דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

חגיגות ה-70 / הממשלה התכנסה בבית העצמאות, נתניהו: "ניאבק במי שמנסה לפגוע בנו"

הישיבה המיוחדת נערכה במקום בו הכריז ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון על הקמת המדינה | ראש הממשלה במסר לאיראן: "לוחמי צה"ל ערוכים לכל התפתחות, וניאבק במי שמנסה לפגוע בנו. לא נירתע מהמחיר ונגבה את המחיר ממבקשי נפשנו. צה"ל נכון למשימה והעם יעמוד"

ישיבת ממשלה מיוחדת בבית העצמאות, 20 באפריל 2018. (צילום: שאול גולן)
ישיבת ממשלה מיוחדת בבית העצמאות, 20 באפריל 2018. (צילום: שאול גולן)
שי ניר

הממשלה התכנסה היום (שישי), ה' באייר, לישיבה חגיגית בבית העצמאות בתל אביב במלאת 70 שנה להכרזת העצמאות של מדינת ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ניאבק במי שמנסה לפגוע בנו. לא נירתע מהמחיר ונגבה את המחיר ממבקשי נפשנו. צה"ל נכון למשימה והעם יעמוד".

בפתח הישיבה חתמו השרים על מגילת העצמאות הדיגיטלית. "אנחנו מקיימים היום את ישיבת הממשלה המיוחדת הזאת במסגרת חגיגות ה-70 הנפלאות למדינת ישראל" פתח ראש הממשלה את דבריו, "כולנו השתתפנו באירועים המרגשים לציון 70 שנות עצמאותנו. מה שבלט מאוד באירועים הללו זאת השמחה העממית, אזרחי ישראל גאים במדינה שלנו. הם אוהבים אותה, הם יודעים להעריך היטב את הישגיה בכל תחום. השמחה והגאווה אינן באות ניצב מגבוה, הן בוקעות מן הלב. לפני כמה חודשים קיבלנו החלטה לשפץ ולשדרג את הבית הזה. מן הראוי שבית העצמאות המחודש יהיה אתר מורשת מרכזי של מדינתנו וכך יהיה".

ישיבת הממשלה המיוחדת בבת העצמאות, 20 באפריל 2018. (צילום: שאול גולן)
ישיבת הממשלה המיוחדת בבת העצמאות, 20 באפריל 2018. (צילום: שאול גולן)

"ה' באייר תש"ח הוא תאריך מכונן בתולדותינו" הוסיף, "אם חלילה לא הייתה קמה מדינה, ספק אם היה ניתן לנו לכונן את ריבונותינו. הקמת המדינה יצרה מרכז לאומי לעמנו, שאין בו התבוללות ויש בו צמיחה מתמדת. היא הבטיחה את עתיד האומה".

נתניהו גם שב על המסר אותו הוא ייעד לממשלת איראן ואמר כי "גם היום אנחנו עומדים איתן מול מי שמאיים להשמידנו. אנחנו בטוחים ביכולתנו להגן על עצמו בכוחות עצמנו שהיא תמצית העצמאות. אנחנו שומעים את האיומים מאיראן. לוחמי צה"ל ערוכים לכל התפתחות, וניאבק במי שמנסה לפגוע בנו. לא נירתע מהמחיר ונגבה את המחיר ממבקשי נפשנו. צה"ל נכון למשימה והעם יעמוד".

נתניהו הודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על ברכותיהם לרגל יום העצמאות, ואמר כי  "הברכות משקפות את מעמדה העולה של ישראל באומות".

השרה מירי רגב, אותה שיבח נתניהו על חגיגות העצמאות, אמרה כי "היום, יום שישי ה' באייר, היה לי חשוב לתת דגש ייחודי למגילת העצמאות. באמצעות מהלך דיגיטלי אנחנו מנגישים את המגילה לכל עם ישראל. אני מזמינה להצטרף למגילה הדיגיטלית. נקיים משעות הצהריים הרקדות המוניות בכל הארץ".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!