דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ארה"ב / הניצחון הדמוקרטי שמדאיג את הרפובליקנים, ובצדק

הניצחון הסמלי של הנציג הדמוקרטי, קונור למב, בבחירות במחוז ה"בטוח" של הרפובליקנים בפנסילבניה עשוי לרמוז על התחזקות הדמוקרטים בבחירות 2018 ועל היחלשותו של טראמפ | אנליסטים מעריכים כי ציבור הבוחרים שהעלה את טראמפ לשלטון עשוי שלא לתמוך בו בבחירות הקרבות

נאום הנצחון של קונור לאמב (AP Photo/Gene J. Puskar)
נאום הנצחון של קונור לאמב (AP Photo/Gene J. Puskar)
יונתן קירשנבאום

תוצאה מבשרת רעות למפלגה הרפובליקנית, גם בעידן טראמפ: בבחירות מיוחדות שנערכו אתמול במחוז בפנסילבניה שתמך באופן מובהק בנשיא טראמפ בבחירות האחרונות, ניצח הנציג הדמוקרטי, קונור למב. מחוז 18 בפנסליבניה נחשב למקרה בוחן בו התוצאות עשויות להעיד על תוצאות בחירות אמצע המושב לבית הנבחרים האמריקאי שיערכו בסוף השנה הקרוב, ויקבעו מחדש את הרכב הבית. ניצחון דמוקרטי מחזק בארה"ב את התחושה לפיה בחירות 2018 עשויות להביא להתחזקות משמעותית של המפלגה הדמוקרטית, דווקא בזמן כהונתו של דונלד טראמפ.

הניצחון אמנם דחוק, אך אתמול כבר הכריז למב על עצמו כמנצח. מעט אחרי חצות, כאשר כמעט כל הקולות נספרו, הצהיר למב כי "זה לקח קצת יותר זמן משחשבנו, אבל עשינו את זה". למב מוביל על יריבו הרפובליקני ריק סאקון בכ-600 קולות בלבד.

על אף היתרון הקטן של המועמד הדמוקרטי, הניצחון נתפש בארה"ב כהישג גדול למפלגה הדמוקרטית. באותו המחוז ניצח טראמפ בשנה שעברה בפער של כ-20% ומחוז זה נחשב מזה שנים למחוז בטוח של המפלגה הרפובליקנית. כמו כן, האוכלוסייה שמרכיבה אותו מהווה בדיוק את הסוציולוגיה של הבוחרים שלטענת טראמפ הביאו לניצחונו ומהווים הגב האידאולוגי והאלקטורלי שלו – לבנים, בני מעמד הפועלים שכוחם הכלכלי נשחק בעשורים האחרונים.

מעמדו הסמלי של המחוז, והחשיבות של הניצחון לשני הצדדים בעיצוב דעת הקהל לקראת הבחירות בסוף השנה הובילו לכך ששתי המפלגות השקיעו כמויות אדירות של משאבים בקמפיינים בשבועות האחרונים. המפלגה הרפובליקנית השקיעה כ-10 מיליון דולר בקמפיין הבחירות, והנשיא טראמפ הגיע השבוע לשאת נאום תמיכה במועמד הרפובליקני.

ישנו עוד מימד לבחירות שהופך את הניצחון הדמוקרטי לסמלי במיוחד: המחוז בו הן התקיימו יתבטל בקרוב, והמעמד המנצח יאלץ לרוץ מחדש בבחירות שיתקיימו בסוף שנה. לכן, לתפקיד זה יש מעמד סמלי יותר מאשר פרקטי, והפסד הרפובליקנים הופך צורם עוד יותר. אנליסטים פוליטיים בארה"ב מעריכים כי ניצחון זה למפלגה הדמוקרטית, דווקא בזמן כהונתו של טראמפ, ובמחוז שתמך בו באופן גורף כל-כך עשוי להעיד על תנופה גדולה למפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות.

אותם האנליסטים מעריכים כי ציבור הבוחרים שהעלה את טראמפ לשלטון בשנה שעברה עשוי שלא לתמוך בו בבחירות הקרבות. המירוץ לקראת הבחירות הקרובות יחל בשבוע הבא, והרפובליקנים חוששים כי הם עשויים לאבד את המומנטום אותו השיגו בבחירות האחרונות לנשיאות. "אחרי אתמול בלילה, אני לא חושב שיש דבר כזה מחוז רפובליקני בטוח" אמר חבר קונגרס רפובליקני, ביחס לתוצאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!