דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיל הים

ים סוער / כוחות הביטחון מנעו פיגוע כנגד ספינת חיל הים בגבול הימי עם עזה

לפני כשלושה שבועות עצרו כוחות שב"כ וחיל הים 10 פלסטינים תושבי רפיח, אשר על פי החשד אספו מידע מודיעני על ספינות חיל הים ותכננו פיגוע כנגד כלי שיט של החיל | שר הביטחון: "שוב צה"ל ושירות הביטחון הכללי מנעו פיגוע טרור נגד כוחותינו"

כלי שייט של צהל מול חופי עזה, יולי 2014 (אדי ישראל / פלאש90)
כלי שייט של צהל מול חופי עזה, יולי 2014 (אדי ישראל / פלאש90)
שי ניר

הותר לפרסום כי בתאריך 12 במרץ 2018 נעצרו לחקירה על ידי חיל הים ושירות הביטחון הכללי 10 פלסטינים תושבי רפיח בחשד לאיסוף מודיעין ותכנון פיגוע על ספינת חיל הים.

בתאריך 12.03.2018 במהלך פעילות ביטחון שוטף של כוחות צה"ל בזירה הימית הדרומית, נעצר כלי שייט אשר חרג מאזור הדייג והמפליגים בו ביצעו פעילות איסוף מודיעין על כוחותינו. כלי השייט החשוד נעצר על ידי לוחמי פלגת 916 – פלגת דבורות הביטחון השוטף בזירת הדרום ויחידות מיוחדות נוספות של חיל הים.

אמין סעדי מוחמד ג'מעה, יליד 1994, דייג תושב רפיח, פעיל טרור בג'יהאד האסלאמי (קרדיט תקשורת שב"כ)
אמין סעדי מוחמד ג'מעה, יליד 1994, דייג תושב רפיח, פעיל טרור בג'יהאד האסלאמי (קרדיט תקשורת שב"כ)

מחקירת שירות הביטחון הכללי בסיוע משטרת ישראל עלה כי אחד העצורים, אמין סעדי מוחמד ג'מעה, יליד 1994, דייג תושב רפיח, הינו פעיל טרור בג'יהאד האסלאמי, אשר בהנחיית מפקדי הארגון ברפיח, לקח חלק בתכנון פיגוע כנגד כלי שיט של חיל הים, תוך שימוש במספר סירות.

מחקירתו של ג'מעה בשב"כ עלה כי תכנית הפיגוע הייתה כי סירה אחת תשמש לצרכי הטעיה, כך שבשעה שספינת חיל הים תפנה לעברה, הסירה השנייה תתקוף את הספינה ותשגר לעברה בה בעת טיל מסוג קורנט, במגמה לגרום לפציעה והרג של החיילים שעל סיפונה. הסירה השלישית תתקרב בשלב זה לספינת חיל הים במטרה לחטוף את החיילים שעליה לטובת חילופי שבויים.

סרטון מעצר החוליה:

עוד עלה מהחקירה כי במסגרת ההכנות לפיגוע ערך אמין ג'מעה מספר תצפיות על ספינות חיל הים ואסף מידע באשר למיקום ספינות חיל הים, מספר החיילים שעל סיפונן וכן אודות אמצעי הלחימה בספינות.

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו:

היום (רביעי) תגיש פרקליטות מחוז דרום לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור כנגד אמין ג'מעה.

מדובר בחוליה נוספת בשרשרת פיגועי טרור אותם תכנן ויזם הגי'האד האסלאמי ברצועת עזה בחודשים האחרונים, ביניהם מנהרת החדירה לישראל שסוכלה ב-30 באוקטובר 2017, ירי הפצמ"רים לעבר ישראל ב-30 בנובמבר 2017, ירי הפצמ"רים לעבר יישובי העוטף ב28 בדצמבר 2017 ופיגועים נוספים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!