דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסון נחל צפית

אחרי האסון / חניכי מכינות קד"צ התכנסו לאירועי זיכרון לנספים באסון נחל צפית

בכיכר ציון בירושלים ובכיכר רבין בת"א נאספו כעת אלפי צעירים - תלמידי ובוגרי מכינות, תלמידי ישיבות, מתנדבי שנת שירות ומבוגרים | היום יובאו למנוחות רומי כהן, גלי בללי ועדי רענן זיכרונן לברכה

עצרת זכרון בכיכר ציון לנספים באסון מכינת בני ציון (צילום: דוד טברסקי).
עצרת זכרון בכיכר ציון לנספים באסון מכינת בני ציון (צילום: דוד טברסקי).
דוד טברסקי

סוף השבוע העצוב, שנפתח בשבע לוויות ברחבי הארץ, נסגר באירועי זיכרון: אלפי צעירים וצעירות קיימו אתמול (שבת) שני אירועים לזכרם של תשע הנערות והנער שנספו בשיטפון בנחל צפית. באירועים השתתפו תלמידי מכינות קדם צבאיות, מתנדבי שנות שירות, צעירים ומבוגרים. בתל אביב מתקיים האירוע בכיכר רבין, ובירושלים, בכיכר ציון.

בכיכר ציון התאספו מאות אנשים, בעיקר בני נוער תיכוניסטים, חניכי שנות השירות והמכינות. המשתתפים שרו שירים שקטים במעגל, כשבמרכז מנגנים בגיטרה. רבים ניגשו להדליק נרות, או כתבו מספר מילים על פלקטים שפוזרו במקום. את הטקס הובילו והנהיגו קבוצת בני נוער, כשמסביב למעגל עומדים מבוגרים שהגיעו גם להשתתף באירוע.

הרוגי האסון בשיטפון בנחל צפית.
הרוגי האסון בשיטפון בנחל צפית.

צעירה שהשתתפה באירוע קמה ואמרה "אנשים מגיעים להיות אחד עם השני לזכור את האסון האיום שקרה לאנשים הכי טובים בארץ הזו, שרוצים לבוא ולעשות טוב בעולם הזה". צעיר בוגר מכינה אמר "זה מחזק לראות שאנשים מגיעים ביחד לזכור. זה אסון נוראי ציבורי, ואישי".

לכיכר רבין בתל אביב הגיעו אלפי צעירים, להדליק נרות נשמה לזכר עשרת ההרוגים בשיטפון בדרום. בצד הכיכר הוקם קיר מבד עם שמות הקרבנות שעליו יוכלו הנוכחים לכתוב מילים לזכרם.

בפוסט המזמין לאירוע בתל אביב נכתב "אתמול נספו תשע בנות ובן בנחל צפית, כחלק מטיול של המכינה הקדם צבאית בני ציון. לא הכרתי אף אחת באופן אישי, אך כולם היו (או היו עתידים להיות) חלק מעולם המכינות הקדם צבאיות אשר השנה הפכתי לחלק ממנו. הזיכרון, האהבה, האבל והתמיכה הם משותפים". מארגני האירוע מזמינים את הציבור להגיע לאירוע, "מומלץ להביא נרות זיכרון, כלי נגינה, קטעי קריאה, ובעצם כל שיעלה על דעתכם.ן."

מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות דני זמיר שוחח הערב עם בני נוער במסגרת הגעתו אל טקס הזיכרון בכיכר רבין ואמר: "כולנו כואבים בכאב גדול יחד עם כל עם ישראל את מותם של עשרת הצעירים והצעירות, אשר היו ממיטב בנינו ובנותינו ומצאו את מותם באסון הנורא שפקד אותנו שלשום. אלו הם ימים קשים מנשוא ואנו מחבקים את המשפחות אשר איבדו את יקיריהם ומשתתפים בכאבם. אין ספק כי מדובר באסון קשה שיש ללמוד את פרטיו, אנו מבקשים לתת לגורמים המוסמכים לבצע את כל החקירות הנדרשות על מנת לקבל את המסקנות המתבקשות אשר יבטיחו כי טרגדיה קשה שכזו לא תחזור עוד לעולם".

ביום שישי נערכו לוויותיהם של שבעה מההרוגים באסון, והיום יובאו למנוחות שלוש הנספות האחרונות.

הלוויתה של רומי כהן ז"ל, תושבת המושב מאור, תיערך ביום ראשון בשעה 12:00 בבית העלמין במושב מאור.

הלוויתה של  גלי בללי ז"ל, תושבת גבעתיים, תיערך ביום ראשון בשעה 13:00 בבית העלמין בנחלת יצחק. 

הלווייתה של עדי רענן ז"ל, תושבת היישוב מכמורת, תיערך ביום ראשון בבית העלמין ביישוב בשעה 18:00.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!