דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / לפני 12 שנים חתם לילד חולה סרטן וכעת הם משחקים באותה קבוצת בייסבול

כשהיה בין 10 החליטו הוריו של דווין סמזלצר, להפגיש אותו עם שחקן הבייסבול האהוב עליו צ'ייס אוטלי | המפגש הותיר חותם עמוק על הילד הצעיר שנאבק בסרטן | 12 שנים אחר-כך הוא התקבל לקבוצת ה'דודג'רס' בה משחק אוטלי

צ'ייס אוטלי, במדי לוס אנג'לס דודג'רס (AP Photo/Matt York)
צ'ייס אוטלי, במדי לוס אנג'לס דודג'רס (AP Photo/Matt York)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כילד קטן חלם דווין סמזלצר להפוך יום אחד לספורטאי מקצועני. כמו מיליוני ילדים ברחבי ארה"ב הספורט האהוב עליו היה משחק הבייסבול והוא קיווה כי יום אחד יצליח להגשים את חלומו ולהופיע מול אלפי אוהדים ברחבי האצטדיונים בארה"ב.

חלומו של הילד הקטן מהעירה הקטנה וורהיז ממדינת ניו ג'רזי קיבל מכה אנושה כאשר בגיל 9 התגלה אצלו סרטן באגן הירכיים. המחלה הקשה הכריחה אותו להפסיק לשחק בייסבול ולהתמקד במאבק על חייו. סמזלצר נאלץ לעבור ניתוח להוצאת הגידול ועבר טיפולי כימותרפיה כדי לחסל את המחלה. למרות המחלה הקשה וההבנה שככל הנראה חלומו להפוך לשחקן מקצועני לא יתגשם לעולם, הוא עדיין המשיך לקוות שיוכל יום אחד להיות שחקן בספורט האהוב אליו.

במהלך הטיפולים קיבל סמזלצר מתנה וזכה לנסוע לאצטדיון 'סיטיזנס בנק פארק' בפילדלפיה כדי לפגוש את שחקן הבייסבול האהוב עליו צ'ייס אוטלי מקבוצת פילדלפיה 'פיליז'. אוטלי היה אז שחקן צעיר, רק בעונה השלישית בקרירה שלו וכבר החל להפוך לשחק מצטיין בליגה, שנה בלבד לפני שהפך לאחד הטובים בליגה וזכה לשחק שש פעמים באולסטאר של ליגת ה-MLB בנוסף לזכייה המדהימה של פילדלפיה ב-2008 באליפות העולם.

לאחר מאבק ממושך במחלה הבריא סמזלצר באופן סופי מסרטן בשנת 2012. הוא קיבל השראה מהמפגש שלו עם עם השחקן האהוב והמשיך לקדם את השאיפות שלו במשחק הבייסבול. במהלך שנת 2016 הגשים סמסלר בן ה-20 את הצעד הראשון בדרך הארוכה כאשר נבחר על ידי קבוצת הדודג'רס מלוס אנג'לס בדראפט השנתי.

סמזלצר סיפר ל-SportsNet LA: "התמונה שלי עם אוטלי הייתה תלויה במשך שנים רבות בסלון שלי. כאשר אני חוזר הביתה, זה תמיד מרגש אותי לראות אותה. זה מטורף לחשוב על הזמנים הקשים שהייתי צריך לעבור בגיל כל כך צעיר ועד כמה הצלחתי לגדול מאז".

סמזלצר משחק כיום כמגיש בקבוצה השניה של הדודג'רס ומקווה יום אחד להרשים את מקבלי החלטות במועדון ולקבל קידום לליגה הבכירה. בשבוע האחרון יצאו שחקני המועדון למחנה האביב השנתי. במהלך הכנה החליטו בקבוצה לעשות הכרות רשמית מחודשת בין שני השחקנים. מאמן הקבוצה דייב רוברטס סיפר את סיפורו של סמזלצר בן ה-22 והפגיש אותו עם אוטלי בן ה-39 שמשחק בדודג'רס מאז שנת 2015.

https://twitter.com/Starting9/status/980171333555445760

במהלך המפגש המרגש בחדר ההלבשה של הקבוצה אמר סמזלצר לאוטלי: "יכולתי לעבור את זה (הסרטן), רק בשביל להודות לך כל מה שעשית בשבילי, זה היה לי חשוב מאוד".

המאמן רוברטס היה המום מהמפגש: "זה מדהים עד כמה אנחנו משפעים על ילדים בכל יום. אין לנו מושג כמה השפעה היתה לנו על דיויד סמזלצר בן ה-10".

אוטלי שהתרגש מהמפגש ומהתחושה שהצליח להשפיע במעשה כל כך קטן כמו תמונה, חתימה ומפגש אנושי עם ילד צעיר אמר: "זהו סיפור מאוד מיוחד וייחודי. אני אפילו לא מסוגל לדמיין את כל מה שהוא עבר, מה שההורים שלו עברו. אני מקווה שמתישהו יעלה לשחק גם באצטדיון של הדודג'רס. כשחקנים ב-MLB אנחנו מאוד ברי מזל לעסוק בספורט, אותו שיחקנו כילדים. בעיני זה חשוב לתת חזרה בכל דרך אפשרית, לגרום לילדים לחייך, לתת להם את ההזדמנות לעמוד על כר הדשא של המגרש, לפגוש את השחקנים אותם הם מעריצים – זה דבר חשוב".

דוויד סמזלצר הוא הוכחה חיה עד כמה המפגש הרגעי הזה בין שחקן פעיל לילד, היה כה משמעותי להמשך חייו של ילד קטן שנלחם במחלת הסרטן וניצח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!