דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מדיני-בטחוני / למרות ההחלטה למנוע ממנו לעשות כן, ראש עיריית דבלין נכנס לשטח ישראל

"אני יכול לאשר שאני ברמאללה", צייץ מייקל מק'דונצ'ה, הקורא לחרמות נגד ישראל לאור מדיניותה בשטחים, והביך את השרים דרעי וארדן שקראו מוקדם יותר אתמול למנוע כניסתו לארץ בשל פעילותו | הטעות, בשל איות מוטעה של שמו

ארדן, דרעי וראש עיריית דבלין מייקל מק'דונצ'ה (פלאש90, dublincity.ie)
ארדן, דרעי וראש עיריית דבלין מייקל מק'דונצ'ה (פלאש90, dublincity.ie)
שי ניר

"אני יכול לאשר שאני ברמאללה ונערך לכנס מחר", כתב בחשבון הטוויטר שלו הפעיל ראש עיריית דבלין, מייקל מק'דונצ'ה, הקורא לחרמות נגד ישראל לאור מדיניותה בשטחים, בתגובה לשרים אריה דרעי וגלעד ארדן שהודיעו מוקדם יותר אתמול (ג') כי החליטו למנוע את כניסתו לישראל בשל פעילותו. האירוע המביך התרחש בשל טעות הקלדה בשמו של מק'דונצ'ה על ידי המשרד לנושאים אסטרטגיים אשר ארדן עומד בראשו וכך לא נמנעה כניסתו של הראשון לישראל.

שר הפנים דרעי אמר מוקדם יותר כי ״ראש עיריית דבלין פועל בכל דרך אפשרית נגד ישראל. הוא יזם גינויים נגדנו והוביל החלטה ב-9 באפריל לגרש את השגריר שלנו באירלנד. כעת הוא רוצה להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית כדי להמשיך להסית ולפגוע בישראל. הוריתי למנוע את כניסתו כדי לא לאפשר לו לפגוע במדינה. אמשיך להפעיל את סמכותי נגד כל מי שינסה לפגוע במדינת ישראל, כולל אנשי ציבור בכירים״.

השר ארדן אמר: "המדיניות שקבעתי ברורה: מי שפועל באופן עקבי להחרמת ישראל –לא ייכנס לכאן. כללי המשחק השתנו, ומדינת ישראל לא תבליג אל מול מי שמנסה לפגוע בה".

ניסיון מניעת כניסתו לישראל של מק'דונצ'ה באה על רקע פעילותו לקידום חרמות כנגד ישראל, זאת תוך שיתוף פעולה עם אחד מארגוני החרמות הרדיקליים ביותר בעולם IPSC -"קמפיין סולידריות אירלנד פלסטין", נמסר מהמשרד לנושאים אסטרטגיים.

ארגון IPSC מקדם חרמות נגד ישראל בכלכלה, במסחר ובתרבות. הארגון מספק לתומכיו מדריך לזיהוי מוצרים מישראל, קורא להימנע מצריכתם ופועל להסרתם מן המדפים באירלנד. הארגון גם קורא להחרים מוצרים של חברות ישראליות וחברות בינלאומיות הפועלות בישראל, ופועל מול גורמי ממשל אירים בקריאה להפסיק את סחר הנשק עם ישראל ולהטיל אמברגו על ישראל בתחום זה.

ביום שני השבוע, אימצה מועצת העיר דבלין החלטה חריפה המאמצת את עקרונות ה-BDS כנגד חברת HP וחברת הבת שלה, DXC Technology.

בדצמבר 2017 השתתף מק'דונצ'ה כדובר בהפגנה שארגן IPSC מול שגרירות ארה"ב באירלנד בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ בנושא ירושלים. בהפגנה זו נמסרה לשגרירות ארה"ב איגרת ובה מופיע, בין היתר, משפט הקורא להצטרפות לקמפיין ה-BDS ולהחרמת ישראל.

ב-1 באפריל 2018 שיתף מק'דונצ'ה בעמוד הפייסבוק שלו קריאה לגירוש שגריר ישראל באירלנד, ובשלהי שנת 2017, באירוע חגיגי, השיק מק'דונצ'ה קמפיין שהפיק ארגון החרם IPSC.

מהמשרד לנושאים אסטרטגיים נמסר, כי לאחר דיון בנושא והתייעצות עם משרד החוץ, ולאחר שהובאו בחשבון כל השיקולים בהתאם לתיקון חוק מניעת הכניסה לישראל, הוחלט להמליץ למשרד הפנים על מניעת כניסתו לישראל; החלטה זו אומצה על ידי שר הפנים דרעי ומשרדו.

מהשר ארדן נמסר: "הייתה תקלה והוא (ראש עיריית דבלין, ש.נ) נמצא כרגע ברמאללה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!