דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
23.5°תל אביב
  • 20.4°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 24.3°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 22.4°באר שבע
  • 28.1°אילת
  • 27.5°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 23.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: כוכב מכבי ת"א לשעבר קית' לנגפורד פורח מחדש במכבי ראשל"צ

וגם - המחאה של שחקני טבריה על אי תשלום משכורת | נשברו שיאי ישראל לנשים וגברים בחצי מרתון | הסקנדל שמסעיר את עולך הקריקט האוסטרלי | סקציה נס ציונה חוזרת לליגה הלאומית והכוכב העולה בכדוריד הישראלי

קית' לנגפורד מכבי ראשל"צ במשחק מול בני הרצליה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל).
קית' לנגפורד מכבי ראשל"צ במשחק מול בני הרצליה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל).
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח וזוכר איך עושים את זה: קית' לנגפורד

יאיר צוקר

בניגוד לשנתיים האחרונות של מכבי ראשל"צ, את העונה הזו  לא ירצו לזכור לחיוב. הקבוצה מעיר היין רק במקום ה-8 עם 12 הפסדים עד כה, זה לא הפריע לה להחתים השבוע שחקן חיזוק משמעותי שאולי שמעתם עליו, כי מדובר בקית' לנגפורד, שהיה הבורג המרכזי במכבי ת"א בעונת 2011/12 ועזר לצהובים לזכות באליפות, בגביע המדינה ובליגה האדריאטית. מאז אותה עונה נדד למילאנו, קאזאן ושנז'ן הסינית. 

בגיל 34 מצא עצמו בלי קבוצה והחליט לחזור לישראל והפעם ללבוש כתום. למרות שמיעט לשחק העונה רבים תהו הוא כבר יכול לתרום בכושרו וגילו הנוכחי, אבל הוא ענה לכולם כשהשבוע ערך את הופעת הבכורה בכתום מול בני הרצליה וסיים עם ערב נהדר שכלל  20 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים ובסיום מהפך ראשל"צ ניצחו 91:97. לא ברור מה ראשל"צ עוד תשיג העונה אבל בואו נזכור שלא כדאי להספיד שחקן גדול עוד לפני ששיחק.

מפסידים בפגיעה במשכורת: עירוני טבריה

ליאור ברטל

בקבוצת עירוני טבריה מליגה א', לא שילמו כבר יותר מ-3 חודשים משכורות לשחקני הקבוצה. שלושה חודשים הם המון זמן ביחס לשחקן כדורגל שמפרנס את המשפחה שלו, זה אומר שאלו הם 3 חודשים לפחות שלמשפחה של השחקן לא נכנס שום כסף כדי להתקיים… בליגות הנמוכות המשכורות אמנם מתחילה קטנות, אבל לצערם של השחקנים עדיין ניתן לגרום לשחקנים לשחק תקופות ארוכות בלי לשלם להם. בעירוני טבריה החליטו השבוע לעשות מעשה ובהובלת השחקן הוותיק שמוכר לכם וודאי מליגת העל, עידן ויצמן. השחקנים החליטו לשבת דקת שביתה על כר הדשא עם תחילת המשחק. וייצמן הזמין את שחקני בית שאן להצטרף אליהם במעשה סולידרי והקבוצה היריבה שמחה לקחת חלק במחאה המקורית והחשובה. כאשר נשמעה שריקת הפתיחה התיישבו כל 22 השחקנים על הדשא לדקת מחאה וסולדריות, בסיומה חודש המשחק בו ניצחו טבריה 0:2. אבל הניצחון לא הושלם וצריך להיות בתשלום השכר שמגיע לשחקנים.

מנצחים ומאמינים בדרך ארוכה: לונה צ'מטאי ומארו טפרי

צור רוזנצוויג

בשבוע שבו ליגת הכדורגל יצאה לפגרה, הבתים של כולם נקיים ומצוחצחים והילדים בחופש נהנים מהחיים, היו מי שהעדיפו לנצל את הזמן לריצה ארוכה ולייצג את ישראל בכבוד. לונה צ'מטאי ומארו טפרי שברו שיאים ישראלים באליפות העולם בחצי מרתון שהתקיימה בולנסיה, ספרד. צ'מטאי בת ה-29 סיימה במקום הראשון בין כל הרצות שמייצגות את אירופה ושיפרה ארבעה שיאים ישראלים במקצים שונים,  את ריצת חצי המרתון סיימה בזמן 1:08:58, שזה שיפור של שלוש דקות ו-50 שניות לשיא אותו קבעה היא בעצמה לפני יותר מחצי שנה בתחרות בישראל.

גם מארו טפרי בן ה-25 סיים את האליפות עם שבירת שיא, טפרי סיים את ריצת חצי המרתון ב זמן של 1:02:24 ובכך שיפר למעשה ב1.19 ד' את השיא הותיק בן 21 שנה של היילה סטאין האגדי. בתקופה בה כל מה שאין בו כדור נתפס לפחות אטרקטיבי, יש מי שמראה לנו יש תמורה להשקעה ולהתמדה.

מפסידים כי הכדור לא תמיד עגול: שחקני נבחרת הקריקט של אוסטרליה

יאיר צוקר

בשבעו האחרון עולם הקריקט געש בעקבות סקנדל שהתרחש במשחק בין אוסטרליה לדרא"פ, כאשר עין המצלמה תפסה את האוסטרלי קמרון בנקרופט משייף כדור משחק עם נייר זכוכית, מה שכמובן אסור על פי חוקי הקריקט מכיוון שלכדור צריך להיות צד מחוספס וצד אחד חלק. בנקרופט נתפס אחרי שאחת המצלמות הראתה בבירור שהוא מכניס את נייר הזכוכית למכנס, הוא התבקש ע"י השופטים לרוקן את כיסוי ושם נמצא הכדור הפסול. 

מה שעוד יותר חמור הוא,  שהמהלך היה מתוכנן מראש ובידיעתו של הקפטן סטיב סמית'. בתגובה, החליט איגוד הקריקט העולמי להשעות את שני השחקנים לתקופה ממושכת , למרות התנצלותם,  בטענה ל"פגיעה חמורה ברוח הספורט והקריקט" ראש הממשלת אוסטרליה מלקלום טרנובל אף אמר שזו "אכזבה נוראית". שחקני הנבחרת שהוחזרו מדרא"פ, ערכו מסיבות עיתונאים בה הם התנצלו בבכי בפני הקהל.

מנצחים בחוג תפירה : חברת 'הומל' ונבחרת דנמרק

ליאור ברטל

לאחר 12 שנות הפסקה החליטה נבחרת דנמרק לחזור לעבוד עם חברת ההלבשה הדנית "הומל". לכבוד החזרה לשורשים של הנבחרת הדנית, החליטו בחברת הומל לעשות משהו מיוחד שיזכר לעד. לקראת משחק הידידות שהתקיים ביום שלישי בין הנבחרת הדנית לנבחרת צ'ילה כחלק ממשחקי ההכנה של הנבחרת למונדיאל הקרוב, ביקשה החברה מאוהדיה הוותיקים של הנבחרת לתרום חולצות ישנות של הנבחרת שיצאו לאורך השנים, מהחולצות הישנות הצליחו בהומל ליצור חולצות מיוחדת לשחקני הנבחרת שהורכבו מחלקי החולצות הישנות. את החולצות המיוחדות לבשו שחקני הנבחרת במהלך המשחק וכעת החולצות החדשות נמכרות במכירה פומבית מיוחדת וחגיגית, שאת הכסף שיאספו יעבירו להתאחדות הדנית שתמסור אותם לאחד מארגוני הצדקה שפועלים במדינה.

מנצחים וחוזרים לביקור בלאומית: סקציה נס ציונה 

צור רוזנצוויג

רגעים של הכרעה בכדורגל המקומי, והמתח בליגות הנמוכות בשיאו! השבוע עוד קבוצה וידאה את עלייתה, קבלו את סקציה נס ציונה שמצטרפת לשכנתה הפועל מרמורק בליגה הלאומית. מעל 1200 אוהדים ואוהדות הגיעו השבוע למשחקה הביתי של סקציה נס ציונה מול מכבי יבנה על מנת לחזות בשידור חי בחזרתה של הקבוצה הצנועה אל הליגה הלאומית בכדורגל היא הליגה השנייה. במשחק עצמו ניצחו 1:3 ובכך הבטיחו רשמית את עלייתם ארבעה מחוזרים לסיום, את הליגה סיימו עם תיקו אחד בלבד ושלושה הפסדים, מלך השערים הוא יוסי אסייג עם 24 כיבושים. את הקבוצה מאמן עופר טלספפה, והקפטן הוא סהר לוי, השחקן היחידי שהיה שותף גם לירידה של הקבוצה וגם להעפלתה.

https://www.facebook.com/SekziaNessZiona/photos/a.310872989009075.68435.247910288638679/1573148462781515/?type=3&theater

מנצח מגדרה עד גרמניה: יונתן דיין

ליאור ברטל

יונתן דיין בן ה-18 הוא הכישרון הכי גדול היום בכדור יד הישראלי, כוכב נבחרת הנוער שגדל בעיר גדרה, התגלה כשחקן כישרוני בעירוני רחובות וצורף לאקדמיית המצטיינים בוינגייט. בעונה האחרונה מככב דיין בליגת הנוער הגרמנית שחקנה של קבוצת גומרסבאך. בשבוע האחרון דיין היה נפלא במשחק ליגת הנוער מול אסן וכבש לזכות קבוצתו חמישה שערים. הניצחון החשוב העלה את קבוצתו לפלייאוף הארצי ויכול להוביל את הקבוצה לזכייה באליפות. לאחר המשחק המוצלח התבשר דיין שהוא מוזמן לראשונה לשחק בקבוצת הבוגרים של גומרסבאך למשחק מול קיל. המשחק שמתקיים ביום חמישי יהיה המשחק הראשון של דיין בליגה הגרמנית הבוגרת שנחשבת לליגה הטובה בעולם. בשביל דיין זהו יהיה הצעד הראשון להגשמת הקרירה הבינלאומית עליה הוא חולם ובארץ מצפים לו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!