דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

המתקפה בסוריה / השגריר הישראלי זומן לפגישה במשרד החוץ הרוסי; איראן מאיימת בתגובה

מירושלים נמסר כי לא מדובר בשיחת נזיפה, על רקע התקיפה אתמול בסוריה, אלא חלק מהקשר השוטף שמקיימת השגרירות עם הממשלה הרוסית | יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן: "הפשע הישראלי לא יישאר ללא מענה"

נתניהו ופוטין צילום ארכיון: פלאש 90
נתניהו ופוטין צילום ארכיון: פלאש 90
שי ניר

שגריר ישראל ברוסיה, גרי קורן, ייפגש היום (שלישי) עם סגן שר החוץ מיכאיל בוגדנוב, זאת על רקע תקיפת בסיס חיל האוויר T-4 בסוריה, אותה ייחסה רוסיה לישראל. בתשובה לשאלת "דבר ראשון" אם מדובר בשיחת נזיפה, מסר משרד החוץ בישראל כי "אנו מקיימים כל הזמן שיחות שוטפות עם הרוסים ואכן היום ייפגש השגריר עם סגן השר בוגדנוב".

בתוך כך, עלי אכבר ולאייתי, יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, תיאר היום את התקיפה על הבסיס הצבאי בסוריה כ"פשע ישראל", ואמר כי" לא יישאר ללא מענה". סוכנות הידיעות האיראנית תסנים דווחה הבוקר כי שבע גופות ההרוגים מההפצצה בסוריה הגיעו לאיראן. ושר החוץ האיראני אמר כי "עדיף לטובתם של אויבנו שלא יבחנו את יכולות ההגנה שלנו כי כל טעות חישוב מצידם תקבל תגובה כואבת".

משרד הביטחון הרוסי הצהיר אתמול כי שני מטוסי קרב ישראליים תקפו את בסיס חיל האוויר הסורי. לטענת הצבא הרוסי, התקיפות בוצעו מהמרחב האווירי של לבנון. עוד נמסר כי יורטו חמישה מתוך שמונה טילים שנורו על ידי המטוסים הישראליים, על ידי מערכות ההגנה האוויריות הסוריות. בירושלים לא הגיבו להאשמות אלו.

דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אתמול כי לא עודכן לפני ההתקפה, על אף שהיו בבסיס יועצים רוסים ולמרות שלישראל ורוסיה מנגנון תיאום בכל הנעשה בסוריה. הדובר הגדיר זאת כ"סיבה לדאגה עבורנו".

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, צוטט בכלי בתקשורת במדינה כאומר שההתקפה הלילה היא "התפתחות מסוכנת". לברור הוסיף כי הוא מקווה שארה"ב מבינה זאת, וכי "המצב בסוריה הופך למסוכן מדי, שחקנים שאף אחד לא הזמין מופיעים שם עכשיו".

לפי הודעת צבא לבנון משעות הצהריים אתמול, ארבעה מטוסים של חיל האוויר הישראלי הפרו את ריבונותה של לבנון, וטסו מזרחה מהים התיכון, דרך עיר החוף ג'וניה, לכיוון בעלבק הסמוכה לגבול סוריה. בהודעת הצבא נכתב כי המטוסים שהו במרחב האווירי של לבנון במשך כעשר דקות, מ-3:25 לפנות בוקר.

בניגוד להערכות המוקדמות, התקיפה הלילית של הבסיס התבצעה ככל הנראה ללא קשר לשימוש שעשה משטרו של בשאר אסד בנשק כימי וזאת למרות התגובות החריפות של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. במתקפה הכימית נרצחו כ-200 אזרחים ועוד מאות נפצעו. טראמפ האשים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואת איראן כמי שנושאות באחריות, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הנושאים באחריות על המתקפה הם הנשיא פוטין, רוסיה ואיראן שאחראים לגיבוי אסד". טראמפ אף כינה את אסד "חיה" והביע שאט נפש מהטבח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!