דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / כמעט מוות ואבדן בוהן לא עצרו את המירוץ לפסגה של המגנה האמריקנית

אבי דקמפר הייתה בדרך לנבחרת ארה"ב, כשלפתע נפגעה מהרעלת דם חמורה שכמעט קיפחה את חייה | לאחר טיפולים והתאוששות, ולמרות בעיות פיזיות שנשארו, חזרה דקמפר למגרש והוכיחה שעדיין יש לה את זה

אבי דאלקמפר (AP Photo/Jack Dempsey)
אבי דאלקמפר (AP Photo/Jack Dempsey)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בחודש אוקטובר 2016 הייתה שחקנית הכדורגל האמריקנית אבי דקמפר על גג העולם. שחקנית ההגנה בת ה-24 סיימה עונת בכורה מוצלחת בליגת המקצוענית במדי קבוצת מערב ניו יורק פלאש, ובעקבות היכולת הטובה שלה היא זכתה לזימון בכורה לשני משחקי אימון מול נבחרת שווייץ. לאחר שבלטה לטובה גם בצדי הנבחרת, כאשר עלתה מהספסל, היא קבלה זימון נוסף לעוד צמד משחקים מול נבחרת רומניה בחודש נובמבר. נראה היה שדרכה של דקמפר לצמרת סלולה, אך מהר מאד המציאות השתנתה.

הכל התחיל כאשר בוקר אחד התעוררה דקמפר עם כאבים חזקים בבוהן רגל ימין שלה. מהר מאוד הכאבים התפשטו לכל הרגל והיא כמעט ולא יכלה ללכת. עוד באותו הבוקר הוזעקה לביתה רופא, ולאחר בדיקה מהירה הוא הבין את חומרת המצב ושלח אותה באופן מידי למיון. שם היא עברה ניתוח חירום, שלדבריה הציל את חייה ואת הקרירה שלה כשחקנית כדורגל.

הכאב שהתחיל בבוהן ימין, אותה פצעה מספר פעמים במהלך הקרירה שלה, היה בעצם הרעלת דם חמורה שהתרחשה ברגל ימין שלה והתפשטה במהירות לכל הגוף. דקמפר סיפרה על הטראומה שלה לרשת הטלויזיה לייפטיים "אני זוכרת את היום הזה, אני זוכרת שהתעוררתי לכאב שהתגבר. אני הרגשתי שמשהו לא בסדר, זה הרגיש כאילו משהו מכה את הבוהן שלי עם פטיש." כשנזכרה בחוויה הקשה החלו לזלוג דמעות מעיניה " הרופא שלח אותי לבית חולים, באותו הזמן כבר סבלתי משוק ספטי, קצב הלב שלי צנח והייתי חיוורת. מפחיד לחשוב כמה קרובה הייתי, זה משפיע על הגוף בצורה מאוד מהירה. היה לי ניתוח מהיר בבית חולים והוציאו לי אותו".

הרופאים לא יודעים להסביר מה גרם להרעלת הדם שהשאירה צלקת נפשית קשה אצלה. חוויה קרובה למוות היא הרבה פעמים נקודה שמעצבת את המשך החיים שלך, דקמפר יכלה הייתה לשקוע ולהתרסק מהטראומה שלה, אך היא בחרה לצאת מחוזקת ולהשלים את הזמן שאיבדה, וחשוב מכך: להסתגל למצבה הגופני החדש.

לאחר הניתוח היא הייתה צריכה  להתמודד עם תהליך התאוששות קשה ומאתגר. במשך כל החודש הראשון היא הייתה מחוברת לאינפוזיה כדי להוציא לגמרי את הזיהום הקטלני ממחזור הדם שלה. אבל האתגר האמתי היה לחזור לשחק כדורגל לאחר שהבוהן שלה איבדה את צורתה הטבעית והיא איבדה את היכולת לחוש אותה.

"הבוהן שלי היא לא כמו שהייתה קודם לכן ולעולם לא תחזור להיות אותו הדבר שוב. הזיהום אכל לי כל סוג של עצבים שהיו לי ברגל. בסופו של דבר יש לי מעט עד כמעט שלא תזוזה בבוהן." למרות שניתן לחשוב שזאת רק בוהן, הצורך בלהרגיש את הרגל בצורה השלמה ביותר, לדעת לכוון את המסירה באופן המדויק ביותר, לשמור על האיזון בעת הריצה והמגע עם הכדור או ביצוע מהלך הגנתי מדויק. הבוהן היא החלק המשמעותי ביותר בכף הרגל והשימוש בא במשחק הכדורגל שנשען על הרגליים הוא קריטי ברמות הגבוהות ביותר.

לאחר חמישה חודשי היעדרות  דקמפר חזרה לשחק במדי קבוצתה החדשה צפון קורולינה קוראג'. במהלך האימונים הראשונים חברותיה לקבוצה כל הזמן שאלו אותה אם היא בסדר ודאגו לה, אבל היא מבחינתה הייתה חדורת אמונה לחזור חזקה יותר וטובה יותר ואמרה לכולם שהכול בסדר ושלא ידאגו לה. במהלך העונה, כוח הרצון שלה הצליח להתגבר על כל המכשולים הפיזיים שהיו בדרכה והיא נבחרה לשחקנית ההגנה של השנה, כאשר קבוצתה מסיימת במקום הראשון  בליגה ומפסידה רק בגמר הפלייאוף. לאור הצטיינותה היא חזרה לסגל הנבחרת, הפעם כשחקנית הרכב.

הטיפול המהיר הציל את חייה, לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן של מחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית  בשנת 2016 בארה"ב בלבד מתו 250 אלף בני אדם מסוגים שונים של אלח דם והרעלת דם. הזיהום שחודר לדם גורם לירידת לחץ דם מהירה ודורש טיפול מהיר ומדויק כדי שהחולה לא יסבול מקריסת מערכות הגוף ומוות. בארה"ב בגלל בעיות במבנה מערכת הבריאות רבים מהמטופלים מתעלמים מהתסמינים המוקדמים וסובלים מהמחלה באופן הקיצוני שלה אם זה במוות או בפגיעה קשה במערכות הגוף הבסיסיות.

"אני מביטה בתמונה הגדולה יותר והיא שיש לי עדיין בוהן גדולה ועדין יש לי רגל. ואני עדין יכולה לבעוט, לרוץ ולשנות כיוון. אני עדיין יכולה לעשות כמעט כל דבר שעשיתי לפני וזה היה בשבילי רגע מיוחד להבין את זה. אין ספק שזה היה מפחיד, אבל אני שמחה שאני נשארתי בחיים ואני עדין יכולה להמשיך לשחק את המשחק שאני אוהבת".

גם את העונה הזאת אבי דקמפר פתחה בצורה נהדרת במדי צפון קורולינה קוראג' והיא מקווה שהשנה הקבוצה שלה תעשה צעד אחד נוסף ותזכה בתואר האליפות. לאחר חמישה מחזורים צפון קורולינה מדורגת ראשונה בליגה עם 13 נק'. הדרך עוד ארוכה , אבל בשביל אבי דקמפר כל משחק הוא ניצחון מחדש על המחלה הקשה שכמעט הביאה למותה. המטרה המרכזית שלה היא להמשיך לשחק בהרכב הפותח של נבחרת ארה"ב גם במהלך המונדיאל בקיץ הבא, הדרך לשם היא עוד אולי ארוכה, אבל בעזרת כוח הנחישות דקמפר נמצאת בדרך הנכונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!