התנאים למכירת החברה המעסיקה כ-2,700 עובדים | במסגרת המכירה תפונה החברה מהמתחם ברמת השרון

שער הכניסה ל'תעש מערכות' (צילום מתוך ויקימדיה)
שער הכניסה ל'תעש מערכות' (צילום מתוך ויקימדיה)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

הפרטת תע"ש מגיעה לישורת האחרונה: משרד האוצר הודיע היום (ראשון) כי תע"ש תימכר לאלביט תמורת 1.8 מיליארד שקלים. המהלך ישולב עם פינוי קרקעות החברה במרכז הארץ והעברת מפעלי החברה לנגב. שר האוצר, משה כחלון התייחס למכירה ואמר "הסיכום יאפשר בנייה של אלפי יחידות דיור בלב אזורי הביקוש" שר הביטחון אביגדור ליברמן "העברת תע"ש מרמת השרון לרמת בקע תביא לנגב אלפי מקומות עבודה והשקעות במיליארדי שקלים".

הוועדה למכירת מניות המדינה במשרד האוצר הגיעה לסיכום עם אלביט, חמש שנים מאז החלטת הממשלה להפריט את תע"ש ולאחר חודשים ארוכים של משא ומתן בראשות החשב הכללי רוני חזקיה. בין הצדדים סוכם כי תע"ש תימכר תמורת 1.8 מיליארד שקלים אליהם יתווספו כ-100 מיליון שקלים המותנים בביצועי תע"ש לאחר המכירה. בנוסף התחייבה אלביט על פינוי המתחם ברמת השרון וכן על שורה של תנאים שיאפשרו למדינה בכורה ברכישת מערכות שיפותחו על ידי החברה.

בניין 'אלביט מערכות' ברחובות (צילום ארכיון: photobyphm / Shutterstock.com)
בניין 'אלביט מערכות' ברחובות (צילום ארכיון: photobyphm / Shutterstock.com)

תע"ש שהוקמה ב-1933 מעסיקה נכון להיום כ-2700 עובדים ועיקר עיסוקה בפיתוח מערכות נשק למערכת הביטחון בישראל וללקוחות בעולם. היקף הפעילות של תע"ש מוערך בכ-2.1 מיליארד שקלים בשנה והיא מחזיקה בצבר הזמנות של כ-8 מיליארד שקלים. משרד הביטחון רוכש מהחברה ציוד ותחמושת בעלות של יותר מחצי מיליארד שקלים בשנה.

תהליך הפרטת תע"ש החל למעשה כבר ב-2003 אז נכנסה החברה לשורה של תכניות התייעלות, במסגרתן פוטרו מאות עובדים ונמכרו חלקים שונים מהחברה. ב-2013 החליטה הממשלה על הפרטת החברה וב-2014 אושרה לחברה תכנית התייעלות נוספת שבמעלכה פרשו מעל לאלף עובדים. לטובת תכנית הפרישה אושר לחברה תקציב מיוחד של כ 5.7 מיליארד שקלים.

שר האוצר כחלון אמר על ההחלטה "הסיכום שהושג היום ממשיך את מדיניות משרד האוצר לפינוי שטחים באזורי הביקוש לטובת הציבור. מעבר המפעלים לנגב יאפשר את בנייתן של אלפי יחידות דיור בלב אזורי הביקוש, לצד חיזוק התעשייה והתעסוקה בנגב"

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר "מערכת הביטחון  היא המנוע החברתי והכלכלי הגדול במדינה והעברת מפעלי תעש מרמת השרון לרמת בקע תביא לנגב אלפי מקומות עבודה והשקעות במיליארדים. יחד עם קריית המודיעין והתקשוב, אנו מקדמים פרויקטי ענק נוספים, בהם העברת יחידות מודיעין נוספות ובניה מחדש של מחנות אימונים  בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד שקלים. בחודשים האחרונים, בסיוע משרד הביטחון הבטחנו את קיומו והרחבתו של מפעל ביטחוני בערד ואנו פועלים להביא מפעלים נוספים לנגב ולגליל. אני מבקש להודות לחשב הכללי, רוני חזקיהו, שעם כניסתו לתפקיד הוביל במקצועיות וביעילות את תהליך המכירה"

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!